ATG Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) asd Endret 14. februar 2010 av ATG Lenke til kommentar
Zink Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) sånn på sparket... få en med samme hk til å ta bios backup på diskett, og sende deg. Tipper Biosen på kortet er satt default 'boot block' ( uendret tilgang til floppy ). edit: Badlash.com går ellers greit å kjøpe ei oppdatert biosbrikke. Endret 31. mars 2004 av Zink Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 tatt ut batteriet og resatt cmos? er jo en mulighet, men regner med du har prøvd? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvis maskinen låste seg under skriving til brikken, er det nok litt knot. Detaljert løsning på problemet: 1. Finn noen som har samme hovedkort som deg 2. Fiks en diskett med bios på 3. Start opp den maskinen som virker med boot-disk 4. Legg bios-filene inn på hd om mulig, stoler ALDRI på diskett 5. Ta ut bios-brikken i den maskinen som er i gang, og sett i din brikke (dette må skje mens maskinen går). 6. Flash bios 7. Bytt tilbake brikker 8. Problemet løst! Lykke til Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) 1. Formater en diskett ( ikke oppstart eller noe tull en ren formatering ) 2. Kopier rom filen som du bruker til flashingen over til disketten 3. døp om filen til " amiboot.bin " 4. sett in disketten å slå på pc'n. Den vil begynne å jobbe sakte i ca 4 minutter så piper den 4 ganger ta ut disketten og pc'n vil bote opp. trykk del å gå inn i bios å still det du måtte trenge dette virker på alle amibioser hvis det er av nyere typer. De har en 32 bits del som ikke kan overskrives. Dette virket for meg Da jeg skulle flashe biosen min å strømmen gikk å la seg. http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf Edit skrive feil Endret 31. mars 2004 av Fixer'n Lenke til kommentar
ATG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) ... Endret 14. februar 2010 av ATG Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 award bios MSI sier i faq: After flashing the BIOS, my system for unknown reason dont want to boot, what should I do? Normally, this should not happen unless you flashed the wrong BIOS or some other reasons Suggestions: 1. try the BIOS boot recovery feature as described in http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm 2. try to clear the CMOS If problem still persists, you would need to purchase new BIOS chip from Websites like www.flashbios.org where you can order a new BIOS or you can also contact MSI office near your place to purchase new BIOS chip mulig [email protected] ( 33 48 61 00 ) eller [email protected] ( 37 00 50 80 ) hjelper deg - de er begge hovedimportører av msi-produkter http://www.msi.com.tw/program/about/w2b/index.php - av Hattelco har jeg fått hjelp med produkter før. Lenke til kommentar
ATG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Hei, ser nok ut som kortet blir sendt tilbake til Komplett. Har prøvd det meste nå, uten annet utfall Endret 14. februar 2010 av ATG Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) leit det... men verre når hdd kræsjer syns jeg - hmm, rart at systemet frøys akkurat da... hadde du konflikt i enhetsbehandling tru, edit: eller aktiv antivirus ? Endret 1. april 2004 av Zink Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hei, testet det som står over. Satt i disketten og startet opp maskinen. Men maskinen ser ikke ut til og lese disketten, har prøvd 3 forskjellige diskettstasjoner, og 3 forskjellige disketter. Alle med samme resultat. Er det noe jeg kan gjøre for og få maskinen til og begynne og lese av disketten? mhv, Joakim Haukvik Har du prøvd å sette i disketten før du trykker på power knappen? Lenke til kommentar
ATG Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hei, har prøvd og sette disketten inn før jeg starter den opp ja. Og motsatt. Når det gjelder at maskinen frøys var det ganske mystisk, ettersom jeg har kjørt linux på den i ca 1 uke. Uten problemer, den har blitt belastet ganske hardt, så synes det var mystisk at den hang seg i dos ved flashen... Shit happends :\ Endret 14. februar 2010 av ATG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå