Gå til innhold

beste strategi-spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gameplay og raser med balanse er det jeg synes er viktigst.

AOE har jo ikke raser, bare noen ørsmå forskjeller.

TA har jeg aldri prøvd, men har hørt litt om det. Fins det ikke melee units i det spillet? Veldig mange strats i sc baserer seg på om man møter units som er melee eller range(micro). Har TA raser? Hvis units kunne skyte mens de beveget seg ville alle range units få en enorm fordel for melee units.

SC har både balanse og 3 unike raser. Hver unit har hver sine unike stats. Og teknologi er ikke like viktig som i andre spill. Ofte i andre spill er det bare å bygge forsvar å få den største uniten så har du vunnet, men i sc fins det units som er spesiellt bra mot en annen unit derfor må man rekognosere(scoute) og bygge det som er bra mot det den andre har. Og tom. i kampens hete finnes det mange måter du kan skaffe deg en fordel på. Jeg skal ikke begynne å greie ut om slikt for de som ikke spiller det vil ikke skjønne det, og de som spiller det, de kommer til å fortsette med det. :smile:

Lenke til kommentar

og btw: jeg hater å nå max units, det er så kjedelig med så utrolig mange units. Det blir ikke noen kontroll over hver unit.

Men som et minus på sc er at du kan kun velge 12 units. Men du får i gjengjeld veldig stor kontroll over hver eneste unit.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 22:20, Johan skrev:

I TA kan du bestemme hvor mye som skl være max. (3. parts verktøy). Jeg har den på 1500. Se for dere 1000 enheter gå til angrep!

Lukter forvirra dilldall lang vei...

Lenke til kommentar

Quote:

I TA kan du bestemme hvor mye som skl være max. (3. parts verktøy). Jeg har den på 1500. Se for dere 1000 enheter gå til angrep!

da blir jo ta 1500 ganger bedre enn sc!

du kan sikkert ha noen tusen units vs noen tusen units i sc... om du gidder og lage ett slikt map :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 00:54, moridin skrev:

Quote:

Lukter forvirra dilldall lang vei...

Åneida. Vis du grupperer alle enhetene, får du ikke så værst styring. I TA kan du merke så mange enheter du vil. De 1000 enhetne var jagerfly....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...