Gå til innhold

Mini-PC system, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Jeg driver med et prosjekt som går ut på å bygge en "bærbar-stasjonær" pc med innebygd lcd skjerm, så langt, så greit.. Her er problemet..

Hvordan skal jeg få laget en power switch på maksinen? Det er et vanlig hovedkort, så er det noen som vet dette?? Vennligst svar fort!!!!! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for at jeg har så sinnsykt god greie på elektronikk, men jeg tror jeg har svaret. (Så fremst jeg har forstått spørsmålet riktig :eek:)

Hvis du skal ha en av/på - bryter som skal kobles på samme måte som på et vanlig tower, så trenger du en trykk-bryter og to ledningsbiter.

På hovedkortet er det en rekke pinner til |power-led|hdd-led|pc-seaker|reset|osv. I manualen til hk skal det stå hvilke av disse pinnene som går til power. Når du finner disse to så kobler/lodder du en ledning til hver av dem, deretter kobler/lodder du begge ledningene til brytern. Værre skal det ikke være...

Jeg tror du burde bruke en bryter som kun gir signal idet du trykker på den og deretter går tilbake i utgangsposisjon (hvis du skjønner hva jeg mener) og ikke en vanlig av/på - bryter. Ikke for at jeg hvorfor, men det har vært trykk-brytere i alle kabinett jeg har hatt. Håper du får det til :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...