Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
huff, sjøen er noe dritt. Hater å bade i sjøen, er så masse dritt som vokser nedi der, og så blir det aldri skikkelig varmt. Vann og elver er tingen...

Masse dritt som vokser? Du mener de tingene man aldri kommer borti fordi man stuper der det er dypt og ikke der det er 20 cm dypt?

Har dårlige minner om å bade i vann fra den gangen jeg badet i et vann ved siden av et jorde. Rein kumøkk var det, rein vare! :scared:

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener de tingene man alltid kommer borti når man stuper, selv om det er dypt der. Og hvis du klarer å lirke deg unna de da kan du være sikker på at sjøgress og andre planter går i bakhold, og bare venter på at du skal prøve å komme deg opp.

Vann er kos, der blir det alltid mye varmere, og så er de ikke full av salt og dritt som henger seg på deg når du tørker.

Lenke til kommentar
huff, sjøen er noe dritt. Hater å bade i sjøen, er så masse dritt som vokser nedi der, og så blir det aldri skikkelig varmt. Vann og elver er tingen...

Vel... beklager å skuffe deg, men det er varmere i sjøen der jeg badet enn det var i et såkalt "vann".

Er vel 22-23 grader i sjøen kan jeg tenke meg. Og hvis det er dypt så er det ikke mye dritt i vannet ;)

Lenke til kommentar
Jeg målte temperaturen på vollane med båt i går, og da lå det på 19-20 grader. Det er kaldt. Tror ikke det har steget med så masse siden i går.

Jaja... hvis det er kaldt... Da må du ikke finne på å bade i et vann :p Der er det sikkert *grøss* 18 grader!

19-20 grader er jo varmt og godt.. kan jo være uti vannet i flere timer.

Lenke til kommentar

Tenk utskiftingen av vann. I havet har man flo og fjære, samt stømmer og annet dritt som sørger for at vannet hele tiden blir skiftet ut, og aldri blir skikkelig varmt. I et vann har man som regel en (hoved)elv inn og en (hoved)elv ut, det er ikke alle vann som har stor støm i disse elvene, og de får også sinnsyke mengder vann som skal flyttes, så vannet har god tid fra det kommer ut av elv 1, til det stikker igjen med elv 2. Dvs. vannet i vann får mye lenger tid til å varme seg opp, og er derfor varmere.

Lenke til kommentar

Enig! Ingenting som å bade i vann. Sjøen er greit men vann er diggere. Var og badet i storavatnet eller kordan den heter her i loddefjord. Mye folk som badet rundt hele vannet så langt eg klarte å se. Angrer bare at eg ikke tok med meg ræva digi cam og kikkert. :green:

Lenke til kommentar

Jeg badet på melkeplassen i et vann her om dagen, der var det varmt. I dag ble det ingen bading fordi dere er så treige. I morgen kan det være jeg bader i sjøen kaien på damsgård. Får se. Det var litt mye alger tidligere i dag, og litt kaldt. (Men jeg så ikke så mye alger i sted da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...