Rafael Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei! Jeg har et lite problem med et nettverk. Det har seg slik at det er en del pcer som er oppe å går. En av disse har hatt litt problemer med å assigne seg til samme workgroup som alle andre. Det er nemlig slik at med en gang man skifter workgroup på maskinen så autoassigner den seg tilbake til "MSHOME". Dette har jeg klart å komme over på en eller annen måte og den er nå assignet til den samme workgroupen som alle andre. Problemet er det at den ikke kan se noen av de andre maskinene, mens de kan se den. Noen som har vært borti liknende problem? - rafael Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei! Jeg har et lite problem med et nettverk. Det har seg slik at det er en del pcer som er oppe å går. En av disse har hatt litt problemer med å assigne seg til samme workgroup som alle andre. Det er nemlig slik at med en gang man skifter workgroup på maskinen så autoassigner den seg tilbake til "MSHOME". Dette har jeg klart å komme over på en eller annen måte og den er nå assignet til den samme workgroupen som alle andre. Problemet er det at den ikke kan se noen av de andre maskinene, mens de kan se den. Noen som har vært borti liknende problem? - rafael Kjører du XP home edition? Hvis du kjører home networking wizard eller hva den heter vil workgroup navnet resettes til MSHOME som er default. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) hei! Det har jeg ikke gjort. Det problemet er på en måte over. Jeg vil bare se alle maskinene på nettverket. edit: det er home edition Endret 31. mars 2004 av Rafael Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) hei! Det har jeg ikke gjort. Det problemet er på en måte over. Jeg vil bare se alle maskinene på nettverket. edit: det er home edition :edit.. Sorry må lese bedre før jeg poster Endret 31. mars 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kanskje det kan være noe hjelp i denne? http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q308007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå