Gå til innhold

Bærbar til skolearbeid++

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe en bærbar til skolearbeid og internett bruk.. Tenkte å ha den ved siden av den stasjonære PCen til programmer som IRC, MSN osv.

Pris er veldig viktig - den bør ikke være for dyr, har ingen eksakt grense men ca. 12000 er absolutte maks - helst så mye under det som mulig. Jeg er ikke sikker på om jeg vil ha Mac eller PC, foretrekker mac pga design osv, men problemet er jo prisen.. Har sett meg litt rundt på anbefalinger og sånt på barbara, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for noe. Jeg trenger ikke så bra skjermkort siden jeg ikke kommer til å spille noe særlig uansett. Til skolearbeid blir det for det meste word powerpoint og excel - den må kunne brukes til prosjektorer med vanlig AGP kontakt.

Så jeg lurer litt på hva dere synes, til mitt bruk. Vil helst ikke ha så mye overkill siden pengene som blir igjen kan brukes til å oppgradere stasjonære ;)

Edit: Viktig at den ikke er så stor at den ikke går ned i sekken og at skjermoppløsningen er ok slik at man kan få litt oversikt i office programmene :p

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Jeg har sett etter bærbar pC til nesten samme formål som deg. Jeg skal også bruke den til Office, Internett og det er viktig at den er lydløs og portabel. Etter mange runder endte jeg opp med en Tundra 1555S til 11795,- på PSData. Nå ser jeg i dag at de har fått et nytt tilbud på nesten samme maskin bare at den er billigere Tundra 1555B til 10795,-

Jeg spurte PSData om hva som var forskjell, det var at denne hadde mindre harddisk og manglet DVD-spiller, men det ser da ikke sånn ut, med tanke på DVD? Sjekk annonsen. Synes det virker som en ok maskin jeg.

Lenke til kommentar

Billigste iBooken (12" og G4-CPU) koster 10500 kr og er et veldig godt alternativ. Bruker selv en 2,7 år gammel iBook og er kjempefornøyd. Har det jeg trenger av programmer (Office, amsn, matlab, maple... er kommet mange nye gratis programmer etter OSX kom) og så kommer det med en del gode programmer i ilife-pakken som følger med alle nye Macer. Verdt å ta en titt på, mener jeg. :wow::yes:

Lenke til kommentar

Er du i tillegg student kan du jo melde deg inn ADC Student greie, og få 20% avslag på kjøp av en bærbar mac, noe som gjør at prisene ikke blir så ille.

Msn er vell noe dårlig til mac, iforhold til pc, mens irc funker fint med X-chat aqua.

Både pb og ibook er jo lydløs, både med hensyn på maskinstøy og tastatur.

I tillegg kan du jo styre mac`en via en bluetooth telefon og programmet salling clicker, kan jo være nyttig til fremvisning av powerpoint presentasjoner via prosjektor.

(p.s basis versjonen av pb 12`` kommer akkurat på 12k ved ACD student program :) )

Lenke til kommentar
Msn er vell noe dårlig til mac, iforhold til pc, [...]

bruker amsn, http://amsn.sourceforge.net/. Fungerer bra den. Det kommer visstnok ny versjon av (m$) msn for mac snart også. msn er ikke det viktigste programmet jeg har på maskinen :p

Men jeg glemte ADC rabatten, ja.. 20% spart = mer penger til RAM. Visste ikke om dette da jeg kjøpte maskinen. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...