Hoax Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Skal ha meg 2-3 120mm vifter som må være stille og flytte mye luft, selvfølgelig må det være av god kvalitet også. Jeg sitter og ser på microplex og vipper mellom: Enermax med Fangrill og RPM regulator og flere Papst vifter Velger jeg Enermax trenger jeg ikke bestille fangrill, rpm regulator og festeskruer for fangrill - Vil nå si at det er godt kjøp. Enermax har ihvertfall jeg bare gode ord om. Velger jeg Papst får jeg en kjent kvalitetsvifte som virkelig gjør jobben og som har gode lager og lang holdbarhet. Må kjøpe skruer RPM regulator og grill i tilegg, er det verdt det? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 papst har et veldig godt rykte på seg her, så jeg ville gått for papst og heller kjøpt en vifte styring eller noe sånt hvis de bråker for mye. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Ser at Papst har glidelager og Enermax har 2 kulelager, det burde jo si litt om holdbarhet og støydannelse...ettpar LED's så har du moddet den gjennomsiktige viften på Enermax også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 At en vifte har glidelager gjør den ikke automatisk dårligere enn vifter med kulelagre. Glidelagrene til Papst er av ekstrem kvalitet. I tillegg er hver vifte individuelt avbalansert for å minske vibrasjoner. (Glidelager gir mindre støy enn kulelager). Min erfaring er at Papst er mye stillere enn Enermax (med ca. samme luftflyt). På flere av mine Enermax-vifter har jeg opplevd en ekstremt irriterende vibrasjonslyd. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Synes Enermax er ok jeg.. skal en ha to~tre vifter i slengen så kan en kjøpe litt av hvert for pris-forskjellen.. synes og de er ok m.h.t. støy så lenge en demper dem litt. Har en 92mm sjøl + en del Pabst å sånn.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Holder på å bygge "Harddisk boks" i kabinettet, den skal gå fra fronten av kassen der det skal borres opp masse 10mm hull og helt bak, der skal det freses ut vannrette 10mm kanaler tett i tett nedover... Det blir full gjennomstrømning av luft i boksen (vindtunell prinsipp) fra en 120mm vifte som skal blåse inn luft i kassefront, kjøler diskene og blåser ut bak, har 4 120GB WD disker som hver av dem gir 40DB støy(!) skal se hvor godt denne HD kassen demper lyd (Bygger testmodellen av 10mm sponplater) Tror jeg tar to enermax og to papst så får jeg testet og sett hva som egner seg, alltids kjekkt med reservevifter... Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Er du lur lager du til strikk oppheng eller noe som hemmer vibrasjons støy inne i boksen. Det kan hjelpe en del på lyden. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Skal se hva jeg får tak i. Dette er bare økonomi test variant, hvis det funker blir jeg nok å bygge kassen av aluminium og glassfiber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå