Gå til innhold

Bill Gates har sagt det!

Foxtrot

Anbefalte innlegg

Hum ja, man lærer så lenge man lever :-) Men jeg tror fremdeles ikke jeg ville sagt "verdens største distributør av Unix til forbrukermarkedet." - siden Microsoft ikke solgte Xenix til end-users uansett. Men men..

Jeg skal nå ærlig inrømme at jeg ikke er 100% sikker på hva OEM innbefatter, men tipper på at det er en god grunn til at det er OEM og Fullversjon der. Men, la oss leke telle-leker..

Windows 2000 Pro OEM eng  : kr 1442,-

Microsoft Office 2003 retail eng : kr 4495

Veldig basic kontor pc - ingen antivirus eller noe. Ca 6000 kr i software.

Linux eng fullversjon : kr 0

OpenOffice eng full  : kr 0

--

KOffice eng full  : kr 0

Gimp eng full  : kr 0

K3b eng full (brenne cd) : kr 0

Scribus eng full (DTP) : kr 0

Så litt mer avansert kontor pc med linux : ca 0,-

Tenk en bedrift som skal ha for eksempel 8 nye pc'er. Blir litt pris-forskjell, det. Og kan love deg at det (for en admin som er vant med linux) er 10 ganger lettere å installere/vedlikeholde ting. (install over nettverk, ingen brukere som mishandler OS'et, oppdatering/rekonfigurering/fiksing av systemer fra godstolen osv osv)

Server-delen vil jeg ikke engang gå inn på ;-)

Selvfølgelig, denne lille tall-leken tar ikke med ting som integering i en infrastruktur som allerede er på plass, (eventuell) opplæring i ny software (ja, vi er klar over at det ikke er en windows-logo nede i hjørnet. Ja, du kan trygt klikke på den. Nei, det er ingenting ødelagt. Nå, gå og lek) og andre (lignende/uforutsette) ting..

Kan eg da spør om kva slags tid og kostnad det er på å lære opp dei åtte som skal bruke desse linux-maskinene? Dersom dei har linux heime sannsynligvis 0,- dersom dei har windows heime og er en person som bruker rekneark og tekstbehandlar, minimalt med ekstrakunnskaper, nja...

Det vil eg tru vert rundt det same som å kjøpe 8 !MERK! BEDRIFT-lisensar !MERK!

Ms Windows (prisane er ikkje der, men garantert billegare enn 8 priv.lisensar)

Tenk da om ei heil kommune skal gå over til Linux, pris i innkjøp for stort sett all programvare = 0,- pris for å lære opp t.d 250 personar = meir enn kva mange kommunebudsjett gir til andre føremål...

Enkelt og greit.. Kom ikkje å sei at Linux er så ekstremt mykje billegare enn Ms Windows. Då har dåkke ikkje sett på verken pedagogikk eller økonomi. Vaksne har ein mykje mindre evne til å lære nye ting enn det ungdom har.

I mange tilfeller vil linux vere billegare, spesielt i heimemarkedet, men då ein kjem til bedrifter er det som oftast ein totalt anna sak! :hrm:

Linux/Windows/Unix/BeOS/OS X... Samma for meg so lenge eg klarer å bruke og det fungerar med dei programma eg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rener har et poeng her.

Jeg var selv IKT-lærling på en videregående skole. Har hørt litt i det siste at staten skal har lyst til å skifte ut MS-produkter med Linux for å spare penger. Dette kommer til å gå så utrolig dårlig at det er helt latterlig.

Mange (sikkert over 90%) av lærerene på skolen jeg jobbet på har aldri i livet mulighet til å lære seg Linux. De hadde problemer med å finne fram i Windows hvis verktøylinjen var "skjul automatisk". Dette er ikke tull altså. De fikk store problemer hver gang vi oppgraderte Office/Windows.

Det er også en sak at de færreste kjøper Windows og Office retail. De får det med PCen de kjøper, og Dell/HP betaler ikke i nærheten av 6 000,- for OS og kontorapplikasjoner.

Ikke tro at jeg hater alt som ikke er Microsoft, synes bare at MS får ufortjent mye pepper fra mange nerder.

Lenke til kommentar
Hvis ikke MS hadde stjålet både DOS og det OSet til Apple, hadde vi sannsynligvis ikke visst hvem LilleBill var i dag.

han stjal ikke DOS han kjøpte rettighetene.

han stjal ikke grafisk grensesnitt ifra Apple (som "stjal" det fra Rank Xerox) han så at det var dette som var tingen, og brukte det, slik som Linux distrubusjoner har grafiske grensesnitt...

Lenke til kommentar
Visste dere at Bill Gates & CO har konfiskert en masse maskiner, på skoler for fattige barn i sør-Amerika?

HVORFOR?

Jo, fordi skolene hadde ulinsensiert DOS på eldgamle maskiner!!!

Ærlig talt!!! Jeg FATTER IKKE, at det går an å se opp til den mannen der! Han har blitt en folkehelt fordi han har MYE pemger, ikke noe annet. Akkurat som Røkke.

Egentlig så er han en middelmådig forretningsmann. Med det så mener jeg at gode forretningsmenn skjønner at ærlighet varer lengst (det går faktisk an å gjøre bissniss på den måten).

Wake up

runmad

Må bare le av dæ.

Middelmådige forretningsmenn blir ikke verdens rikeste PUNKTUM

Lenke til kommentar
Visste dere at Bill Gates & CO har konfiskert en masse maskiner, på skoler for fattige barn i sør-Amerika?

HVORFOR?

Eh... Dette ville jeg gjerne ha verfisert. Bill Gates har donert penger til gode formål i hytt og pine og dette virker litt vel propaganda for meg.. Syns det er horribelt tåpelig med dette "M$ stinker" maset.

Her er litt av det Bill Gates har donert penger til (Dette var i 2000)

$1 billion over 20 years to establish the Gates Millennium Scholarship Program, which will support promising minority students through college and some kinds of graduate school.

$750 million over five years to the Global Alliance for Vaccines and Immunization, which includes the World Health Organization, the Rockefeller Foundation, Unicef, pharmaceutical companies and the World Bank.

$350 million over three years to teachers, administrators, school districts and schools to improve America’s K-12 education, starting in Washington State.

$200 million to the Gates Library Program, which is wiring public libraries in America’s poorest communities in an effort to close the “digital divide.”

$100 million to the Gates Children’s Vaccine Program, which will accelerate delivery of lifesaving vaccines to children in the poorest countries of the world.

$50 million to the Maternal Mortality Reduction Program, run by the Columbia University School of Public Health.

$50 million to the Malaria Vaccine Initiative, to conduct research on promising candidates for a malaria vaccine.

$50 million to an international group called the Alliance for the Prevention of Cervical Cancer.

$50 million to a fund for global polio eradication, led by the World Health Organization, Unicef, Rotary International and the U.N. Foundation.

$40 million to the International Vaccine Institute, a research program based in Seoul, South Korea.

$28 million to Unicef for the elimination of maternal and neonatal tetanus.

$25 million to the Sequella Global Tuberculosis Foundation.

$25 million to the International AIDS Vaccine Initiative, which is creating coalitions of research scientists, pharmaceutical companies and governments in developing countries to look for a safe, effective, widely accessible vaccine against AIDS.

Lenke til kommentar
rener har et poeng her.

Jeg var selv IKT-lærling på en videregående skole. Har hørt litt i det siste at staten skal har lyst til å skifte ut MS-produkter med Linux for å spare penger. Dette kommer til å gå så utrolig dårlig at det er helt latterlig.

Mange (sikkert over 90%) av lærerene på skolen jeg jobbet på har aldri i livet mulighet til å lære seg Linux. De hadde problemer med å finne fram i Windows hvis verktøylinjen var "skjul automatisk". Dette er ikke tull altså. De fikk store problemer hver gang vi oppgraderte Office/Windows.

Det er også en sak at de færreste kjøper Windows og Office retail. De får det med PCen de kjøper, og Dell/HP betaler ikke i nærheten av 6 000,- for OS og kontorapplikasjoner.

Ikke tro at jeg hater alt som ikke er Microsoft, synes bare at MS får ufortjent mye pepper fra mange nerder.

Dette stemmer ikke helt med det jeg har lest av erfaringer fra de som har gått over til Linux (hovedsaklig Skole-Linux)... Der har installasjon, opplæring osv. stort sett gått som en lek. Det eneste problemet har vært at de ikke lenger har kunnet bruke en del gammel pedagogisk programvare.

Og hvor mye tid går ikke med til å fjerne virus, spyware, browser hijackers osv? Problem som er nærmest ikke-eksisterende i Linux...

Lenke til kommentar

og til dere IQ-hemmede som sier "lag et OS selv før du klager"; Hvis bilen din mista rattet og gasspedalen annenhver dag, og veiene bare støtta denne ene biltypen pga bestikkelser, ville du klaga eller ville du ha prøvd å lage en bil?

samme går for folk som sier at ms-hatere skal slutte å bruke ms-produkter: akkurat på grunn av dere som godtar ms i blinde blir det laget flere programmer til ms-os enn andre os, og derfor blir andre nødt til å skaffe seg ms-os, og derfor blir det laget mer programvare til det osv.. enda en ond sirkel.

Når så mange hater et selskap så er det alltid en god grunn til det. (I motsetning til på midten av 90-tallet når alle fulgte ms som sauer fordi de ikke visste bedre. men, som jeg ser her er det fremdeles folk som ikke vet bedre ennå.)

Til slutt: det er forsåvidt greit at folk liker MS eller produktene deres, men dere må slutte å behandle MS-hatere som lanssvikere bare fordi vi vil ha OS som fungerer bra. (og bra er ikke ordet når et os i seg selv krever 100 ganger mer ram for å kunne fungere 1% bedre enn forgjengeren, som var møkk i utganskpunktet.)

Dette er muligens den største samling svada jeg har sett på dette forumet til nå.. :thumbup: For det første vet jeg ikke om noe firma som heter Microshit så jeg antar at du snakker om Microsoft. (Irriterende med sånne fjortisvitser). Det at Windows er ett ustabilt system er ett synspunkt som har hengt med ganske lenge. Når det gjelder tidligere Windows versjoner så er det ingen tvil om at de ikke var stabile nok og det har jo Microsoft både innrømmet og jobbet med. Når det gjelder sikkerhet, eller mangel på sikkerhet kan det vel tenkes at dette bunner mye i at Microsoft ikke så på internett som framtiden, som trådstarter hadde med i posten sin.

Men jeg syns likevel at vi skal snakke om det operativsystemet som Microsoft har i dag. Windows XP for klienter (Home og Pro) og Windows 2003 for server. Jeg for min del mener at sikkerheten i disse OS'ene har tatt lange steg i riktig retning, men det er mye som kan bli bedre. Jeg har ikke hatt problemer med ustabilitet og crash siden jeg fikk XP og syns det omtalte brukervennligheten er utrolig bra. Vi som har hatt Windows gjennom tidene kjenner mye av tankegangen og fremgangsmåten til MS og finner det svært intuitivt. Dette gjelder nok sikkert for Linux brukere som har fulgt versjoner oppover, det vet jeg ærlig talt lite om.

Å si at MS stinker og Lunix ruler og andre lignende tanketomme uttalelser er utrolig lite konstruktivt. Jeg har ingen problemer med å akseptere at folk liker Linux og Mac f.eks, så hver så snill la meg bruke Windows uten å bli trakassert konstant av slike som dere. Jeg vil poengtere at jeg slett ikke forsøker å ta alle under samme kam, men jeg tror dere alle vet hvem jeg snakker om.

Når det gjelder NASA og MS operativsystemer så er vel ikke akkurat dette innenfor MS sin kundegruppe heller. Såvidt jeg vet bruker også MS Unix/FreeBSD e.l. der dette er nødvendig.

Så over til din punktnummerering. Dessverre er det ingen av dem som er riktig, men det kan vi ordne på. Grunnen til at Windows ble så store begynte back in the day etter oppkjøpet av QDOS (Ja det er quick and dirty operating system). På denne tiden var MS-Dos det dominerende OS, men det fantes jo konkurrenter og for å være helt ærlig konkurrenter som var bedre. Men Microsoft gjorde en genial ting. De lagde en lisensierings avtale som sa at ethvert selskap som ønsket å bruke MS-Dos på noen av maskinene deres måtte betale Microsoft for hver eneste maskin de solgte uavhengig om de faktisk hadde MS-Dos på den. Siden MS-Dos allerede var det dominerende systemet ville majoriteten av IBM klonene selge maskinene sine med dos og måtte derfor godta Microsoft sin lisensieringsplan. Men når de først hadde inngått denne avtalen måtte de betale for to systemer dersom de brukte noe annet enn MS (For de måtte jo uansett betale MS etter avtalen). Dette førte til at nesten alle IMB klonene ble solgt med kun MS-Dos som operativsystem. Dette fortsatte fram til 1994 når justisdepartementet i USA ga beskjed om at dette var ulovlig og ødelagte konkurransen.

Det er ingen tvil om at dette var ille for konkurransen, og jeg antar at ting kunne sett annerledes ut om denne avtalen ikke hadde blitt inngått. Samtidig vet jeg at avtalen var utrolig genial og at de færreste firma som hadde inngått en sånn avtale med hell, ville ønske å ettergi denne kjempe fordelen.

Men for å ha sagt det. Folk som deg er slitsomme. Tilsynelatende har de ikke den ringeste anelse om hva de snakker om og likevel blir det de sier tatt for god fisk. I tillegg er annenhvert ord ett skjelsord eller kritikk av motstandere i debatten.

Lenke til kommentar
Noen av Bills setninger kommer alltid til å bli husket.

"640 K ought to be enough for anybody."

-- Bill Gates, 1981

Var vel styreformannen i IBM som uttalte at det aldri kom flere enn 8 computere på verdensbasis, på 40-50 tallet...

Så lilleBill er nok ikke den eneste som tabbet seg med "dumme" kommentarer..

Lenke til kommentar
Viss M$ er so snille og gode som nokon vil ha det til, kvifor saksøker dei til dømes Lindows da?? M$ bruker rettssystemet til å holde på monopolet sitt ved å dra konkurrentene inn i saker over mange år..... Kor mange på dette foumet hadde tatt feil av Windows og Lindows??

Dessutan lager M$ egne standarder for ulike programmeringsspråk, som til dømes med javascript... For at ein ikkje skal bruke konkurrerende programvare...

Valet mellom Macromedia Dreamweaver og M$ FrontPage er ikkje noko val..... Dreamweaver er konge!!! Slepp masse unødvendig og feil M$-kode.....

Windows

Lindows hmmm hvorfor bruker(brukte) di ett navn som ligner sånn på Windows da??

Dreamware er vel ett program som du kjører på Windows maskiner?? Så da slipper du da ikke unna feil Microsoft Code alikevel dah...

Lenke til kommentar

Altså, Microsoft Windows, ER bedre på områder som en nybegyndene pc bruker setter pris på, kontra Linux.

Blandt annet fordi du slipper å programere når du skal gjøre ting, STORT SETT med mindre du har scsi, eller raid kontrollere, så får du i allefall brukt windows pc'n rimelig bra, uten å måtte leite i 2-3 uker etter oppdaterte drivere, som du MÅ på linux pc'er.

Linux manlger rett og slett brukerstøtte.

Og har alt for dårlig maskinvare støtte for at den gjennomsnittlige bruker skal klare å jobbe like bra som på en windows basert pc.

Lenke til kommentar
Altså, Microsoft Windows, ER bedre på områder som en nybegyndene pc bruker setter pris på, kontra Linux.

Blandt annet fordi du slipper å programere når du skal gjøre ting, STORT SETT med mindre du har scsi, eller raid kontrollere, så får du i allefall brukt windows pc'n rimelig bra, uten å måtte leite i 2-3 uker etter oppdaterte drivere, som du MÅ på linux pc'er.

Linux manlger rett og slett brukerstøtte.

Og har alt for dårlig maskinvare støtte for at den gjennomsnittlige bruker skal klare å jobbe like bra som på en windows basert pc.

Hm har du noen gang prøvet et Unix basert system av nyere dato?

Lenke til kommentar
Kan eg da spør om kva slags tid og kostnad det er på å lære opp dei åtte som skal bruke desse linux-maskinene? Dersom dei har linux heime sannsynligvis 0,- dersom dei har windows heime og er en person som bruker rekneark og tekstbehandlar, minimalt med ekstrakunnskaper, nja...

Ms Windows (prisane er ikkje der, men garantert billegare enn 8 priv.lisensar)

Tenk da om ei heil kommune skal gå over til Linux, pris i innkjøp for stort sett all programvare = 0,- pris for å lære opp t.d 250 personar = meir enn kva mange kommunebudsjett gir til andre føremål...

Du har en del poeng, men det blir en sannhet med modifikasjoner, opplæring er forhåpentligvis noe du gjør en gang, mens lisenser kjøper du ofte gjerne hver 2. eller 3. år dvs. lisensene blir en løpende kostnad. Dessuten så vet jeg at flere "eldre" har jobbet med mange ander operativsystemer enn Windows gjennom årene. Husker selv jeg besøkte pappa på kontoret da de satt med tekstbaserte terminaler og jobbet mot stormaskiner. Etter det jeg husker syntes han ikke det var noe stort fremskritt i brukervennligheten å gå over til windows eller senere å bruke Word i steden for Word perfekt...

Ergo, er systemet brukervennlig nok så tror jeg opplæringen til Linux ikke skulle bli verre enn mange år med oppgraderinger av dyre lisenser. Du må huske på at folk også må lære windows og office i bedrifter, min erfaring er at mange ikke kan spesielt mye selv om de har datamaskin med Windows hjemme.

Mange saksbehandlere i staten og delvis kommunene sitter også veldig mye inne i spesiell programvare som like gjerne kan kjøre på linux platform som i windows uten at brukerne merker den store forskjellen.

Som programvareutvikler er jeg selv blitt veldig fornøyd med windows 2000 og XP som brukerplatform, men å programmere mot windows med sine 100 forskjellige API'er er slitsomt. Tidvis kan det være vanskelig å oppdrive dokumentasjon eller å finne frem i havet at dokumentasjon som finnes på andre områder. Har programmert en del mot Unix systemer også og må si at API'ene der er mer konstante og gjennomtenkte i utganspunktet. Windows under huden ser ut som et stort lappverk, og .Net blir enda en api å forholde seg til nå, den ser litt bedre ut, men det er jo hele skiftingen av api'er hele tiden som har vært problemet. win16, win32, mfc, .net, ado, dao, odbc. etc.

Vanlige brukere slipper jo å merke dette så de er vel antageligvis fornøyde uansett forståelig nok.

*edit typos*

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
[quote name='balleklorin' date='02/06/2004 : 12:12'] [quote name='rener' date='02/06/2004 : 00:49'] Kan eg da spør om kva slags tid og kostnad det er på å lære opp dei åtte som skal bruke desse linux-maskinene? Dersom dei har linux heime sannsynligvis 0,- dersom dei har windows heime og er en person som bruker rekneark og tekstbehandlar, minimalt med ekstrakunnskaper, nja...
[url="http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/pricingvolume.asp"]Ms Windows (prisane er ikkje der, men garantert billegare enn 8 priv.lisensar)[/url]
[/quote]
Du har en del poeng, men det blir en sannhet med modifikasjoner, opplæring er forhåpentligvis noe du gjør en gang, mens lisenser kjøper du ofte gjerne hver 2. eller 3. år dvs. lisensene blir en løpende kostnad. Dessuten så vet jeg at flere "eldre" har jobbet med mange ander operativsystemer enn Windows gjennom årene. Husker selv jeg besøkte pappa på kontoret da de satt med tekstbaserte terminaler og jobbet mot stormaskiner. Etter det jeg husker syntes han ikke det var noe stort fremskritt i brukervennligheten å gå over til windows eller senere å bruke Word i steden for Word perfekt...

Ergo, er systemet brukervennlig nok så tror jeg opplæringen til Linux ikke skulle bli verre enn mange år med oppgraderinger av dyre lisenser. Du må huske på at folk også må lære windows og office i bedrifter, min erfaring er at mange ikke kan spesielt mye selv om de har datamaskin med Windows hjemme.

Mange saksbehandlere i staten og delvis kommunene sitter også veldig mye inne i spesiell programvare som like gjerne kan kjøre på linux platform som i windows uten at brukerne merker den store forskjellen.

Som programvareutvikler er jeg selv blitt veldig fornøyd med windows 2000 og XP som brukerplatform, men å programmere mot windows med sine 100 forskjellige API'er er slitsomt. Tidvis kan det være vanskelig å oppdrive dokumentasjon eller å finne frem i havet at dokumentasjon som finnes på andre områder. Har programmert en del mot Unix systemer også og må si at API'ene der er mer konstante og gjennomtenkte i utganspunktet. Windows under huden ser ut som et stort lappverk, og .Net blir enda en api å forholde seg til nå, den ser litt bedre ut, men det er jo hele skiftingen av api'er hele tiden som har vært problemet. win16, win32, mfc, .net, ado, dao, odbc. etc.

Vanlige brukere slipper jo å merke dette så de er vel antageligvis fornøyde uansett forståelig nok.

*edit typos* [/quote]
Er forsåvidt enig i det du sier her.. :yes:

Til alle "MS-hatere / Linux-hatere":
Slike kanstruktive innlegg er det vi ønsker, så eg trur en del har mykje å lære.
Det er ikkje berre å sei Bill Gates og MS sux, Linux og GPL rox...
Lær dokke å hent informasjon og legg det fram på en saklig måte.
Lenke til kommentar

Den tingen som Linux mangler mest av alt er en standard. Jeg vet at dette går imot hele open source-prinsippet, men du kan ikke ha 5 GUIer og 20 editorer med til hver PC. Dette blir alt for forvirrende ovenfor vanlige brukere, pluss at det gjør brukerveileding nesten umulig. Skal du lage en veileding for hver GUI? Dette tar tid, og tid er som kjent penger.

Og til alle som sier at "det bare er å gi brukerveileding". Dette er ikke så enkelt bestandig. Det er mange som har store problemer med å forstå selv de enkleste ting. Tenk bare hvor mange som ikke klarer å fylle vindusspylervæske på bilen de har eid i 5 år... enda det er et spyler-ikon på toppen av lokket. Vet at dette egentlig ikke har noe med IT å gjøre, men det skal bare illustere poenget mitt her.

Et annet tankekors er jo at hver gang (OK, nesten hver gang) MS skal legge til nye funksjoner i Windows, så klager andre software-produsenter på at dette ødelegger for de. Tenker bare på alt det her Java/Internett Explorer/Media Player tullet som har foregått i de siste årene. Det blir jo et sabla leven hver gang MS skal legge til noe. Først legger de inn Java VM, så blir Sun sure. Da sier bare MS "F*uck it, vi fjerner det"... Så blir Sun sur fordi Java-funksjonen er borte. Hvor står det skrevet at MS MÅ ha med Java i Windows? Vet at saken kanskje er litt mer nyanser men uansett...

At driverstøtten til Linux er like bra som til Windows stemmer selvfølgelig ikke. Den har blitt mye bedre de siste årene, men har lang vei å gå før den kommer opp på Windows-nivå.

Jeg må bare igjen si at jeg ikke er helt Windows-fanatiker. Bruker faktisk Opera, og synes FreeBSD er det beste OSet å ha i de fleste servere.

Lenke til kommentar
Den tingen som Linux mangler mest av alt er en standard. Jeg vet at dette går imot hele open source-prinsippet, men du kan ikke ha 5 GUIer og 20 editorer med til hver PC. Dette blir alt for forvirrende ovenfor vanlige brukere, pluss at det gjør brukerveileding nesten umulig. Skal du lage en veileding for hver GUI? Dette tar tid, og tid er som kjent penger.

Det du refererer til her har ingenting med standarder å gjøre. Det "problemet" du tar tak i, er jobben til de ulike distributørene av GNU/Linux. Og det finnes mange distroer som gir deg et A4-miljø. Det at vi andre kan velge og vrake blant andre ting, er bare positivt.

At driverstøtten til Linux er like bra som til Windows stemmer selvfølgelig ikke. Den har blitt mye bedre de siste årene, men har lang vei å gå før den kommer opp på Windows-nivå.

Interessant. Ta 5 vilkårlige PCer og installer WinXP og f.eks. Mandrake på de, og så ser du hvem av de som har mest hardware konfigurert og satt opp til bruk ut av boksen. Du er en person som tydeligvis blir overrasket over resultatet.

Det at du kan surfe avgårde (hvis du er så heldig at WinXP finner nettverkskortet ditt da), og laste ned drivere her og der - betyr ingenting i denne sammenhengen. Det at produsenter av hardware velger å lage drivere for Windows og ikke andre OS, er noe du burde ta opp med de og ikke klage på alternativene.

Lenke til kommentar

MS gjør mye bra - og vi hadde ikke kommet dit vi er idag mht den generelle bruk av PC rundt om kring i verden hvis det ikke hadde vært et felles, stort operativsystem i bruk.

At det er forskjellige OS'er synes jeg er flott - det gjør at de ulike konkurrentene skjerper seg hele tiden for å gjøre ting bedre og dermed driver utviklingen fremover.

Ingen andre enn meg som synes disse to setningene er tidenes motsigelse? Bravo!

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2002-03-30 09:33, ligebli skrev:

Man bør vel ikke ta sitatene for annet enn litt morrsomhter i etterpåklokskapens lys.

Det er ikke mye som skal til før MS vs Linux kampen blusser opp her inne.

Kruttrøyken får knapt lagt seg før en nu duell er igang.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

:lol:

HVORFOR?

Ærlig talt!!! Jeg FATTER IKKE, at det går an å se opp til den mannen der! Han har blitt en folkehelt fordi han har MYE pemger, ikke noe annet. Akkurat som Røkke.

Egentlig så er han en middelmådig forretningsmann. Med det så mener jeg at gode forretningsmenn skjønner at ærlighet varer lengst (det går faktisk an å gjøre bissniss på den måten).

Wake up

runmad

du er bare misunnelig (hvem er vel ikke det) men folk som røkke og bill gates skal ha for at dem har dratt seg opp av møkka og blitt rike. dem er bare lurere enn de fleste andre av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...