SnowDOG_ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Fyy helsiken det har snødd her i bergen da. Var litt av en vinterstart ja. Igår var det tilåmed tørrsnø. Får håpe den blir en lang og HVIT vinter med mye snø. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ja, djisus. Jeg ble totalt nedsnødd når jeg gikk på jobb i halvtolv-tiden. Får håpe dette ikke blir til slaps i løpet av et par timer. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Var ute og kjøpte HL2 på Platon (499kr, jada, kunne spart en hundrings på å ta bussen ut på Elkjøp), og det var slaps alle veier. Men, nå snør det på nytt. Og jeg sitter med en deilig maccachiato. Ah, livet er godt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ser ut som det snør en del nå, så da blir det kanskje liggende litt igjen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har for øvrig funnet ut at jeg vil inn på skrivekunstakademiet. Kan Ari Behn bli forfatter, kan jeg også. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skjønnlitteratur? Krim? Romantiske noveller? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hm, tja. Krim blir det ikke, og definitivt ikke romantiske noveller. Alvorlig talt. Men, egentlig vet jeg ikke selv. Vi får se... det kan jo selvfølgelig hende at de ikke vil ha meg som student der. I år var det visstnok 1 av 10 søkere som kom inn. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Men, egentlig vet jeg ikke selv. Vi får se... det kan jo selvfølgelig hende at de ikke vil ha meg som student der. I år var det visstnok 1 av 10 søkere som kom inn. Har de noen slags form for opptaks-prøver da`? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Mja, legg ved 10-15 sider med skjønnlitterær tekst. En smal sak, tenkte Jørgen, med ungdommelig hovmod. Lite visste ham om de endeløse våkenettene som ventet på ham. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Fantasy i Bergen, present day. Prolog. Cato hutret. Kaien under Puddefjordsbroen var et bedritent sted å sove, og de fillete klærene hans gav liten beskyttelse mot den nådeløse desembervinden. Flasken med rødsprit hadde han gjort kål på for mange timer siden, og lå nå og duppet et sted i havnen. En skikkelse kom gående. Heisann, hvem er vel du?, tenkte Cato, og rotet i lommene på jakken. Hendene fant det de søkte, en springkniv. Han tenkte kjapt på dagen han hadde kjøpt den, en dag for nærmere 20 år siden. En klassetur i Danmark med ungdomsskolen. Den tøffeste karen i klassen måtte selvfølgelig ha en springkniv. Skrittene nærmet seg. Hva faen er det du tenker med?, undret han. Rusle rundt i et av Bergens mest belastede steder midt på natten. Likevel slo han fra seg eventuelle tanker om medlidenhet. Er man så dum, fortjener man å bli loppet for alt man er verdt. Mannen var bare et titalls meter fra Cato. Han var ikledd en mørk frakk, og en lite tidsriktig hatt. Et mørkt skjerf dekket nesen og munnen. Fem meter.. tre meter.. Cato trakk opp den sammenslåtte kniven fra lommen. I action-filmene så det alltid ekstra tøft ut å sprette knivbladet opp, så han trykket på knappen mens han ropte "Gi meg alle penga dine!". Mannen enset verken Cato eller trusselen, og fortsatte å gå. Hva faen? "Hei, du! Gi meg penga dine, ellers..!" Han grep fast i skulderen til mannen, og fikk umiddelbart et saftig støt. Au, forbanna dritt!! Han ristet hånden, uten at det gjorde mindre vondt av den grunn. Ikke faen om denne fyren skal få slippe unna nå. Også ender det opp med at Cato dør en grusom og blodig død, og det siste han ser, er at den mystiske fremmede maner frem en portal til en helt annen dimensjon. Dam tam tam! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Utrolig bra skrevet, men var jeg deg ville jeg kuttet ut det der med portalen, det kan kanskje ødelegge litt. Som samfunnskritisk forfatter virker det som du passer utrolig godt! Keep up the good work! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jaja, men hvis det skulle være fantasy, så må jo portaler, magi, levende døde og drager være med. Drager vs. heimevernet som har forskanset seg på Galleriet med AG3er.. det er en bok jeg hadde lest, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvem skal ake Fløien idag? http://www.floibanen.no/webcam.html Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ahh det hadde vært digg men eg har ikke noe akebrett. Får heller ta turen it og nyte all den deilige hvite snøen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hver eneste lekebutikk selger, ikke la noe sånt stoppe deg! Lenke til kommentar
nord Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 jeg har slekt i bergen. under navnet Ryan. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Jaja, men hvis det skulle være fantasy, så må jo portaler, magi, levende døde og drager være med. Drager vs. heimevernet som har forskanset seg på Galleriet med AG3er.. det er en bok jeg hadde lest, for å si det sånn. Jo, er med på den. Drager mot heimeverent på Galleriet? Nice. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 psilocybe: Hvis du først skal begynne å snakke om "porter til andre dimensjoner", håper jeg du tar det på et litt seriøst plan. Lest noe av Stephen Hawking? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå