Gå til innhold

Win XP - catch 22

Anbefalte innlegg

Hurra for XP!

Hadde trøbbel med lagging i et spill og fant ut at jeg skulle disable nettverket for å se om det hjalp.

Sååååååå jeg disabler nettverket for bl.a. å kutte ut kabelmodemet midlertidig, rebooter og blir møtt av følgende melding: "A problem has prevented windows from accurately checking the status of the license for this computer"

Med andre ord så sjekker XP lisensen din HVER GANG DU STARTER MASKINEN! - Du snakker om å kartlegge brukerne sine...

Problemet er selfølgelig at så lenge den ikke får sjekket lisensen så får jeg heller ikke logget meg på. Og så lenge jeg ikke får logget meg på så får jeg ikke aktivert nettverket igjen slik at den kan sjekke lisensen - snakker om dusteopplegg!

Heldigvis hadde jeg dual-boot med Win Me på en annen partisjon og det reddet meg der og da siden jeg hadde mye jobb og lite tid å gjøre den på.

Har funnet flere på nettet med samme problem og en kar hadde ringt MS 8 ganger for å få ny reaktiveringskode og de begynte å bli ganske så mistenksomme...

Er generelt ikke noen MS-hater - synes de jevnt over gjør en god jobb men detta var laaangt over streken.

Har faktisk blitt så provosert at jeg tror jeg skal 'force' frem lignende feil et par ganger i uka for å se hva de gjør når jeg ringer for å få den 27nde reaktiveringskoden :wink:

(Og før Linuxfolket får vann på mølla: å sitte og knote med keyboard-shortcuts og rene kommandoer er sikkert vel og bra for OS-onanister med nok tid, men den jevne bruker vil faktisk ha noe som er enkelt å bruke der og da... Er dataansvarlig i en forholdsvis liten bedrift - 16 ansatte - og har kjørt WinNT Server siden 1998 med mailserver, exchange, filserver og ftp i samme boks og har aldri hatt noen problemer - når vi gikk over til Win2K høsten 2001 hadde faktisk NT-serveren (ifølge loggen i firewallen) vært oppe i over 200 dager uten reboot!!! Oooog til Mac-folket: Vi har 3 Mac'er på huset - 2 G3 og 1 G4 og det går ikke en dag uten at en av disse av en eller annen grunn kræsjer mens vi på våre totalt 14 MS-baserte PC'er kanskje har en bluescreen i måneden - på 14 bokser!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter akkurat nå på et hjemmenetteverk med 2 WinXP pro (corp, ikke no aktivisering :smile: ) og en XP home oem-PC. Støtter den. Bare plugga inn kablene her så var nettverket oppe både internt og mot UPC.

Mener å ha sett en crack som disabler den sjekken. XPantispy har vel muligens noe der også ? De slutta i hvert fall å komme med utidige forslag her....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-29 15:48, covah skrev:

For noe tull.

Hvordan skal da folk UTEN nettforbindelse kunne bruke XP? Tenk på den du.

er du fattimann eller noe eller? alle har vel rå til internett i dag. forresten så står det på info`n at du kan ringe inn til microsoft og få en aktiveringsnøkkel. :smile:

Lenke til kommentar

til gabrielX: skaff deg en crack til win xp, da kan du bruke samme nøkkelen på flere pc`er! og da trenger du ikke aktivere heller. når jeg installerte første gangen cracka jeg win xp, slik at jeg kan bruke samme greia på alle tre maskinane mine, pluss nabons!! :wink:

til moderatoren som sannsynligvis ikke ser nytten i å cracke win xp: :grin: tjohei!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-29 15:48, covah skrev:

For noe tull.

Hvordan skal da folk UTEN nettforbindelse kunne bruke XP? Tenk på den du.

Går ut i fra at dersom jeg hadde installert UTEN nettverkssupport / tilgang til internett så hadde den IKKE sjekket.

Men nå er jeg jo en moderne mann som følger med i tiden og forventer effektivitet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...