jh_ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Heisann, dette er nå det tredje forsøket på en hjemmeside. På første og andre forsøk brukte jeg dreamweaver, og hadde slicet opp et bilde. Problemet ble at det var vanskelig å sette bildene sammen slik at det ble riktig plassert, og et annet problem var at det ble helt ødelagt å åpne den med IE, funket bare i opera. Denne gangen har jeg brukt frontpage (faktisk) Jeg kan allerede se noen problemer, det ene er at hele bildet må lastes på nytt når man trykker på en av linkene. Et annet problem er at man ikke kan kopiere selve teksten som er på siden. Det jeg har gjort er å sette inn et vanlig bilde, deretter har jeg brukt "Rectangular hotspot" til å sette deler av bildet som linker, så brukte jeg bare vanlig tekstbox til å sette inn tekst. Jeg lurer på om jeg kan få fikset på de to problemene jeg har skrevet ovenfor uten å måtte starte helt på nytt, og kom gjerne med annen kritikk til ting jeg bør endre på. Link EDIT.1 : Endret på "Emne tittel" EDIT.2 : Her er forresten mitt andre forsøk (For de som vil se det) ;P Endret 31. mars 2004 av jh_ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 På den første er hele greia klikkbar. Altså hver px har et pekepunkt ser det ut som... Synes ikke "plastic-tut-knappene" passet inn i børstet stål stilen. "Escapade" to 3D? Burde ikke siden være basert på 3D da? Teksten i header var forferdelig. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) PoleCat: hehe, takk for kritikk Er enig med at "plastic-tut-knappene" ikke passet inn, den skal jeg bytte ut! Escapade to 3d, jepp.. Det er en 3d-side, jeg hadde tenkt å poste bilder under "Gallerie" og videoklipp under "Downloads". EDIT: Du sier at hele greia er klikkbar. Den funker fint her, helt til jeg går inn på en av linkene, og trykker på "Tilbake" knappen. Nok et problem! Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan fikse dette også Endret 31. mars 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Ser du bruker fast bredde på bakgrunnen(kjører 1100*800 på en 21tommer). Jeg får da et ekkelt skille fra offwhite til hvit farge. Og på utgave 2 så ser det ut som bildet du bruker ikke har no-repeat egenskapen, så jeg får litt av bilde helt til høyre også. Dette er enkle ting som bør fikses. Har for en gangs skyld ikke sett på koden, gjør normalt det, så vet ikke helt hvordan du har lagd denne siden. Men begynn med å fiks det jeg har nevnt til nå. Og det pålekatta sa og. Edit: Ja den er klikkbar. Du bruker vell en <map> om jeg ikke tar helt feil. Grunnen? Det er nok ikke måten å gjøre det på. Endret 31. mars 2004 av Findus Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Hm, hvordan skal jeg få slot av at hele layouten fungere som hotspot? Skjønner ikke hvorfor det er sånn, jeg har som sagt bare brukt rectangular hotspot's til buttons'ene Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Slice den opp i PS i stedet... funker mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå