Gå til innhold

Ved kjøp i England

Anbefalte innlegg

Hei.

Vet noen om hvordan man unngår den norske tollen,ved kjøp av digitalkamera i England(uten å reise å hente den selv)?Fant ut at det var mye billigere å handle der,hvis jeg slipper unna toll,og slikt tull :) Er det kanskje ikke noen form for tollsatser på slikt ?Takker for all hjelp.

MVH Mpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Takker for svarene.Har nemlig sett Panasonic FZ10,til 359.98 pund på en nettside.Og det er jo ganske rimeligere en å kjøpe den her i Norge.Men så var det det med avg.og moms da.Da blir den vel brått like dyr som her tenker jeg.Får kanskje høre med tollvesenet.Ville bare høre med dere,om noen av dere hadde vært borti det tidligere,og kanskje kjøpt noe selv i utlandet.

MVH MPEG

Lenke til kommentar

...og den prisen du nevnte, var den med eller uten VAT (engelsk "moms")

VAT trekkes nemlig fra hvis du kjøper for eksport, og er det en seriøs butikk, ordner den det for deg. Når du så må betale moms ved lovlig innførsel, ser kanskje ikke regnestykket så gale ut likevel??? ;)

totto

Lenke til kommentar
...og den prisen du nevnte, var den med eller uten VAT (engelsk "moms")

VAT trekkes nemlig fra hvis du kjøper for eksport, og er det en seriøs butikk, ordner den det for deg. Når du så må betale moms ved lovlig innførsel, ser kanskje ikke regnestykket så gale ut likevel??? ;)

totto

Hei.

Fant nettopp ut at de ikke sender til utlandet.Men har kontaktet en butikk i USA.

De tror jeg sender.Ihvertfall ifølge dagbladet,som hadde den testen på Panasonicen FZ 10.Har ihvertfall sendt mail til dem.så får vi se.Dere kan jo se selv på denne siden.

http://www.abesofmaine.com/viewproduct.asp?id=psdmcfz10k&p=s

MVH Mpeg

Lenke til kommentar

Hvis du vurderer å handle fra USA, bør du kanskje også vurdere www.bhphotovideo.com Har vært mye skriverier her om handel derfra, og folk virker stort sett fornøyd. Har imidlertid ikke sjekket om de har det aktuelle kameraet, men det finner du fort ut.

Lenke til kommentar

Hei.

Det var et godt tips.Var der å tittet,og de virket litt mer "ryddig"en de andre stedene jeg har tittet.Med utregningen av shipping,så man vet eksakt hvor mye man skal betale for det hele.Men så var det den norske avgiften da.og momsen.

Skal sjekke litt ang.det.De hadde forøvrig ikke den svarte panasonicen jeg helst vil ha på lager,men jeg satte meg opp slik at jeg får mail,når den kommer inn igjen.

MVH Mpeg

Lenke til kommentar

Hei.

Har nå fått svar fra tollregion øst,ang.avgifter ved innførsel av et digital kamera fra feks.USA.Prisen jeg har beregnet å betale for en Panasonic FZ10 i USA,er:

3864,-kr.+den norske moms på 24%som da blir 927,-kr.Samlet blir det:4791,-kr.

Det må jo sies å være en bra pris for et slikt kamera.Dette er kanskje til nytte for andre her,som går med planer om å kjøpe kamera i USA,el.andre land.

Expert,skulle ha 7500,-kr.for samme kamera.

Her er svaret jeg fikk fra tollvesenet.:

Hei!

Her blir det ingen toll, men 24% norsk merverdiavgift å beregne ved innførsel. Total kjøpesum inkl. frakt- og forsikringskostnader (porto) benyttes som grunnlag for avgiften.

Dagens fortollingskurs på amerikanske dollar (USD) er 6,87.

Vær klar over at Posten og andre speditører opererer med fortollingsgebyr (ofte i størrelsesorden kr. 70 - 150 pr. sending for privatpersoner). Disse gebyrene er Tollvesenet uvedkommende, og eventuelle spørsmål på det området må tas opp med vedkommende firma.

MVH Mpeg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...