Gå til innhold

Bill Gates har sagt det!

Foxtrot

Anbefalte innlegg

Noen av Bills setninger kommer alltid til å bli husket.

"640 K ought to be enough for anybody."

-- Bill Gates, 1981

"I believe OS/2 is destined to be the most important operating system, and possibly program, of all time. As the successor to DOS, which has over 10,000,000 systems in use, it creates incredible opportunities for everyone involved with PCs."

-- Bill Gates - OS/2 Programmer's Guide

"The Internet? We are not interested in it"

-- Bill Gates, 1993

"Sometimes we do get taken by surprise. For example, when the Internet came along, we had it as a fifth or sixth priority."

-- Bill Gates, Juli 1998

In response to Java: "Anybody who thinks a little 9,000-line program that's distributed free and can be cloned by anyone is going to affect anything we do at Microsoft has his head screwed on wrong."

-- Bill Gates

"Microsoft Products are Generally Bug Free"

-- Bill Gates

"There are people who don't like capitalism, and there are people who don't like PCs, but there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft."

-- Bill Gates

Kilde:

A Tiny collection of Microsoft Quotes

Foxtrot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-29 11:51, alaruz skrev:

Han mannen der har vistnok sagt helvetes mye bull shit ! - Sier litt om han bare det da,...

* /me ler *

Det var noe av det dummeste jeg har hørt, komentaren din altså.Mye bull shit?"640 K ought to be enough for anybody", på denne tiden stemte det ja. Det blir som å si at 1 Gb Ram elller 2Ghz prossesor må være bra nok for de alle.Men om 10 år vil jo dette låte dumt. ALLE tar feil av og til, og når det gjelder utvikling innen IT o g data, er det svært vanskelg å forutsi hva som kommer i framtiden. Bill gates er en genial mann, bare se hva han klarte å oppnå. Så klart vil det være bugs i OS fra microsoft, samt alt annet software som ser dagens lys. Å lage et OS er ikke bare bare.. Slikt respektløst snakk gjør meg forbanna..

Lenke til kommentar

Quote:

Det var noe av det dummeste jeg har hørt, komentaren din altså.Mye bull shit?"640 K ought to be enough for anybody", på denne tiden stemte det ja. Det blir som å si at 1 Gb Ram elller 2Ghz prossesor må være bra nok for de alle.Men om 10 år vil jo dette låte dumt. ALLE tar feil av og til, og når det gjelder utvikling innen IT o g data, er det svært vanskelg å forutsi hva som kommer i framtiden. Bill gates er en genial mann, bare se hva han klarte å oppnå. Så klart vil det være bugs i OS fra microsoft, samt alt annet software som ser dagens lys. Å lage et OS er ikke bare bare.. Slikt respektløst snakk gjør meg forbanna..

Hvis du titter litt etter i historien til MS (noe jeg tror du ikke har gjort) finner du ut ting om Bill som _virkelig_ kan gjøre deg forbanna. Jeg har ikke tenkt å skrive om det her, men et par søk vil nok gjøre deg noe mer kunnskapsrik.

Lenke til kommentar

Han har jo klart å bli verdens rikeste mann, ta _total_ kontroll på desktop.

Torvalds har jo ikke akkurat kommet så langt. Nå ha de (åpenbart) forskjellige motiver men der er vel få andre en "innbitte" linux/underdog fans som synes M$ er så latterlig.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-29 13:11, PIIIpower skrev:

Quote:

Hvis du titter litt etter i historien til MS (noe jeg tror du ikke har gjort) finner du ut ting om Bill som _virkelig_ kan gjøre deg forbanna. Jeg har ikke tenkt å skrive om det her, men et par søk vil nok gjøre deg noe mer kunnskapsrik.

Kilde??HAr lest en del om MS, hva sikter du til?

Lenke til kommentar
On 2002-03-29 11:18, Foxtrot skrev:

...

"I believe OS/2 is destined to be the most important operating system, and possibly program, of all time. As the successor to DOS, which has over 10,000,000 systems in use, it creates incredible opportunities for everyone involved with PCs."

-- Bill Gates - OS/2 Programmer's Guide

...

Det der fikk han jo faktisk rett i. OS/2 var egentlig et samarbeidsprosjekt mellom IBM og Microsoft. De ble uvenner og utviklinga av OS/2 gikk i to retninger. I Microsoft sin retning skiftet den etterhvert navn til Windows NT da den fikk det kjente Windows brukergrensersnittet. Nt er igjen forgjengeren til Windows 2000 og XP.

Edit: Dette viser hvor feil jeg kan ta, Windows NT er faktisk et nyutvikla operativsystem der sjefsutvikleren var en gammel programmerer fra DEC. Han var blant annet med på utviklinga av VMS, så NT har diverse likhetstrekk med dette OSet.

(Redigert etter 2 år og 2 måneder :p )

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Det er riktig at MS kjøpte rettighetene til DOS. De betalte $50.000 for hele greia. Så og si at MS stjal DOS er regelrett LØGN.

Og det at de stjal Windows fra Apple er også feil (det var faktisk Apple som stjal OS'et fra Xerox). MS utviklet Windows basert på lignende prinsipper (pek-og-klikk) som Mac, men å kalle det for å stjele er å gå langt over streken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...