Gå til innhold

Pc restarter av seg selv

Jabbala

Anbefalte innlegg

Fikk mitt nye Geforce fx 5700 idag. Hadde fra før av et G4 ti-4400. Når jeg skal gjøre noe på pcen med fx kortet så stopper alt opp og pcen restarter seg. Når pcen kommer til windows står det at det: "Driveren for skjermenheten kan ikke fullføre en tegneoperasjon". Har prøvd å bytte drivere osv... Er kortet defekt eller er det noe lureri man må gjøre når man går over fra dx8 til dx9? Andre forslag taes gjerne imot.

Feilsignatur lyder som følger:

szAppName: Drivers.Displey szAppVer: 10DE0342A194801462

szModName: nv4_disp.dll szModVer: 6.14.10.5664 Offset: 699F06EA

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje svaret på problemet ditt er å få en større PSU (strømforsyning).

Pc'en restarter som oftest fordi den får for lite strøm, eller at det ikke er nok strøm til alle komponentene.

:)

mvh

Whipster

Endret av goODeye
Lenke til kommentar
Fikk mitt nye Geforce fx 5700 idag. Hadde fra før av et G4 ti-4400. Når jeg skal gjøre noe på pcen med fx kortet så stopper alt opp og pcen restarter seg. Når pcen kommer til windows står det at det: "Driveren for skjermenheten kan ikke fullføre en tegneoperasjon".  Har prøvd å bytte drivere osv... Er kortet defekt eller er det noe lureri man må gjøre når man går over fra dx8 til dx9? Andre forslag taes gjerne imot.

Kjører du direct x 9b? Du kan jo teste litt med dxdiag. Hvis du går inn i dxdiag (start - run - dxdiag) og ser på display taben så kan du teste direct draw og cirect 3d. Aner ikke om det vil gjøre noe godt men jeg vet om issues med direct draw som kan gjøre at du går i bluescreen. Dersom du har innstillt på reboot ved bluescreen kan det virke som om maskinen bare rebooter helt uten forvarsel.

Ellers kan det jo være greit å reinstallere driveren.

Men en runde på google groups viste at du ikke var alene om dette. Kanskje du finner svar der?

:Edit og da mener jeg fjerne driveren helt, og så legge inn på ny ;) Ikke bare legge den inn oppå den andre...

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Det som ofte er løsningen på slike problemer kan være og kjøre en BIOS oppdatering , hadde selv et lignende problem med Radeon.

Det som ofte skjer er at hovedkortene ikke klarer og henge med i utviklingen av skjermkort, så da kommer de med BIOS oppdateringer som blant anet kan løse slike problemer.

Lenke til kommentar
Fikk mitt nye Geforce fx 5700 idag. Hadde fra før av et G4 ti-4400. Når jeg skal gjøre noe på pcen med fx kortet så stopper alt opp og pcen restarter seg. Når pcen kommer til windows står det at det: "Driveren for skjermenheten kan ikke fullføre en tegneoperasjon".  Har prøvd å bytte drivere osv... Er kortet defekt eller er det noe lureri man må gjøre når man går over fra dx8 til dx9? Andre forslag taes gjerne imot.

Kjører du direct x 9b? Du kan jo teste litt med dxdiag. Hvis du går inn i dxdiag (start - run - dxdiag) og ser på display taben så kan du teste direct draw og cirect 3d. Aner ikke om det vil gjøre noe godt men jeg vet om issues med direct draw som kan gjøre at du går i bluescreen. Dersom du har innstillt på reboot ved bluescreen kan det virke som om maskinen bare rebooter helt uten forvarsel.

Ellers kan det jo være greit å reinstallere driveren.

Men en runde på google groups viste at du ikke var alene om dette. Kanskje du finner svar der?

:Edit og da mener jeg fjerne driveren helt, og så legge inn på ny ;) Ikke bare legge den inn oppå den andre...

Da jeg kjørte disse testene fullførte kortet alle uten noe problemer. Har ikke fått oppdatert bios enda siden asus sin hjemmeside er nede for øyeblikket. Synes i grunn det er rart at jeg fikk til å fullføre testene uten problemer siden når jeg f.eks skal starte cs klikker maskinen og restarter seg :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...