Gå til innhold

MSI K8T Bios error\feilflash

ATG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sånn på sparket... få en med samme hk til å ta bios backup på diskett, og sende deg. Tipper Biosen på kortet er satt default 'boot block' ( uendret tilgang til floppy ). edit: Badlash.com

går ellers greit å kjøpe ei oppdatert biosbrikke.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Hvis maskinen låste seg under skriving til brikken, er det nok litt knot.

Detaljert løsning på problemet:

1. Finn noen som har samme hovedkort som deg

2. Fiks en diskett med bios på

3. Start opp den maskinen som virker med boot-disk

4. Legg bios-filene inn på hd om mulig, stoler ALDRI på diskett

5. Ta ut bios-brikken i den maskinen som er i gang, og sett i din brikke (dette må skje mens maskinen går).

6. Flash bios

7. Bytt tilbake brikker

8. Problemet løst!

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

1. Formater en diskett ( ikke oppstart eller noe

tull en ren formatering )

2. Kopier rom filen som du bruker til flashingen over til disketten

3. døp om filen til " amiboot.bin "

4. sett in disketten å slå på pc'n. Den vil begynne å jobbe sakte i ca 4 minutter så piper den 4 ganger ta ut disketten og pc'n vil bote opp.

trykk del å gå inn i bios å still det du måtte trenge

dette virker :D på alle amibioser hvis det er av nyere typer. De har en 32 bits del som ikke kan overskrives.

Dette virket for meg :) Da jeg skulle flashe biosen min å strømmen gikk å la seg.

http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf

Edit skrive feil

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

award bios

MSI sier i faq: After flashing the BIOS, my system for unknown reason dont want to boot, what should I do?

Normally, this should not happen unless you flashed the wrong BIOS or some other reasons

Suggestions:

1. try the BIOS boot recovery feature as described in http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm

2. try to clear the CMOS

If problem still persists, you would need to purchase new BIOS chip from Websites like www.flashbios.org where you can order a new BIOS or you can also contact MSI office near your place to purchase new BIOS chip

mulig [email protected] ( 33 48 61 00 ) eller [email protected] ( 37 00 50 80 ) hjelper deg - de er begge hovedimportører av msi-produkter http://www.msi.com.tw/program/about/w2b/index.php - av Hattelco har jeg fått hjelp med produkter før.

Lenke til kommentar
Hei,

testet det som står over. Satt i disketten og startet opp maskinen. Men maskinen ser ikke ut til og lese disketten, har prøvd 3 forskjellige diskettstasjoner, og 3 forskjellige disketter. Alle med samme resultat.

Er det noe jeg kan gjøre for og få maskinen til og begynne og lese av disketten? :)

mhv, Joakim Haukvik

Har du prøvd å sette i disketten før du trykker på power knappen?

Lenke til kommentar

Hei,

har prøvd og sette disketten inn før jeg starter den opp ja. Og motsatt.

Når det gjelder at maskinen frøys var det ganske mystisk, ettersom jeg har kjørt linux på den i ca 1 uke. Uten problemer, den har blitt belastet ganske hardt, så synes det var mystisk at den hang seg i dos ved flashen...

Shit happends :\

Endret av ATG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...