Gå til innhold

Duron800@1207MHz!!


Overklokk

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Kjøpte en Duron 800 i går og den viste seg å være ganske så sammarbeids villig når det gjelder overklokking.

Med en jalla vifte så kjører den 8,5x142= 1207MHz stabilt på 1,8volt.Dette er på et Abit kt7a-raid kort. Load temp er da på 58c så med bedre kjøling blir det spennende å se :smile:

 

Kan andre poste sine oc resultater med Duron 800? Hadde vært artig å se hvordan mitt resultat er kontra andre. Tror jeg har vært heldig med den lille jævelen :smile:

 

_________________

mvh

Kjell Erik Budalen

http://www.overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: kjekka på 2001-10-30 08:29 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: kjekka på 2001-10-30 17:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg som trudde jeg var sann nesten bra med min

Tbird 850 klokka til 1016 (9.5*106), og det er på et A7V kort.. (den er forresten ikke volt modda)

 

load temp er på 44c med en Swiftech MC462-A, den jæveln du skruer fast på hovedkortet. bråker som fy men dæven kor godt den kjøler ;P

 

den poster på 1100 men det er akkurat for lite volt til at jeg greier å boote win.

på 1050 booter win men er ustabil så jeg har etter intensiv testing funnet ut at uten mer volt så må nok jeg ta meg til takke med 1016 :smile:

 

...en liten ting... psu'en min er på 235watt, fem hd'er to cdrom'er og seks kort pluss et tonn med ram.. ermm.. sa du 235watt?? rart at det fungerer i det hele..hehe :wink:

Lenke til kommentar

Her er en liten opdatering:

 

Jeg har byttet ut jalla kjøleren med en Swiftech 462 og kjører nå den stakkars Duron 800på 8,5x145= 1233MHz med 1,9volt.Tempen er da 35c idle og 41c full load. Mere en dette takler den ikke men vi får se hva den klarer med vankjøling/peltier :smile:

 

Duron800@1233MHz

KT7 a_raid

256MB Mosel på cas2, turbo etc.

Asus Gf3(ikke klokket)

 

Her er litt testresultater:

3dMarks 2001= 6019p

Cpu mark 99 = 99,1p

 

Ikke galt til å være en Duron til ca 500kr :smile:

 

 

_________________

mvh

Kjell Erik Budalen

http://www.overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: kjekka på 2001-10-30 20:14 ]

Lenke til kommentar

woow!

liten oppdatering hos meg også nå. klarer å kjøren på 1060 :smile:

Geforce2MX core: 252 memory: 194

 

gleder meg villt til det blir vann og tecs :grin:

 

NEEEEIII!!! jeg måtte ta ned memorien til 193 :sad: hehe

_________________

I say f*ck authority!

 

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-10-30 20:30 ]

Lenke til kommentar

Enda en opdatering:

 

Kjører nå Duron 800@1266MHz!!!!!!!! 149*8,5 :smile:

 

Hadde på ny pasta og tempen sank til 39c etter 20min med Sandra burnin testen.

 

Den var stabil i alt untatt 3dmark 2001. Der ble jeg kastet tilbake til desktoppen etter 3 tester. Måtte gå ned til 8,5*146= 1241MHz så var den stabil. Tror det er rammen og ikke cpu som stopper meg. Skal teste med nye blyantstreker da noen multipel valg ikke virker så får vi se hvor langt jeg kommer.

 

Hva klarer denne med peltier og vann tro??

 

_________________

mvh

Kjell Erik Budalen

http://www.overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: kjekka på 2001-10-31 00:04 ]

Lenke til kommentar

Skal vi den var villig den Duronen din!

Har selv en Duron på 850 på et Asus A7V (KT133a). Etter litt om og men kjører den fint på 1072,5MHz (143*7,5). Var egentlig fornøyd med dette... - men må nok hjem og se om jeg kan få pressa an litt mer.

Har akkurat fått ny ladning med Artic Silver... :smile:

 

Hva mener dere er akseptable temper på CPUer av denne typen? Ligger på 50 C etter en time med 3DMARK. Har bare ei vanlig standard vifte forløpig så får se hva jeg gjør.

 

-s-

Lenke til kommentar

Screenshots i WCPUid er egentlig ganske nyttesløst, kan enkelt forfalskes med andre programmer som "faker" CPU-speeden ;- (jævlig patetisk ting å gjøre men folk gjør det faktisk)

 

Over 1300 mhz med en 800 er ekstremt, men med volt mod og så mye volt osm 2.14, well chipen lever kanskje ikke så lenge, men fort gå'rn! En sjekk på overclockers.com's rimelig store cpu-database viser at det faktisk er en del Duron 800'ere som kommet så høyt.

Lenke til kommentar

Pnub: Det er forskjellig fra hk til hk, alle hk kan nok ikke heller voltmoddes. Prinsippet er vanligvis å modde en brikke på hk (en sånn med tydelige "bein") som tar seg en haug strømgreier og bytte ut et av "beina" på den brikken med en resistor som slipper mer strøm igjenom slik at CPU'n får mer. Dog, dette varierer en god del. Om du leiter litt rundt på diverse nettsteder for OC'ing så finner du guides og sånn til de mest vanlige hk'a. Ikke glem at dette er ganske risikabel buisness og krever GOD kjøling på cpu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...