PowerOfNow Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Interessante innlegg her :smile: Godt folk har sine egne meninger. Noen er kanskje litt drøye. Hvorfor bry oss om hvordan Microsoft(les: Bill Gates), bruker penger eller utvikler sakene sine. Vi burde være fornøyd med de produktene vi har fått så langt av Bill Gates. Jeg er i hvertfall utrolig fornøyd, selv med bugs. Er ikke rart det er LITT bugs etter 40 millioner linjer med koder. Du skriver vel litt feil du også? F.eks Windows 2000 er et utrolig bra OS, med en fjell-stabil kjerne. Hvorfor må dere drittunger kjefte å klage på at dette er ustabilt når dere installerer drivere i hytt&pine, legger inn 3millioner forskjellige 3.parts programvare. Dere setter sammen maskinen på rommet deres hjemme med gulv til gulv teppe uten noen form for beskyttelse mot statisk elektisitet. Ekke rart ting kan bli ustabilt! Hadde ikke det blitt noe Microsoft, hadde vi hatt et annet OS, på lik linje med windows. Med samme "problemer" og alle de samme kranglefantene som tror du er kule pga dem bruker windows. Man bruker OS etter behov og skills! For noen passer linux og for andre passer mac eller windows. At han tar penger for et produkt er en selvfølge. Man blir ikke rik av å gi vekk. Business! Han er jo verdens rikeste mann, men han er vel den personen i verden som gir vekk mest penger også. Hva skal man med penger hvis man ikke bruker dem? Godt vi har røkke som kan bruke penger :wink: Stjælt, eller ikke stjælt, er vel det samme. Jeg driter i at et lite firma gikk på tryne pga det. Jeg koser med med windows jeg :smile: ha en god påske Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Ahh, endelig en som tok til fornuften. Tak for et meget godt innlegg. Ha en fin påske du også. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 14:24, DrDoogie skrev:Videre er argumentet satt opp som:Hvis p1 er sann, medfoerer dette at p2 er sann.P1 er altsaa en noedvendig og tilstrekkelig betingelse for p2. Hmm - hva er problemet med skrivinga di - får ikke norske tegn til å virke i Linux kanskje :wink: MS gjør mye bra - og vi hadde ikke kommet dit vi er idag mht den generelle bruk av PC rundt om kring i verden hvis det ikke hadde vært et felles, stort operativsystem i bruk. Bare det at 90% av hovedfunksjonene er like i Word, Excel, PowerPoint osv. er jo et enormt pluss - folk får faktisk tid til å GJØRE JOBBEN SIN istedet for å lære seg forskjellige ting til hver eneste applikasjon. At det er forskjellige OS'er synes jeg er flott - det gjør at de ulike konkurrentene skjerper seg hele tiden for å gjøre ting bedre og dermed driver utviklingen fremover. Lenke til kommentar
ahem Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Til alle dere som tror Microshit produkter er det eneste som ville ha fått til pc-spredningen eller fått til programmer som er "brukervennlige" (et ord som microsoft forøvrig ikke kan skille fra "ubrukelig" og "gimmick-fylt", og kanskje også "gjør bare det vi mener du kan gjøre ellers kræsjer hele dritten"): Er dere hjernevasket nok til å tro at ingen normale firmaer greir å lage brukervennlige os'er eller applikasjoner? Jaja, når microcrap har greid å overbevise folk om at powerpoint er et program som er verdt elektronene den er laget av, så har de ihvertfall markedsføringa i orden. Det fantes (og det finnes noen fremdeles som ikke er blitt skvist ut av pengemusklene til microsoft) mange selskaper som har laget gode, stabile, krasjsikre (kan dere tenke dere en romferge på MS os? ikke NASA heller.) brukervennlige og pene OS'er og applikasjoner. Grunnen til at flesteparten er blitt slått ut er 1) hjernevaskende markedsføring og it-ansvarlige uten peiling på 90-tallet. 2) spesialavtaler med maskinvareprodusenter som ville kvele produsentene om de la med noe annet 3) direkte oppkjøp og trusler o.l. mot konkurrenter , og 4) vanlige folk som har sett at firmaer bruker M$-programmer (grunnet de første 3 punktene) og tror at det faktisk er bra, og så går alt i ring. og til dere IQ-hemmede som sier "lag et OS selv før du klager"; Hvis bilen din mista rattet og gasspedalen annenhver dag, og veiene bare støtta denne ene biltypen pga bestikkelser, ville du klaga eller ville du ha prøvd å lage en bil? samme går for folk som sier at ms-hatere skal slutte å bruke ms-produkter: akkurat på grunn av dere som godtar ms i blinde blir det laget flere programmer til ms-os enn andre os, og derfor blir andre nødt til å skaffe seg ms-os, og derfor blir det laget mer programvare til det osv.. enda en ond sirkel. Når så mange hater et selskap så er det alltid en god grunn til det. (I motsetning til på midten av 90-tallet når alle fulgte ms som sauer fordi de ikke visste bedre. men, som jeg ser her er det fremdeles folk som ikke vet bedre ennå.) Til slutt: det er forsåvidt greit at folk liker MS eller produktene deres, men dere må slutte å behandle MS-hatere som lanssvikere bare fordi vi vil ha OS som fungerer bra. (og bra er ikke ordet når et os i seg selv krever 100 ganger mer ram for å kunne fungere 1% bedre enn forgjengeren, som var møkk i utganskpunktet.) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 04:12, olsen skrev:ehem, M$ kjøpte faktis QDOS (som bare var et hobby prosjekt for en eller annen) som stod for Quick and Dirty Operating System. Jeg har LEST :smile: en plass at Bill the man kjøpte qdos av 4 20 åringer som utviklet det i garasjen til mora til den en av de. Bill kjøpte det for 20$ og en hamburger.. senere ansatte han alle fire som er noen av de høyeste i MS. (kansje alt ikke er 110% riktig, men det gir jeg blanke **** i ) Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 De som hater microsoft ! drit i og bruk deres produkter. og gjør som de sier på tv2"Se hva som skjer" Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Monopol er aldri bra, se på MS, TulleHor, Tine (jadda) osv. Lenke til kommentar
house Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 det jeg ikke kan skjønne er at dere sier støtt "bill gates" eller william gates 3rd" som han egentlig heter.... microsoft er MYE (les: masse) mere enn Bill him self... det er jo ikke han som gir oss koden, men en gjeng geeks @ MS ... såh.. go figure da... Housey Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 17:41, ahem skrev:Til alle dere som tror Microshit produkter er det eneste som ville ha fått til pc-spredningen eller fått til programmer som er "brukervennlige" (et ord som microsoft forøvrig ikke kan skille fra "ubrukelig" og "gimmick-fylt", og kanskje også "gjør bare det vi mener du kan gjøre ellers kræsjer hele dritten"):Er dere hjernevasket nok til å tro at ingen normale firmaer greir å lage brukervennlige os'er eller applikasjoner?Jaja, når microcrap har greid å overbevise folk om at powerpoint er et program som er verdt elektronene den er laget av, så har de ihvertfall markedsføringa i orden.Det fantes (og det finnes noen fremdeles som ikke er blitt skvist ut av pengemusklene til microsoft) mange selskaper som har laget gode, stabile, krasjsikre (kan dere tenke dere en romferge på MS os? ikke NASA heller.) brukervennlige og pene OS'er og applikasjoner. Grunnen til at flesteparten er blitt slått ut er 1) hjernevaskende markedsføring og it-ansvarlige uten peiling på 90-tallet. 2) spesialavtaler med maskinvareprodusenter som ville kvele produsentene om de la med noe annet 3) direkte oppkjøp og trusler o.l. mot konkurrenter , og 4) vanlige folk som har sett at firmaer bruker M$-programmer (grunnet de første 3 punktene) og tror at det faktisk er bra, og så går alt i ring.og til dere IQ-hemmede som sier "lag et OS selv før du klager"; Hvis bilen din mista rattet og gasspedalen annenhver dag, og veiene bare støtta denne ene biltypen pga bestikkelser, ville du klaga eller ville du ha prøvd å lage en bil?samme går for folk som sier at ms-hatere skal slutte å bruke ms-produkter: akkurat på grunn av dere som godtar ms i blinde blir det laget flere programmer til ms-os enn andre os, og derfor blir andre nødt til å skaffe seg ms-os, og derfor blir det laget mer programvare til det osv.. enda en ond sirkel.Når så mange hater et selskap så er det alltid en god grunn til det. (I motsetning til på midten av 90-tallet når alle fulgte ms som sauer fordi de ikke visste bedre. men, som jeg ser her er det fremdeles folk som ikke vet bedre ennå.)Til slutt: det er forsåvidt greit at folk liker MS eller produktene deres, men dere må slutte å behandle MS-hatere som lanssvikere bare fordi vi vil ha OS som fungerer bra. (og bra er ikke ordet når et os i seg selv krever 100 ganger mer ram for å kunne fungere 1% bedre enn forgjengeren, som var møkk i utganskpunktet.) Veldig fornuftig og godt skrevet ! Lenke til kommentar
labri Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: Ah, interessant logikk.Jeg antar da at argumentet ditt er "Du klarer det ikke bedre selv, saa du har ingen grunn / rett til aa klage".La oss et sekund anta at dette er riktig, for aa vise at logikken er selvmotsigende.Hvis vi da postulerer at p1 = "Du klarer det ikke bedre selv", og p2 = "Du har ingen rett til aa klage".Videre er argumentet satt opp som:Hvis p1 er sann, medfoerer dette at p2 er sann.P1 er altsaa en noedvendig og tilstrekkelig betingelse for p2.Og vi har antatt at argumentet er sant. Hvis jeg da heter Linus Thorvalds, og mekker litt paa en kjerne paa egenhaand, samt faar en del andre interesserte til aa bidra, og bygger et OS som kan kjoere fin-fint paa IBM-kompatible PC'er, Solaris, Mac, PDA'er etc, da har "jeg" klart det bedre selv.Og p1 blir da usann.Videre kan ikke p1 medfoere at p2 er sann, i og med at p1 jo er usann. Altsaa blir argumentet usant.Nyah-nyah! //rettelse:Det blir vel feil aa si at logikken er selvmotsigende.At argumentet er usant, burde det staatt.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-03-30 14:36 ]</font> Du store tid. Exphil-brifing eller noe Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-31 08:45, labri skrev:Du store tid. Exphil-brifing eller noe Ja... nei dette har jeg fra diskret matematikk. Ex. Phil. er etter min mening for tapere som ikke klarer aa bestemme seg for hva de vil. Men jeg er enig i at utledningen min var noe "hoey paa paera". Jeg burde vel ikke la meg irritere over folk som ikke kan reflektere over logikken i sine egne meninger naar de bygger denne logikken paa nettopp _meninger_, ikke informasjon. Oh vel. Godt det er noen som tar MSCE, ellers ville vel bedrifter flest godt over til ting som virker... eh, vent litt, det jeg mente var... oeh... Hva var spoersmaalet? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 anngående at microsoft har blitt så store er jo også litt greit. Tenkt for et helvete det hadde vært hvis vi hadde hatt 8-9 forskjellige OS levenradører å forholde oss til. Siden Microsoft har blitt så store er det lett å få tak i kompetanse og programvare! hadde man hatt en haug med forskjellig OS som vanlig folk brukte, så ville det nok vært en magrere utvalg av produkter. Kompetansen hadde nok også vært dyrere å få tak i. -- Knut Lenke til kommentar
Loko Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 15:50, Dollar skrev:Ikke at jeg har lest noe særlig om det (intresserer meg midt bak) men Linux miljøene "stjeler" jo _aldri_ noe som helst. Det er jo en grunn til at MS ikke har åpen kildekode... ikke bare at andre kan rippe sin egen, men også slik at andre ikke kan se hvem MS har stjelt sin fra... Lenke til kommentar
Delux Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg ville bare si at mange av dere er dobbelt-moralske når dere legger inn innegget om hvor teit Bill Gates er, fordi at de fleste av dere sitter vel nå på en maskin med et opperativsystem som er (indirekte) laget av denne mannen. Hvis dere mener at Microsoft er så forbanna dårlige hvorfor brukere dere da programmene han som; Internett browsere,Opperativsystem,skriveprogramm og ikke minst spill slik som Age of Empires som er et av verdens mest velykkede spill tør jeg påstså. Hvis dere syntes Microsoft gjør slik en ***** dårlig jobb, hvorfor bruker dere ikke Linux. Så trenger dere ikke klage noe mere................... Hilsen en pissed (Fornøyd) WinXPpro bruker :sad: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg får så og si ondt hver gang jeg ser at noen nisser legger innlegg om at MS suger, Windows98, ME, 2000, XP eller hva det enn skulle være er buggete som bare ****, noe kan da være sant, som ME og kernel32...ush, men har man internett er det jo bare å laste ned noen flotte oppdateringer, og etter det jeg har erfart er det egentlig ganske vanskelig å krasje Windows hvis du bare behandler det ordentlig og ikke installerer og reinstaller/fjerner programvare i hytt og pine. Windows-seriene er meget bra etter min mening, det er brukeren jeg vil si har de fleste feilene og ikke kan behandle operativsystemet ordentlig, jeg har vokst opp med 95 og 98 og senere 98SE, og jeg har krasjet hvert i tur og orden av uvitenhet, noe jeg seff har lært av. Når det kommer til Linux vs Windows er det etter smak og behag som gjelder, Linux ville jo sikkert ha vært litt mer utbredt hvis spill hadde vært kompitabelt med det, det er sikkert den største sperren, særlig blant ungdommen. Har selv to pc'er ståender her og durer, ene på WinXP og den andre koser seg med SuSe Linux, og har absolutt ingenting å klage på noen av de. P.S WinXP er en genistrek, men litt irriterende for folk uten internett når de kjøper det og får vite at programvare, hardware er inkompetabelt med WinXP :/ Lenke til kommentar
Yassir_6856 Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Viss M$ er so snille og gode som nokon vil ha det til, kvifor saksøker dei til dømes Lindows da?? M$ bruker rettssystemet til å holde på monopolet sitt ved å dra konkurrentene inn i saker over mange år..... Kor mange på dette foumet hadde tatt feil av Windows og Lindows?? Dessutan lager M$ egne standarder for ulike programmeringsspråk, som til dømes med javascript... For at ein ikkje skal bruke konkurrerende programvare... Valet mellom Macromedia Dreamweaver og M$ FrontPage er ikkje noko val..... Dreamweaver er konge!!! Slepp masse unødvendig og feil M$-kode..... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Det eneste negative med Bill, er at han prøver så godt så mulig å hindre oss i å bruke andre programmer enn de han har laget selv. f.eks. Det går ikke an å stoppe MSN Explorer fra å være default internett-browseren i windows XP. (har sett gjennom registeret og gjort masse, uten hell) Jeg vil gjerne bruke Email delen i MSN Explorer, men Opera som web browser - men det går ikke. stadig vekk popper det opp internett sider i msn explorer. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg bruker OPera som default webleser og Outlook express som mail program, og det fungerer helt utmerket. Har ikke rotet i registerert eller noe, gikk bare i setings på Opera og satte defaults der! Oh well, kanskje jeg missforstod problemet? Lenke til kommentar
jossa Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 woooi........ for en diskusjon dere er virkelig uenig Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Når jeg så det som var skrevet om Bill Gates tenkte jeg at dette var noe å dele med de på forumet. Jeg trudde ikke at disse sitatene fra Lille Bill skulle slå sånn an. Jeg er overrasket over at så mange har kastet seg inn i denne diskusjonen med en slik glød uten at jeg selv har bidratt med noe under selve diskusjonen bortsett fra det første innlegget. Foxtrot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå