Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mailproblemer med Bredbåndsfabrikken

Anbefalte innlegg

(Panter @ 08/01/2004 : 20:06)

.. Ellers har jeg siste måneden hatt store problemer med mail. De sier hver gang at de har løst det, men nye problemer oppstår.. Både inn og ut.

Ring og si at det er problemer så tar de tak i det, pleier ikke å ta mange sekundene å kontakte teknisk support.

Edit:

Pokker og! 

Nå har jeg testet igjen og ser ut som mailserveren til bredband.no har problemer igjen. Sendte mail fra 3 forskjellige mailkontorer og de spratt frem og tilbake med reply øyeblikkelig. Bredband.no har verken mottatt eller sendt noen på 10 min og går det som sist så tar det fra 30 min til et par døgn.

Håper flere enn meg klager dersom de har problemer.

Nå begynner jeg å bli lei mailproblemene, de er her igjen.

Kan ikke skjønne hvordan det skal være så vanskelig å sette opp en mailserver som fungerer, det skal da ikke være noe hokus pokus?? Eller??

Bredbåndsfabrikken er selvfølgelig en fantastisk isp, og de pleier å være svært raske å fikse når jeg sier i fra, men dette her er jeg lei.

Er det bare meg de tuller med, eller er det andre her med Bbf som har samme problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke BBF er tilgjengelig som isp lenger. Nettsida deres er nede, og en kompis av meg som har nett fra dem sa at kun gamle kunder får ha nett fra BBF. Dette er da bare rykter, så er ikke helt sikker på at dette stemmer ;)

Jeg er da ikke så dum at jeg klager over feil hvis de ikke er min isp..

Som det er sagt her mange ganger; BBF bygger ikke videre ut i Norge inntil videre, hvor lenge vet ingen, kanskje aldri. De har dermed heller ingen organisasjon i Norge, men de drifter nettet fra Sverige, kundeservice er satt bort til et firma i Norge.

Alle som er eller vil bli kunde der hvor de allerede har bygd ut nettet blir dermed tatt meget godt hånd om. Eksisterende kunder er slikt sett ikke berørt av nedleggelsen av Norgeskontoret..

Hvorfor nettsiden er nede vet jeg ikke, den har vært slik lenge og de er klar over det.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Har du sett, der har de laget norske sider med det svenske designet. Ser de har lagt ut linken på bredband.com..

Det er stort sett gammelt innhold, bortsett fra at jeg stusser litt over følgende:

Gjeldende betingelser fra 1/10-2003 er som følger:

Produkter:

Bredbånd Hjemme, pr mnd 445,-

Hmm, kan indigere at de snart skal sette opp prisen, den er fortsatt 395,- her.

Men tilbake til teamaet, noen som har epostproblemer med Bbf??

Lenke til kommentar

Fikk nå snakket med teknisk support. De sier at de har store forsinkelser i norske mailserveren fordi alle mailene skal gjennom et spamfilter.

Jeg har ikke teknisk kunnskap om dette, men for meg så høres det ut som de har meget dårlig maskinvare.

La oss si det i Norge har 1500 kunder som sender og mottar mail, hvordan kan det skape en forsinkelse på 36 timer?? Hvorfor stopper det plutselig helt opp?

Noen mailserver eksperter her?

Edit, svar fra teknisk:

"Tyvärr har vi problem med spammail just nu, det är detta som gör att mailen

ni skickat tar lång tid att levereras.

Vi jobbar på detta och det skall vara löst snart."

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Fikk nå snakket med teknisk support. De sier at de har store forsinkelser i norske mailserveren fordi alle mailene skal gjennom et spamfilter.

Jeg har ikke teknisk kunnskap om dette, men for meg så høres det ut som de har meget dårlig maskinvare.

La oss si det i Norge har 1500 kunder som sender og mottar mail, hvordan kan det skape en forsinkelse på 36 timer?? Hvorfor stopper det plutselig helt opp?

Noen mailserver eksperter her?

Edit, svar fra teknisk:

"Tyvärr har vi problem med spammail just nu, det är detta som gör att mailen

ni skickat tar lång tid att levereras.

Vi jobbar på detta och det skall vara löst snart."

Vel, kan nok tenkes at den ekstremt økende mengden med spam-mail i det siste har forårsaket overbelastning på servere som funket flott før. De driver nok å endrer på policy'en på spamservern, og oppgraderer nok maskinvaren.

Tenk deg 1500 norske kunder (samt at noen kanskje har flere mailkontoer). Sett at hver av disse mottar 10 mail hver dag, derav 6 av dem er spam. Alle skal igjennom èn maskin (mottas, sjekkes for spam, sendes videre). Det innebærer 15000 * 3 prosesser pr.dag. Ganske mye spør du meg....

Lenke til kommentar
Ble helt sjokka da jeg så de prisene az! 450,- ca for 10 mbit ned/opp?? Det er jo ren galskap! Er det veldig småe sjanser for at BbF begynner å dele ut nett til nye kunder? :roll:

Hold deg fast, det begynte med kr 300,- og koster nå kr 395,- pr mnd. Og ja, det er full pupp, 10 Mbps begge veier.

:-)

Lenke til kommentar
Ble helt sjokka da jeg så de prisene az! 450,- ca for 10 mbit ned/opp?? Det er jo ren galskap! Er det veldig småe sjanser for at BbF begynner å dele ut nett til nye kunder? :roll:

Hold deg fast, det begynte med kr 300,- og koster nå kr 395,- pr mnd. Og ja, det er full pupp, 10 Mbps begge veier.

:-)

JEG MÅ HA BfB!! :D . Bor i Oslo. Er det noen mulighet for at jeg kan få nett fra dem tror dere? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...