eab Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei, Vil først og frems meddele at jeg er helt grønn når det gjelder alt som heter programmering. http://x-istence.com/forums/index.php?showtopic=167&st=0 Det jeg lurer på er da hvorfor jeg ikke får dette til å fungere. Har gjort alt slik det står i den første posten og sangnavnet som blir spilt i winamp blir skrevet til fila song.txt som ligger på webserveren. Prøver jeg så å åpne img.php får jeg fram følgende: Fatal error: Call to undefined function: imagefontwidth() in C:\FoxServ\www\winamp\img.php on line 12 noe som referer til img.php som ligger her Prøver jeg den metoden med en .png fil får jeg denne feilmeldingen: NO PASSWORD NO SONG password error foreløpig har jeg bare song.txt som virker "slik den skal". Hva må jeg gjøre for å få dette til å funke, evt hva må til for å sette det inn i en vilkårlig php-fil? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Villt tipp: store og små bokstaver i ImageFontWidth Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Har nok ikke noe med case å gjøre. Jeg har hatt samme problemet selv, da med imagecreatefromjpeg(). Da jeg lastet php med gd funket det. Trodde egentlig dette var en funksjon som var "php-native", men tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Dette er nok en GD funksjon ja. Tror ikke det er noen native funksjoner i php for å jobbe med bilder. Du må nok få instalert php med gd støtte. Eller antageligvis skrive om en del av scriptet. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Tusen takk for svar! Da tror jeg at dette prosjektet blir lagt på is, er somsagt ikke noen reser på php. Edit: Fikk det til å funke likevel, det var bare å kopiere en dll fil og fjerne ; fra en linje i php.ini Endret 1. april 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå