Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette med at det regner så mye i Bergen er oppskrytt.....

I de fem årene jeg var postbud var det ytterst sjeldent jeg trengte regntøy, ikke mer enn en 2-3 ganger i mnd. Og det er fakta.

Er bare det at når det først regner så kommer det enten høljendes ned eller så kommer det i den snikende formen, hvor man ikke er helt sikker på om det regner oppover, nedover eller sidelengs(trolig alle veier ;) ). Da er paraply og regntøy nytteløst, er som en snikende, våt tåke :no:

Bergen e' best og neste år blir det cupgull :w00t:

Du sier at du ikke bruker regntøy mer en 3-4 ganger i måneden. Jeg tolker det som at du bruker regntøyet 3 - 4 uker og ikke dager. :p

Jeg hater dette pissregnet. :realmad:

Jeg vil ha uker med minusgrader, masse snø, og is på vannet. Når snøen har blitt 50 cm vil jeg ha høytrykk og masse sol. Da er det fint å leve :love:

Lenke til kommentar

Vel, et stund til med dette været vi har nå, så får du oppfylt ønsket ditt om en halvmeter snø.

Jeg, derimot, kan bare sitte her maktesløs og se på at snøfonna som for litt siden var min Mercedes 190 bare blir større og større. Og er det noe jeg er drit lei av, så er det å grave frem den jævla bilen!

Lenke til kommentar
Det er kjempefint. Regn med andre ord. Fint, glatt og vått.

Blæch. Skal bli kjekt å kjøre utover mot Øygarden nå i dette været, snø, slaps, regn og is om en annen. Og dette med en bil som har sett sine beste dager.

Jaja, hva kan man si når ens tidligere arbeidsgiver, lokalt styrt av en kar som er en av ens beste venner, spør fortvilet om man ikke kan komme ut og jobbe litt grunnet at andre folk enten er syke eller gravide?

Og ja: Jeg er hjemme for tiden, vil være det frem til 9. Januar. Da bærer det tebars til SELVE Narvik.

Lenke til kommentar
Hmm... Nå kan da snøen like godt regne bort når den allerede er så godt i gang. :hmm:

neida, Nå skal det fryse på igjen til natten før en ny omgang med storm ;) .

Ahh, det er fint i bergen nå. Gamle damer med lårhalsbrudd, syklister med hjelmen bak i nakken :love: .

Jeg liker sånt vær, blir litt mer action da :whistle:

Lenke til kommentar

For ikke å glemme østlendingene som forviller seg inn på veiene våre... :no:

"Det er jo bare dessember da, ass, vinterdekk er for pyser og iddjotter ass" :nei:

Så kresjer de i enden av rundkjøringen, noe som skaper enda mer kaos for oss bergensere som har mer enn nok problemer med å skjønne rundkjøringer, uten at vi trenger østlendingene til å gjøre det værre.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har greie på rundkjøringer å sånt. Selve ordet "rundkjøring" er litt feil synes nå jeg, det er opprinnelig fra ordet ring altså ringkjøring. Og hvor finner vi ringer?? jo, nemlig I Oslo. Der har vi ringvei 1, 2 og 3...Kjempestore ringer har de (der folk virkelig har greie på kjøring).

Uansett, den lille klumpen som ligger i midten, det er en fartsdump slik at ikke folk skal kjøre så fort inn i krysset. Den veien som går rundt "dumpen" kalles omkjøring, slik som du av og til ser når noen arbeider midt i veien og du må kjøre rundt (har egentlig ikke skjønt hvorfor de plutselig begynner å grave et høl midt i veien, jaja, det er nå meg).

Den omkjøringen er til for de som ikke kan kjøre over farstdumpen, kanskje fordi bilen vil få for mye skader under eller rett og slett ikke har stor nok motor til å drive alle fire hjule over den haugen.

Og det er der jeg synes vegvesenet+politikere har laget for lav hastighet inn mot fartdumpen (ringkjøring eller rundkjøring).

Se på lastebilsjåførene, de gir litt ekstra gass før en oppstigning slik at ikke de skal få så liten fart mot slutten av bakken, i mitt tilfell så gir jeg litt ekstra gass og glir fint over "dumpen".

Null problem, skjønner virkelig ikke at folk gidder den lange omveien rundt :tease:

Edit: Oi, dette var litt off topic gitt.

Endret av regga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...