Gå til innhold

Oppgradering av pcen

Anbefalte innlegg

Fant ingen andre forum å putte denne i...

Har lyst til å oppgradere pcen. Sitter nå med:

Abit Ic7

Sapphire 9800 PRO

Geil 2x256 MB RAM

IP 2.4 GhZ PC533

Western Digital 120 GB

Bruker pcen til spilling. Vil nå også ha god lyd, derfor vurderer jeg å kjøpe inn:

Sound Audigy ZS

Creative Gigaworks S750

IP 3.2 GHz PC800

2x512 MB

Noen som har noen innvendinger, evt. bedre råd?

Har et budsjett på 10000,-

Endret av Daguerreo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt den pcen ville jeg ventet med å oppgradere.

Det er iallefall nok med 1gb ram, audigy kortet skal være meget bra. Men hvorfor 3.2 ghz'en? Du kan spare en del på å kjøpe 2,8/3,0 uten å gå så utrolig mye ned i ytelse.

Lenke til kommentar

Amd A64 3200+ (evt 3400+ hvis du ikke vil klokke)

Og et amd socket 754 hk.

Siden du vil spille, er det kanskje best med et ordentlig headset istedet for høytalere.

Så kan du spare de andre pengene til seinere, hvis du evt skulle ha noe annet

Lenke til kommentar
Tenkte også på en ny harddisk. Raptor kanskje... hvor mange fps vil jeg tjene på det i spilling?

Plextor 708A frister hardt :thumbs: Men prisen må også sees på.

Du vil få raskere oppstart av både programmer og spill, samt loading av brett og liknende.

Bør ha en Raptor som systemdisk (Win og kanskje spill) og en større til filer ol.

Lenke til kommentar
Siden du vil spille, er det kanskje best med et ordentlig headset istedet for høytalere.

Tja, headset blir ikke helt det samme. Det blir litt heftigere når du føler bassen på kroppen! :thumbup:

Gir ikke høytalere også bedre retningssans?

Vel, både og. Hodetelefoner/headset kan til en stor grad simulere lyd som kommer fra forskjellige retninger. Flerkanals høyttalere er mer overbevisende, men klarer ikke å gi inntrykk av at lyd kommer under eller ovenifra.

Lenke til kommentar

Bare ikke en PC surround pakke pga du vil høre fattern HYLE etter deg :p Det skulle ha gått ann å skru av de javla Logitech subwooferne syns jeg, javli dårlig greier. Og du trenger kun Audigy 1 om det er til spilling, Audigy 2 har kun fordeler på audio og movie fronten. Det finnes måte å software flashe Audigy 1 til Audigy 2 og faktisk, så får du brukt de 32 ekstra stemmene.

Lenke til kommentar
Bare ikke en PC surround pakke pga du vil høre fattern HYLE etter deg :p Det skulle ha gått ann å skru av de javla Logitech subwooferne syns jeg, javli dårlig greier. Og du trenger kun Audigy 1 om det er til spilling, Audigy 2 har kun fordeler på audio og movie fronten. Det finnes måte å software flashe Audigy 1 til Audigy 2 og faktisk, så får du brukt de 32 ekstra stemmene.

Faren min har lange arbeidsdager :devil: Så det er ikke noe problem med lyden...

Men det er såpass dyrt. Tror jeg kjøper Creative SA SB ZS og bruker det med min Sennheiser PC150, ... får eventuelt vurdere høytalerne til litt senere.

Har fått sikra sommerjobb, så da slenger jeg kanskje på en Raptor harddisk ellerno :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...