Grinsted Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Jeg har et IC7-max3 hovedkort, med Twin Corsair PC3200 minne og intel Pentium4 2,4Ghz 800 mhz. Problemet er at Den er bare klokket til 3,0 Ghz går jeg over det vil den ikke boote opp så må jeg slette cmos osv. Da jeg fikk maskinen var den klokket til 3,48 Mhz og var stabil. Alt var fint til jeg resatte cmos fordi jeg trodde den hadde klikka, da det var egenlig mitt sr 9800 pro kort som ikke satt ordentlig i agp slotten. Kjører nå med Ext klokk med 250/66/33 går helt fint har ikke okt vcor Er det noen som vet hva jeg kan prøve og stille inn for og få opp hastigheten igjen. Justere rammen? Endret 4. april 2004 av Grinsted Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Du kan jo prøve å sette dram ratio til 5:4 eller noe slikt ? Går ut fra du har satt agp / pci locked ? Kan og hende at cpu'en din vil ha litt mer spenning for å få fyrt den i gang på så høye hastigheter ? Lenke til kommentar
Grinsted Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Skal prøve. Begynner å bli lei av å flytte på cmos jumperen. Endret 4. april 2004 av Grinsted Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 KOM MED FORSLAG??????????????? Ser du er ny her; Velkommen! Har du lest rettningslinjene? Prøv å begrense bruken av spørsmålstegn, utropstegn o.l. OnTopic: har du god nok kjøling da? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 OnTopic: har du god nok kjøling da? Selv folk med boxed har kommet lenger enn det, da Lenke til kommentar
Grinsted Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Tempen på CPU ligger på 42 og 47-50 ved load. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) OnTopic: har du god nok kjøling da? Selv folk med boxed har kommet lenger enn det, da 600 mhz er ingen dårlig klokk. EDIT: OnTopic: Kan hende du har fått en dårlig CPU, enkelt og greit. Gi den mer volt! Endret 31. mars 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Grinsted Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Prøvd alt. Noen som hvet hva CPU thermal-throtle er? Noe som begrenser spening til cpu? Da den var klokket 3,48 ghz kjørte jeg med windows 2000. Nå kjører jeg med XP har det noe å si med stabilitet? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Det er nok rammen som sikkert står på 1:1. Prøv 5:4 og still cas verdien på minnet til det den skal være. Står sikkert på corsair sin hjemmeside... Og selvfølgelig sett agp på Fixed. Og en ting til. På max3 kortet kan du bare trykke på restart knappen på pcen og biosen stiller seg til orginale instillinger. Du trenger ikke å bytte på noe jumper. Kan forresten ikke tenkte meg at den kjørte på 3.5ghz når du fikk den. Det er kun pc3200 minne som står i. Til og med hvis minnet sto på 5:4 tror jeg ikke minnet ville klart en så stor hastighet. Men du får prøve deg fram. kanskje du må sette minnet på 3:2. bare å trykke på restart knappen 3 ganger hvis den ikke vil boote. Husk å vente ca 10sekunder mellom hver gang du trykker... Endret 1. april 2004 av eirberen Lenke til kommentar
D_S Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Noen som vet hva CPU throtle er? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 CPU-throttling mener jeg er at hovedkortet kjører ned hastigheten på prosessoren når det blir for varmt for den.. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) CPU-throttling mener jeg er at hovedkortet kjører ned hastigheten på prosessoren når det blir for varmt for den.. Ups, dobbeltpost.. Endret 1. april 2004 av MetaBaron Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 OnTopic: har du god nok kjøling da? Selv folk med boxed har kommet lenger enn det, da 600 mhz er ingen dårlig klokk. EDIT: OnTopic: Kan hende du har fått en dårlig CPU, enkelt og greit. Gi den mer volt! jo! 600mhz med en 2.4c er lite. Har satt opp endel maskiner og alle har kommet over 3ghz. Går aldri over 1.6V load. Ikke på maskiner jeg bygger iallefall. Lenke til kommentar
Grinsted Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Satt opp volten til 1,6. Satt nb strapped til 800. Og nå går den fint på 3,3 ghz. Eksperimenterte med å sette cpu-ram 3:2 5:4 men det ville den ikke. Har ikke stilt inn timingen på minnet, den står på default. Tror den står på 3-7-3-3. Kanskje noe og hente inn der og. Tusen takk for alle tips. Og takk til en eller annen nabo som har glemt å kryptere internet linja. He he, og gjorde det mulig for meg å logge meg inn på overklokking.no Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Vel om du har en 2,4 og skal over 3,0 med 3200 minne på 1:1 så er det ikke rart maskinen låser seg, ved 3,0 og minnet på 1:1 så kjører du minnet på 500 noe det ikke takler her må du nok ned på 5:4 som vil gi en minnehastighet på 400 altså std, når du så klokker vidre med den minneinnstillingen vil minnet kunne henge med , feks 3,2 vil da si en fsb på 267 noe som da vil gi en minnehastighet på ca 427 . Du kan også sette minnet til AUTO da velger maskinen selv den innstillingen som "passer" Endret 2. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Grinsted: Har akkurat samme hovedkort som deg, og har en P4 2,6ghz PC800, og vil klokke litt. Har kjøpt den heftige kobberkjøleren Thermaltake SP-94 og en 32db Papst vifte. Men jeg lurte på, når du har den på 3,3ghz. Hvor mye har du vcore på da? Jeg har TwinMOS PC 3200 2 x 512mb brikker, og er redd for at det er det som stopper meg. Kommer til 3,2ghz. Hva vil det si at du satt NB Strapped på 800? Noen som veit, og kanskje kan gi meg noen tips? Janse Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har et IC7-max3 hovedkort, med Twin Corsair PC3200 minne og intel Pentium4 2,4Ghz 800 mhz. Problemet er at Den er bare klokket til 3,0 Ghz går jeg over det vil den ikke boote opp så må jeg slette cmos osv. Da jeg fikk maskinen var den klokket til 3,48 Mhz og var stabil. Alt var fint til jeg resatte cmos fordi jeg trodde den hadde klikka, da det var egenlig mitt sr 9800 pro kort som ikke satt ordentlig i agp slotten. Kjører nå med Ext klokk med 250/66/33 går helt fint har ikke okt vcor Er det noen som vet hva jeg kan prøve og stille inn for og få opp hastigheten igjen. Justere rammen? Oppdatert biosen til siste (1.4) ? MAX3 kortet liker ikke 5:4 , med den orginale biosen. Lenke til kommentar
Grinsted Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Måtte klokke ned igjen til3,0 fra 3,3 ghz. Trodde alt var ok men maskinen restartet plutselig av seg selv midt i et spill. Skal undersøke om dette har noe med klokkingen og gjøre. SUPERJANHar vcore på 1,6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå