Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor bussene fra Askøy stopper nå som denne bybanen er under produksjon? Før stoppet de utenfor hotell Norge. Noen fra Askøy her forresten?

Stopper fortsatt ved Hotell Norge når bussen går fra Busstasjonen til Askøy. Det eneste som er forandret er veien bussen kjører fra Busstasjonen til hotellet.

Kaigaten skal være stengt i 2 år.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor bussene fra Askøy stopper nå som denne bybanen er under produksjon? Før stoppet de utenfor hotell Norge. Noen fra Askøy her forresten?

Stopper fortsatt ved Hotell Norge når bussen går fra Busstasjonen til Askøy. Det eneste som er forandret er veien bussen kjører fra Busstasjonen til hotellet.

Kaigaten skal være stengt i 2 år.

Ah, da er det ikke noe stress. Fikk høre at de stoppet en annen plass.

Lenke til kommentar
Aldri hørt om.

I nærheten av Listerholene?

Hellane som det lynte nå.

Veldig nærme Listerholene, bare helt på toppen av de lange bakkene, der det står et rart busskur. Var forøvrig på Myrane og spilte fotball i kveld. Verre vær skal du lengte lenge etter. Piskene regn og haggel som blir blåst rett i fleisen, og det er sikkert svak kuling ute. Man blir så våt at det kjennes ut som regnet penetrerer hele kroppen. Kjente ikke fingrene mine igjen, ei heller et par andre kroppsdeler som ikke skal nevnes.

I tilleg renner det voks fra håret ned på brillene så jeg ser mindre enn bestemor, og inn på øynene så det svir som bare det.

HATER regn. Elsker Bergen. Og Askøy. :)

Lenke til kommentar
For de som var interessert i hvor en kan returnere Koss Porta Pro-høretelefoner uten kvittering, kan dette gjøres hos BMH i sentrum. :) (Visste de var såpass kul at de gjorde det.)

BMH er en butikk hvor eyterservice ja. Hyggelig ansatte har de også. Var der jeg kjøpte mine Infinity Beta 50-høytalere. Fikk til og med brev i posten hvor de spurte om hvordan det går noen måneder etterpå. Kundeoppfølging er de med andre ord gode på. Absolutt et fint sted for å handle Hifi-varer.

Lenke til kommentar
For de som var interessert i hvor en kan returnere Koss Porta Pro-høretelefoner uten kvittering, kan dette gjøres hos BMH i sentrum. :) (Visste de var såpass kul at de gjorde det.)

Nåh.. Det var jo ikke helt smertefritt det her. Sendte samboeren min avgårde og det jeg ikke visste var at det var applestore oppe og BMH nede. Jeg snakket med han oppe og han sa at det ikke var noe problem i det hele tatt, var bare til å gå ned.

Da min samboer kom igjen fredag, var ikke det så lett. De tar nå 100,- for tjenesten og hadde ikke noen inne.

100,- spenn. Og de koster 250,- på Komplett.no?

Vet iallfall at jeg skal ta vare på kvitteringen neste gang jeg kjøper et sett av disse.

Lenke til kommentar

Nei, huff. Nå er jeg kjempe lei NGT.

Oppgraderte i romjulen mitt nett fra 4000kbps til 20 000kbps hos NGT. De sa dette ville ta 2 - 4 uker, men allerede noen få dager etterpå hadde vi supert nett. Da jeg skulle gå inn på ruteren for å avlese hastigheten så jeg at den var låst til 13.000kbps(rundt der). Ringte så NGT, fikk en del hjelp(over en time x 2 ganger oppringing - maaaasse penger) og de sa de skulle få ordnet dette innen en dag eller to. Joda, dagene gikk... linjen ble mer stabil men riktignok ikke det jeg betaler for. Bestemmer meg så for å ringe kunderservice for å ordne opp i dette. Hyggelige karen leste av hva som har vært gjort på linjen min, blah blah blah, skifting av filtre, blah blah blah. Han skulle ta og fikse dette -- men til ingen nytte.

Nå sitter jeg her, på 12 000kbps etter en uke med faktisk bare 3,653kbps! Opp har også aldri vært over 400kbps da den skal være 1000. De klager på at jeg ikke har splitter og spør hvorfor jeg ikke har det. Eneste svaret jeg kan gi dem er å slutte å sutre på meg som kunde når det var TELENOR som sendte en kar for å koble til nettverket. Nå venter jeg på en splitter, som burde være her idag(mandag).

Er det mulig å be om prisreduksjon? Vil ikke betale 500kr for 12 000kbps(teoretisk - er nærmere 9000+/- noen hundre når jeg måler hos speedtest.net/oslo) og 399kbps opp(nærmere 250 når jeg måler) når de selv reklamerer for 20 000kbps. De vet heller ikke hva problemet er og kan derfor ikke sende en reperatør før vi har fått splitter, så er nok bare å vente -- for now, anyways.

PS: Jeg bor langt innenfor radiusen å få full kapasitet. Dette har de selv sagt og lovet. :)

PS igjen: Gøy telefonregning. Vel over 400kr på ngt.

Lenke til kommentar

Jeg måtte restarte routeren én gang for noen dager siden samtidig som det var snakk om ustabilitet her i tråden, men er ellers fornøyd med oppetid og hastighet hos NGT. Fikk tidligere ca 21 mbit, men er klokket ned til litt over 18 nå for å sørge for at IPTV og telefoni holder seg stabilt. Opp-hastigheten synes jeg er lav, men får jo det som ligger i pakken og prisen (er klokket til så vidt over 1 mbit, får i praksis ca 0,97).

Lenke til kommentar
når de selv reklamerer for 20 000kbps.

De reklamerer for opptil 20Mbps.

Selv om du er innenfor radiusen, så er det andre faktorer som spiller inn. Forskjellig kvalitet på kabel. Støy fra andre linjer i tettkoblede sentraler.... Listen er lang.

Det er sant, men poenget mitt var at de selv har sagt at jeg vil kunne utnytte mine 20 000kbps til sitt fulleste minus såklart den "listen" du nevner. Jeg har ikke fått noe beskjed om noe støy på linje men en av de jeg påratet med sa han byttet filter på linjen for å få linjen stabil pga noe støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...