C. Alshus Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Haha, her lo jeg godt, ja. Har du mer på lager? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Artige sitat, men Bill Gates er jo THE MAN da. Hadde det ikke vært for han hadde nok 90% av alle på forumet drevet med noe annet enn data... Det er nemlig ikke mange som hadde giddet å begynt med data hvis UNIX o.l var de eneste alternativene... Egentlig så synes jeg det er helt teit med folk som "hater" bill gates og sier at han suger og masse rart - Nesten alle bruker jo OS'et hans og da betyr jo det at de liker det han har laget... ellers kunne de jo brukt linux f.eks. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Dere har jo egentlig ikke noe å yppe med. Det er verdens størtse software-selskap det er snakk om. Og for de flest i dag er selskapet en nødvendighet. Er det noen av dere som er like store/større enn Bill? Å nei... Lenke til kommentar
Optimus Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 hehe..helt enig GeeZuZz!! surf med linux isteden hvis dere hater den mannen så mye Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 16:30, GeeZuZz skrev:Artige sitat, men Bill Gates er jo THE MAN da.Hadde det ikke vært for han hadde nok 90% av alle på forumet drevet med noe annet enn data...Det er nemlig ikke mange som hadde giddet å begynt med data hvis UNIX o.l var de eneste alternativene... Hvis M$ ikke hadde vært i veien, hadde 100% sikkert hatt et OS nå med mye av de samme kvalitetene som windows. Hvordan det hadde vært, og hvem som da hadde vært giganten (som vi hadde hatet, såklart:) er ikke godt å vite. M$ rappa DoubleSpace... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 15:55, atomle skrev:Et morsomt fakta i denne sammenhengen måvel være at DOS het QDOS før Microsoft kjøpte det. Det sto for:"Quick and Dirty Operative System". Noe av det værste jeg har hørt DOS står for "disk operative system" Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 DOS står for litt av vært det men det er iron_knuckle som har mest riktig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 ehem, M$ kjøpte faktis QDOS (som bare var et hobby prosjekt for en eller annen) som stod for Quick and Dirty Operating System. M$ samarbeidet senere med IBM om PCDOS (tror jeg), senere så kom Windows 1.0 som bygde på M$DOS, som tidligere var QDOS. OS/2 var det faktisk IBM og M$ som samarbeidet om, etter en stund ville ikke M$ mer, og stakk av. De begynnte utviklingen av NT som faktisk bygger på OS/2. IBM forsatte utviklingen av OS/2. Som dere kan se så er det ikke så mye Microsoft har utviklet på egenhånd. Men en ting skal de ha; De er noen jæklor til å tjene penger på ting de har stjælt. (LES: kjøpt for en billig penge) Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 DOS har hatt flere forskjellige navn. Det varte ikke lenge Quick and Dirty Operating System etter at Bill og gutta hadde modifisert det litt så ble navnet fort byttet. Kanskje selgerne syntes at det var så dårlig? Da har dem skjegg i postkassa i dag. Akkurat som gammle naboen til Bill! Lenke til kommentar
labri Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Merker at det har blitt litt hipt å hate Bill Gates. Ikke at jeg tar alle her for idioter, men sånn generelt virker det sånn. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Man bør vel ikke ta sitatene for annet enn litt morrsomhter i etterpåklokskapens lys. Det er ikke mye som skal til før MS vs Linux kampen blusser opp her inne. Kruttrøyken får knapt lagt seg før en nu duell er igang. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 08:09, labri skrev:Merker at det har blitt litt hipt å hate Bill Gates.Ikke at jeg tar alle her for idioter, men sånn generelt virker det sånn. Det virker sånn, ja.. Om man absolutt skal hate gates, så kjør et annet os...ikke spill spillene...ikke bruk hardwaren deres... osv Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 09:33, ligebli skrev:Man bør vel ikke ta sitatene for annet enn litt morrsomhter i etterpåklokskapens lys.Det er ikke mye som skal til før MS vs Linux kampen blusser opp her inne.Kruttrøyken får knapt lagt seg før en nu duell er igang. Visste dere at Bill Gates & CO har konfiskert en masse maskiner, på skoler for fattige barn i sør-Amerika? HVORFOR? Jo, fordi skolene hadde ulinsensiert DOS på eldgamle maskiner!!! Ærlig talt!!! Jeg FATTER IKKE, at det går an å se opp til den mannen der! Han har blitt en folkehelt fordi han har MYE pemger, ikke noe annet. Akkurat som Røkke. Egentlig så er han en middelmådig forretningsmann. Med det så mener jeg at gode forretningsmenn skjønner at ærlighet varer lengst (det går faktisk an å gjøre bissniss på den måten). Wake up runmad Lenke til kommentar
house Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 de som hater MS og Bil Gates veit ikke hva det vil si å hate... bare tenk på hva MS har gitt deg, og hva de har gjort med utviklingen av PC... Greit nok, du som leser dette, kjører sikkert en herpa CS pc med win98se på.. og det bugger... og det antagligvis på grunn av drivere eller programmer du har innstallert, så jeg vil si at det som gjør OS'er ustabile er alt det som blir putta i dem... ikke MS og Bill gates tenke på at MS skal lage ett lettbrukt OS til flere millioner konfigurasjoner... han har vel sagt mye rart, men det han sier var rett for tiden... og det at mannen har tjent seg søkk rik på det er jo bra for han, det viser jo bare at han er en verdig busyness mann..... Housey Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 11:06, house skrev:bare tenk på hva MS har gitt deg, og hva de har gjort med utviklingen av PC... Godt poeng. Buggete, usikre, middelmaadige applikasjoner er noe vi skal vaere takknemlige for. Quote: Greit nok, du som leser dette, kjører sikkert en herpa CS pc med win98se på.. og det bugger... og det antagligvis på grunn av drivere eller programmer du har innstallert, så jeg vil si at det som gjør OS'er ustabile er alt det som blir putta i dem... "The problem with the air is not caused by pollution, it's all the unhealthy particles in it." Well. Fortell meg hva som er oppgaven til et OS da, hvis det ikke er aa kjoere programmer. Quote: ikke MS og Bill gates tenke på at MS skal lage ett lettbrukt OS til flere millioner konfigurasjoner... han har vel sagt mye rart, men det han sier var rett for tiden... Ja, stakkars M$, det er ikke deres feil at de er verdens rikeste selskap og samtidig ikke klarer aa lage et eneste kvalitetsprodukt. Vent litt... det ble feil. Oh well. Quote: og det at mannen har tjent seg søkk rik på det er jo bra for han, det viser jo bare at han er en verdig busyness mann..... Ja, det skal han ha. En ekspert til aa utnytte folk og suge penger av dem. Det ligger det mye verdighet i, ass. Et annet sted med morro M$-bashing: http://david.sickmiller.com/misc/Bill_Gates.html Lenke til kommentar
house Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 dr doogie, utfordring til deg, lag ett OS.. som skal funke på minst 10 forskjellige PC'r.... GJØR det.. så skal vi se åssen det går.. Housey Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 10:33, runmad skrev:...Visste dere at Bill Gates & CO har konfiskert en masse maskiner, på skoler for fattige barn i sør-Amerika?... En ting skal mannen ha, han bruker fantastisk (les: J-Æ-V-E-L-I-G) mye penger på veledighet. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Bill Gates gir mer penger en USA til WHO. Han gir vekk mer enn Røkke, Hagen og Reitan er verd samlet hvert eneste år til veldedige formål. Videre er Windows (2k/XP) veldig stabilt, de fleste problemene vi/du sliter med skyldes vår inkompetanse, dårlige 3djepartsprogramvare eller maskinvare. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 12:10, house skrev:dr doogie, utfordring til deg, lag ett OS.. som skal funke på minst 10 forskjellige PC'r.... GJØR det.. så skal vi se åssen det går.. Housey Ah, interessant logikk. Jeg antar da at argumentet ditt er "Du klarer det ikke bedre selv, saa du har ingen grunn / rett til aa klage". La oss et sekund anta at dette er riktig, for aa vise at logikken er selvmotsigende. Hvis vi da postulerer at p1 = "Du klarer det ikke bedre selv", og p2 = "Du har ingen rett til aa klage". Videre er argumentet satt opp som: Hvis p1 er sann, medfoerer dette at p2 er sann. P1 er altsaa en noedvendig og tilstrekkelig betingelse for p2. Og vi har antatt at argumentet er sant. Hvis jeg da heter Linus Thorvalds, og mekker litt paa en kjerne paa egenhaand, samt faar en del andre interesserte til aa bidra, og bygger et OS som kan kjoere fin-fint paa IBM-kompatible PC'er, Solaris, Mac, PDA'er etc, da har "jeg" klart det bedre selv. Og p1 blir da usann. Videre kan ikke p1 medfoere at p2 er sann, i og med at p1 jo er usann. Altsaa blir argumentet usant. Nyah-nyah! //rettelse: Det blir vel feil aa si at logikken er selvmotsigende. At argumentet er usant, burde det staatt. [ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-03-30 14:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå