mrmattis Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei Jeg fikk etter mye om og men, delt min 120 gb. garddisk opp i deler vha. Partition Magic 8. Det som skapte kluss i begynnelsen var Norton Antivirus. Den nye partisjonen la seg inn som E:\, da dvdbrenneren min ligger som d:\. Er det noen måte å forandre dette på ? Ønsker at dvdbrenneren skal komme sist i rekken. Skal også montere inn en ny harddisk senere, og jeg ønsker at denne skal komme før brenneren. Mvh, mrmattis Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Heisann! Når jeg har dette problemet gjør jeg følgende. Start -> Kjør -> regedit Finner fram til følgende mappe: My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices Her sletter jeg alle nøklene utenom (Default) Rebooter maskinen og vips! Alle diskene kommer fortløpemde, mens cd/dvd komer til slutt... HUSK: Å EDITERE REGISTRY ER RISKY... TA BACKUP!!! Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 En tryggere måte er jo å bruke disk manager i windows xp (under administrative tools). Personlig foretrekker jeg å skrive "diskpart" i kommandolinjevinduet (skriv "cmd" i run-vinduet). Da kan man velge partisjoner og disker, og tildele stasjonsbokstaver (blant annet). Eksempel: diskpart list volume (lister alle volumer) select 3 (som da kanskje er dvd-rom) assign letter=x (gir ny stasjonsbokstav x til dvd-rommen) exit Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Hei Takk for hjelpen. Fungerte utmerket å bruke disk manager. mrmattis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå