Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Jeg er bergenser!!

Bor riktignok på den øyen vest for, men siden damen bor i sentrum så kan jeg vel det

:)

Driver å reker litt på byn og dermed så kommer et spørmål.

Hvor vanker dette forumets bergens tillhengere hen?

Tenker da på utesteder\favorittsted...

Jeg har T24, Miles ahead,metro,tonga bar og scottsman som gode steder :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg fremdeles bodde i Bergen (et halvt år siden. En halv evighet gjerne) pleide jeg å vanker på Finnegans. Av og til på Garage/Hulen/Kvarteret. Ett av mine favorittsted for stillhet og god øl var Frilles. Desverre kvittet Frilles seg med John Bull ølen, ergo sank det litt i oppfatning.

Fankern bite meg beste bitteren i Bergen. Og nå er den ei mer. Brings a tear to my eye.

Om sommeren er det selvsagte valget verftet.

Lenke til kommentar

Når jeg fremdeles bodde i Bergen (et halvt år siden. En halv evighet gjerne) pleide jeg å vanker på Finnegans. Av og til på Garage/Hulen/Kvarteret. Ett av mine favorittsted for stillhet og god øl var Frilles. Desverre kvittet Frilles seg med John Bull ølen, ergo sank det litt i oppfatning.

Fankern bite meg beste bitteren i Bergen. Og nå er den ei mer. Brings a tear to my eye.

Om sommeren er det selvsagte valget verftet.

Ah!!! finnegans! How could i miss that :thumbup:

Riktig nok vil valget av utesteder varier med aldren, tror jeg :roll:

edit: Konstant dusleksi :!:

Endret av regga
Lenke til kommentar

Tja, det samme spør jeg meg om. Åssen kunne du GLEMME Finnegans :)

Når det gjelder ting som varierer med alderen så er det det vel ikke nødvendigvis det samme for enhver person. Personlig har jeg aldri likt Ovenpå, Musicen, Exodus, Metro, den gjengen der.

Er mer en pub- og ølhund.

Lenke til kommentar

Tja, det samme spør jeg meg om. Åssen kunne du GLEMME Finnegans :)

Når det gjelder ting som varierer med alderen så er det det vel ikke nødvendigvis det samme for enhver person. Personlig har jeg aldri likt Ovenpå, Musicen, Exodus, Metro, den gjengen der.

Er mer en pub- og ølhund.

Vel.. mange .. eh! alle dem jeg kjenner begynte på exodus(høy fjortissfaktor :) )

men etterhvert som dem roet seg iløpet av årene så liker de fleste en noe roliger atmosfære med masse øl og kompiser.

Glemmer ikke den gangen (tja..ca1år siden) så kom meg, en fetter og et par damer i snakk med noen engelsk menn som utga seg for å være fiskere. De var koslige å fortalte om fangst, vær og damer seff :roll:. Så stikker fettern og meg på dass, der ute sier han til meg at " han der ene fyren virker jækla kjente!" Jeg nikket , men kunne ikke klare å kople fjeset på han ene dudn.

Og i det vi forlater Tonga bar så sier fettern til meg-"vet du hvem det var?"

"fåkkings David Jon Gilmour, vokalist i pink floyd"

Endret av regga
Lenke til kommentar
Vel.. mange .. eh! alle dem jeg kjenner begynte på exodus(høy fjortissfaktor :) )

men etterhvert som dem roet seg iløpet av årene så liker de fleste en noe roliger atmosfære med masse øl og kompiser.

Glemmer ikke den gangen (tja..ca1år siden) så kom meg, en fetter og et par damer i snakk med noen engelsk menn som utga seg for å være fiskere. De var koslige å fortalte om fangst, vær og damer seff :roll:. Så stikker fettern og meg på dass, der ute sier han til meg at " han der ene fyren virker jækla kjente!" Jeg nikket , men kunne ikke klare å kople fjeset på han ene dudn.

Og i det vi forlater Tonga bar så sier fettern til meg-"vet du hvem det var?"

"fåkkings David Jon Gilmour, vokalist i pink floyd"

Så, er du fra Sørlandet opprinnelig? Eller kompisen din? Tenker på det med "jækla kjente" :)

Uansett, detaljer. Begynte på Exodus ja... Det gjelder vel de fleste.

Personlig begynte jeg, for syv år siden, når jeg begynte å gå ut, på Trøkkeriet. Var der et par ganger med noen av mine kamerater.

Gikk ikke så ofte ut med dem etterhvert, og jeg begynte å gå på byen med andre kamerater. Da var det Feil Pub som var tingen, disco i toppetasjer, rock und rolv i underetasjen.

Desverre var mine kameraet non lystne kjøtere, og de vendt snuten mot Exodus (for det "det var så mange bra damer der"). Da sluttet jeg delvis å gå ut med dem. Så gikk de litt på Ovenpå, der trivdes jeg heller ikke helt (ja jeg vet, jeg er sær).

Blir mindre bygåing da, helt til jeg gikk med en tredje klikk av kamerater, disse gikk på Finnegans, Garage, og den gjengen av steder. Det var langt bedre. Og som sagt, når jeg i ensomhet vaser rundt i byen blir det ofte Frilles, der jeg har klart å lokke med meg en hel del kamerater og venninner. Noen liker stedet, mens andre mener det er for lite liv.

Etter hvert har de discokameraten som gikk tapt på Exodus og Ovenpå funnet seg partnere, flyttet litt rundt på seg, og har produsert noen avkom. Så nå får de ikke lengre lov å gå ut ;)

Ellers var det en søt liten historie med mr Gilmour. Heheheh. Noe å fortelle Barnebarna om liksom. Forutsatt at de i det hele tatt vet hvem Pink Floyd er.

Lenke til kommentar

Onkel kompost:

Neida, født i bergen, oppvokst i arna. litt sånn strileblanding her og der ;)

det blir vel snart slutt på bylivet for meg, venter en unge i juli :whistle:

Edit: uten å måte lese gjennom 67 sider med post, er det noen som vet hvor dette treffet finner sted, kanskje jeg vil være med.

Endret av regga
Lenke til kommentar
ok, den som er ved bergen mc senter, like bak akutten, nygårdsgaten ellerno sånt?

Den er ved siden av gamle Hydro, og ved siden av S.A.T.S, og visavi Legevakten.

Bor i gaten over, men kan ikke noen av dagene :/

eeeh: nå ble jeg usikker, er det flere haller i den omkretsen.. den jeg tenkte på ligger i etasjen over en bensinstasjon og like ved et terningstudio, men ikke vica vie legevakten... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...