Gå til innhold

Løsninger for vifte i chieftec front


Anbefalte innlegg

Jeg har i skrivende stund et medium tower chieftec kabinett med 4 harddisker i de 4 5.25" portene øverst (ingen cdrom)

 

Jeg har og en sølvfarget 120x120 mm vifte fra microplex jeg kunne tenkt meg å ha satt inn i tomrommet foran dem - er det noen som har gjort dette noen gang? Ie festet en vifte i fronten foran 5.25" portene som dekker over så mye som mulig og som helst "snapper" fast på noe vis.

 

Jeg vet ikke engang om de originale front-dekslene passer hvis festeskinnene for 5.25" enhetene sitter i. Hvis det kunne man kappet litt i dem og fått festet den på den måten.

 

Jeg er klar over at det finnes løsninger hvor man smekker 3 disker inn i en holder med vifte som tar 2 5.25" plasser, men jeg kunne godt tenkt meg en svær vifte i front om ikke annet så bare for at det ser kult ut.

 

Kjapt skissert i paint:

chieftec_vifte_front.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i skrivende stund et medium tower chieftec kabinett med 4 harddisker i de 4 5.25" portene øverst (ingen cdrom)

 

Jeg har og en sølvfarget 120x120 mm vifte fra microplex jeg kunne tenkt meg å ha satt inn i tomrommet foran dem - er det noen som har gjort dette noen gang? Ie festet en vifte i fronten foran 5.25" portene som dekker over så mye som mulig og som helst "snapper" fast på noe vis.

 

Jeg vet ikke engang om de originale front-dekslene passer hvis festeskinnene for 5.25" enhetene sitter i. Hvis det kunne man kappet litt i dem og fått festet den på den måten.

 

Jeg er klar over at det finnes løsninger hvor man smekker 3 disker inn i en holder med vifte som tar 2 5.25" plasser, men jeg kunne godt tenkt meg en svær vifte i front om ikke annet så bare for at det ser kult ut.

 

Kjapt skissert i paint:

chieftec_vifte_front.png

Tanken var veldig fin, faktisk at jeg har vurdert å ta den jeg å, men hvorfor kjøper du ikke en disk, isteden for fire? Er dem store? Fin tanke! :thumbup:

 

MVH: Stian_A

Lenke til kommentar

diskene er semi-store, ja, så store at de ikke kan erstattes av en hvertfall. og når jeg først har dem, så er det jo greit å bruke dem :)

 

Dette er til en dedikert filserver, jeg har fjernet cd-romen fordi den ikke fikk plass (alt er installert allerede)! og det er greit å ha litt luft til diskene (har en i hver 5.25" port)

 

skal se om jeg finner de originale 4 dekslene til å ha i front, men jeg har sikkert kastet dem.

 

Vifta er den sølvfargede som man får kjøpt på microplex, den så ganske bra ut, fyller nesten hele bredden.

 

øverste disken får ikke så mye luft, men det får den bare leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...