gixer Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei og hå alle sammen! Nå er det sånn at jeg har fått et lite oppdrag om å lage en webside for en restaurant en bekjent av min mor driver. Siden det lå litt (ikke mye) penger i dette takket jeg ja til oppdraget. Det skal sies at jeg har nesten null erfaring med å lage websider. De få sidene jeg har laget er bare for moro skyld (ved hjelp av Frontpage 2k) og de er ikke særlig pene. Derfor bestemte jeg meg at jeg skulle gjøre en skikkelig jobb denne gangen og lånte med Photoshop og Netobjects Fusion av en kamerat. Nå er jeg stort sett ferdig med første utkast av siden. Jeg gidder ikke å legge stort mer arbeid i den før jeg får vist den fram til restauranteieren og han sier han er fornøyd. Er det noen enkle ting jeg bør endre på siden for at den skal bli bedre? Jeg skrive "enkle ting" fordi jeg, som sagt, ikke er no ræser i P.shop og Html-koding. Her er siden jeg holder på å lage. BTW: drit i leifene på siden. Det er bare copy/paste fra deres gamle side som var laget av en med dårlig norsk- og webdesign-kunnskaper Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) *forget* Endret 31. mars 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) hvorfor skarp grønn mouseover i menyen? poenget med en mouseover er ikke å bryte mest mulig, men å vise at her kan du klikke.. ellers virker det seriøst og skikkelig Endret 31. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Meget stilfull og behagelig ...men grusom mouse-over, og rødfargen i menyen var heller ikke optimal. Likte egentlig ikke menyen i det hele tatt... Kildekoden var _GRUSOM_ Skikkelig spaghettikode. Ikke noe CSS.. bare masse <font>-tagger og en hel haug med overflødige table-celler. Du bør seriøst virdere å rydde skikkelig opp der. Validerer heller ikke (og hvorfor HTML 4.0?) Endret 31. mars 2004 av Loomy Lenke til kommentar
gixer Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Kildekoden var _GRUSOM_Skikkelig spaghettikode. Ikke noe CSS.. bare masse <font>-tagger og en hel haug med overflødige table-celler. Du bør seriøst virdere å rydde skikkelig opp der. Validerer heller ikke (og hvorfor HTML 4.0?) Ok.. Det du skriver der sier meg ingenting Som sagt så er jeg nuub-deluxe på web-design. Ellers så er jeg ganske enig med at Mouseoverfargen var litt grell. Skal endre på det når jeg får tid (sikkert i ferien eller no). Takker for ærlige meninger, bare kom med mer. Jeg tåler kritikk! Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 som sagt så bør mouseoveren forandres på,, samt at det røde i menyen må gli bedre over i siden (i bunn), viss du vil ha den slik.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Altså nå har jeg snakket med eieren av restauranten og han sier at det er viktig å ha med fargene til det italienske flagget ettersom det er en italiensk restaurant. Er det noen som har noen idéer om hvor jeg kan bruke disse fargene uten at det blir for glorette? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Legg inn flagget et eller annet sted det passer fint Kan fortsatt ikke fatt hvordan du har klart å få så stor kildekode av en så liten side ser ut som en seriøs side, men som sagt så var mouseover grusom. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Må si at dette var imponerede bra for å være en av dine første sider. Du har ikke prøvd å gape over for mye, noe som gjør siden ren og pen. Mitt forslag er å sette et italiensk flagg på en falggstang ved siden av logoen. Kanskje dette vil skape litt mer italiensk stemning? Jeg ville også vurdert å prøvd å funnet en italiensk kokk som du kan ha under menyen fra en eller annen gratis-grafikkside? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Legg inn flagget et eller annet sted det passer fint Kan fortsatt ikke fatt hvordan du har klart å få så stor kildekode av en så liten side ser ut som en seriøs side, men som sagt så var mouseover grusom. Jeg regner med at det er Fusion som lager den sinsyke kildekoden. Eneste jeg gjør er å klikke og plassere ting der jeg vil ha dem ved hjelp av programmet. Har ikke vært inne å endra på html-koden én eneste gang. Kanskje Netobjects Fusion ikke er no særlig bra? Vel, vel. Det funker bedre enn Frontpage. PS: Har det egentlig noe å si at kildekoden er rotete hvis jeg ikke skal inn å tukle i den? Tar det mye lengere tid å laste siden eller noe? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 hmm, God helstekt indrefilét på Venezia Vil anbefale deg dreamweaver som editor, med mindre du vil lese om litt koding og kode alt selv. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Altså nå har jeg snakket med eieren av restauranten og han sier at det er viktig å ha med fargene til det italienske flagget ettersom det er en italiensk restaurant. Er det noen som har noen idéer om hvor jeg kan bruke disse fargene uten at det blir for glorette? Bare et forslag, du kan jo implementere flagget i menyen på en eller annen måte, som f.eks. at det dukker opp ved mouseover. Ellers kan du lage et laaangt flagg (som er lite), som strekker seg i buer her og der. Bare husk å ikke ha med så mye. Kan også være en ide å ikke bruke så lyse farger på flagget, mer likt de du har der. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 hmm, God helstekt indrefilét på Venezia Jepp, jepp! Skal ned ditt på Tirsdag å spise middag og ha et møte med sjefen. *sikle-sikle* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Ganske behagelig side igrunn, fine farger - bortsett fra mouseoveren. Ellers hadde eg gjerne sett at menyen (den rødbrune firkanten) gikk heilt ned til bunnnen av sida. Bytt ut noverande doctype med denne: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå