SnowDOG_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Skulle gå med en kompis men det styrt regnet her så vi gadd ikke. Gå rundt å bli våte......er ikke så stor fotball fan at eg gidder. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Da kan jo jeg like godt komme ut av skapet (et litt annet skap enn det man vanligvis forbinder med det uttrykket, må vite) og innrømme at jeg er tilflyttet bergenser bare for å ha et alibi på å gå helt utenom emnet om noen få setninger nå... Men først altså, som vi programmerere ville skrevet: forum.bergensere++; At Brann vant cupfinalen klarer jeg ikke å se som en positiv hendelse. Ikke nok med at brann-supportere i hele kveld har forpestet TV-skjermen med sin infantile og ærlig talt beskjemmende entusiasme over at 11 hårreisende overbetalte tidligere hjelpeklasseelever antrukket i kortbukser i godt voksen alder på denne særlig upassende årstiden har klart å sparke en innretning laget av gummi og døde griser inn i et upraktisk nettbefengt byggverk noen flere ganger enn 11 av deres likemenn fra en litt annen kant av landet og sådan bekrefter de aller fleste myter om brautende, storkjeftede og overmodige bergensere, men nå må jeg også holde ut at de forskjellige inkarnasjonene av musikalsk hyllest til byens fotballag som har oppstått gjennom tidene blir spilt med uforholdsmessig høy frekvens på den "lokale" radiostasjonen jeg i arbeidsplassdemokratiets ånd er nødt til å høre på gjennom brorparten av min allerede svært lite intellektuelt tilfredsstillende arbeidsdag. Det er grenser for hvor mange ganger et åndsfriskt og normalt intellektuelt utrustet menneske kan høre "Byen e bergen og laget e brann" og "Våre hjerter står i brann" og liknende banaliteter gjentatt høyt og hjertelig før dets normale samfunnsmessig akseptable sinnstilstand må vike for langt mer primitive og genocidale instinkter. Så det jeg egentlig prøver å si på min noe omstendelige måte er at selv om jeg vanskelig kan tenke meg å bo noe annet sted enn akkurat her mellom de syv fjell, er det visse ting med denne byen som bare irriterer mark på meg. Og akkurat nå er det det tredjerangs fotballaget Brann og deres urtidsaktig lavpannede supportere som topper den listen med god margin. Jeg HATER Brann! Takk, det var alt for denne gang. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Får håper det blir lenge til neste gang. Forresten ikke nevn dine følelser til bergensere. Kan bli litt farlig. Du hater vel buekorps også tenker eg. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Jeg hater faktisk ikke buekorps. Mest sannsynlig fordi jeg ikke bor innenfor hørevidde av noen av dem. Men ærlig talt, hvem kan se på TVHordaland akkurat nå (live fra seiersfesten på torgallmenningen) uten å føle i alle fall noe skam på deres (supporterne som står og gauler i utakt med "bandet" på scenen) vegne? Noen ganger må man bare si ifra når ens medmennesker oppviser en så fatal mangel på dømmekraft. Samme hva konsekvensene blir. Edit: Leif was here. Endret 7. november 2004 av Olethros Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har faktisk ikke hørt noe særlig om brann nå før og etter cupfinalen. Jeg gidder ikke se på tv uansett. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 *syte/klage* Hvorfor bryr du deg? Jeg mener, hvorfor klage og syte over at andre har det gøy? Jeg var der i går, med påfølgende tur på byn etterpå. Det var en helt utrolig stemning. Politiet anslo at det var mellom 8000-10000 mennesker der. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg klager ikke over at andre har det gøy, jeg påpeker bare hvor vanvittig lei man kan gå av all opphausingen av noe som når alt kommer til stykket er så fullstendig uviktig som fotball. Særlig i de media som henvender seg til det absolutt minste felles multiplum av befolkningen, som Radio 1 og BA. Begge disse er et fast innslag på min arbeidsplass og derved vanskelige å unngå. Hjemme kan jeg alltids skifte kanal eller finne noe annet å gjøre, men i åtte timer i døgnet blir jeg altså tytet ørene fulle av det før nevnte våset uten å kunne gjøre stort med det. Og hvis jeg skal måtte tåle andres gnål, skal faen danse meg andre få et par setninger av mitt også. Det er vel bare rettferdig? (Uansett er vel denne diskusjonen i ferd med å havne temmelig langt fra temaet nå, så kanskje den burde fortsettes i en egen tråd, hvis det absolutt skulle bli nødvendig.) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Bla, bla, bla.... mase, mase.. bable, bable.. Om fotball er uviktig eller ikke er vel en diskusjonssak. Dersom noe kan gi glede til mennesker og føre til at de har det bedre i livene sine er det da uviktig? Jeg syns ikke det. Ellers syns jeg du kunne oppsummert alt svadaet ditt med følgende kommentar: Jeg liker ikke fotball. Du burde absolutt ta en titt på REMA 1000 reklamene. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du burde absolutt ta en titt på REMA 1000 reklamene. Og det mener du at alle som var i byn til langt på natt også kan gjøre, eller? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du burde absolutt ta en titt på REMA 1000 reklamene. Og det mener du at alle som var i byn til langt på natt også kan gjøre, eller? Kanskje du også burde gjøre det Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Brann kan brenne. Bergen er faen meg et eget land med sin egen folkekultur. Kan dere bli værre enn dere er nå? Hva søren er dere stolte av?! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Brann kan brenne. Bergen er faen meg et eget land med sin egen folkekultur. Kan dere bli værre enn dere er nå? Hva søren er dere stolte av?! Tja.. er vel ikke noe galt med å være stolt av byen sin vel? Ikke ser jeg noe galt i å være stolt av en fotballklubb heller. Jeg tviler på at du klarer å provosere noen om du ikke er litt mer konkret i kritikken din. Hva er det med Bergen du ikke liker? Har du vært i Bergen? Er det Bergensere du ikke liker? I såfall hva dømmer du dette ut i fra? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du burde absolutt ta en titt på REMA 1000 reklamene. Og det mener du at alle som var i byn til langt på natt også kan gjøre, eller? Kanskje du også burde gjøre det Hva er enklest, møte flerfoldige tusen på torgalmenningen, og "synge" og skråle. Dette gjerne etter at man har most seg inn på en eller annen pub for å se kampen. Eller er det kanskje lettere å sitte hjemme og se kampen på TV, og bare være glad når de vinner. For så å kanskje snakke om det på jobb/skole dagen etter, og få det ut av verden. Life goes on. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Bergen er etter min mening en av de vakreste byene i norge, er ofte der med jobben (altid meg som er frivilig når noe skal gjøres der) Har veldig mange venner der og alle de jeg kjenner er flotte folk, de har humøret og sjarmen som trengs Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du burde absolutt ta en titt på REMA 1000 reklamene. Og det mener du at alle som var i byn til langt på natt også kan gjøre, eller? Kanskje du også burde gjøre det Hva er enklest, møte flerfoldige tusen på torgalmenningen, og "synge" og skråle. Dette gjerne etter at man har most seg inn på en eller annen pub for å se kampen. Eller er det kanskje lettere å sitte hjemme og se kampen på TV, og bare være glad når de vinner. For så å kanskje snakke om det på jobb/skole dagen etter, og få det ut av verden. Life goes on. Spørsmålet er ikke hva som er enklest. (Som du vet sier reklamen noe sånt som at av og til er.. osv) Det jeg reagerer på er hvordan enkelte har en tendens til å dømme andre fordi de ikke er som en selv. Hvis folk har lyst å stå og hylle Brann midt på natten i regnvær så kan de vel det? Jeg gjorde det ikke selv men jeg sitter heller ikke å gjør narr av de som gjorde det. Hvis de hadde glede av det syns jeg det er fint. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hva søren er dere stolte av?! Du sa det selv: Bergen er faen meg et eget land med sin egen folkekultur. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Bergen er da en utrolig flott by Var der i fjor sommer, fikk lyst til å studere der Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Brann-snakk Amen, brother! Lenke til kommentar
L.. Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 [quote name='Nicklas' date='08/11/2004 : 14:35']Brann kan brenne. Bergen er faen meg et eget land med sin egen folkekultur. Kan dere bli værre enn dere er nå? Hva søren er dere stolte av?![/quote] Tydligvis Lyn suporter her. Personlig er jeg ikke noen Brann digger, men ble litt glad når de vant. Men du er da litt av en rævhøl da. Trakker ned på andre folk uten grunn. På voss spiser de vossafår. Men jeg kaller ikke de noe stygt av den grunn. Er folk i Bodø mindre spesiel da?? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg trenger en mann. Noen som har lyst til å vifte med tissen for meg på den blå steinen i morgen så jeg kan sjekke dere og finne ut om dere er noe tess? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå