Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Share og Workgroup problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem med et nettverk. Det har seg slik at det er en del pcer som er oppe å går. En av disse har hatt litt problemer med å assigne seg til samme workgroup som alle andre. Det er nemlig slik at med en gang man skifter workgroup på maskinen så autoassigner den seg tilbake til "MSHOME". Dette har jeg klart å komme over på en eller annen måte og den er nå assignet til den samme workgroupen som alle andre. Problemet er det at den ikke kan se noen av de andre maskinene, mens de kan se den.

Noen som har vært borti liknende problem?

- rafael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har et lite problem med et nettverk. Det har seg slik at det er en del pcer som er oppe å går. En av disse har hatt litt problemer med å assigne seg til samme workgroup som alle andre. Det er nemlig slik at med en gang man skifter workgroup på maskinen så autoassigner den seg tilbake til "MSHOME". Dette har jeg klart å komme over på en eller annen måte og den er nå assignet til den samme workgroupen som alle andre. Problemet er det at den ikke kan se noen av de andre maskinene, mens de kan se den.

Noen som har vært borti liknende problem?

- rafael

Kjører du XP home edition? Hvis du kjører home networking wizard eller hva den heter vil workgroup navnet resettes til MSHOME som er default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...