Gå til innhold

Komplett pc til under 10 000kr!

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en ny pc som kjører warcraft å alle disse spillene å takler litt nye spill også... Jeg har 10 000 kr og har en veldig travel kompis som skal hjelpe meg å sette den sammen... Han anbefalte meg å skrive inn her fordi at her finnes det mange smart folk ;)

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Legge såå mye penger i en Athlon 64...? Man trenger jo ikke 64 bit prosessor til noen aktuelle progs for tiden, i hvertfall ikke i en spillemaskin!

Legg heller mer gryn i en god skjerm! Hva nytter det med et supert grafikk kort og en stoor prosessor hvis skjermen stinker..? Skjermbildet er "sluttproduktet" av alt det gode inne i maskinen, men synd hvis den skulle bli en flaskehalsen i systemet ;)

Dessuten er jo ofte skjermen det man beholder lengst i et system......

Så mitt råd er å kjøpe en "god" skjerm, 19", og legg litt penger i en stabil prosessor og stabil ram. Prisguiden til HW.NO og erfaringene som folk har lagt inn der er et godt utgangspunkt for å finne billige hardware, hvis det ikke plutselig er en eller annen engel som leser denne tråden som kan sy sammen et godt system til deg! :thumbs:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei :)

Legge såå mye penger i en Athlon 64...? Man trenger jo ikke 64 bit prosessor til noen aktuelle progs for tiden, i hvertfall ikke i en spillemaskin!

Viss man kjøper en Amd64 maskin får man et oppsett som er mye mer fremtidsrettet. Er ikke sikkert det er nødvendig til dags dato men det kan være greit om noen få måneder.

Men for all del ikke la det gå for mye på bekostning av skjermen. Lurt å legge litt ekstra penger i skjermen. Skjermen er jo nesten halve pcen, og det er den du sitter og glaner på hele dagen. En god skjerm kan du dessuten ha i mangen år!

Lenke til kommentar

Du kan sikkert få en 17" crt av en kompis for 100-200kr :) . sett resten i en god amd64 å kjøp skjerm seinere ;) Har ikke tid til å sette sammen ett opsett nå. sovetid, slenger inn ett forslag i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...