Snorre Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Det kan det indeed. Noen andre her som skal studere på UiB da? Må få betalt semesteravgiften først og fremst jeg. Så får jeg vente med å semesterregistrere meg (velge fag på studentportalen) til jeg har vært på møtet i morgen. Greit å ha den informasjonen man trenger før man begynner å rote med fagene`. ^^ Jeg er heldigvis så heldig at jeg fortsatt bor hjemme og slipper å flytte riktig enda. Blir artig å begynne å studere. Nå som alle vennene mine har dratt til militæret, anre byer, folkehøyskole og andre slike ting er det kanskje på tide å få seg noen nye. Universitetet er sikkert en fin plass for slikt. Endret 12. august 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg begynner også på UiB i morgen, rettsvitenskap. Gleder og gruer meg, egentlig. Angrer litt på at jeg ikke tar et folkehøgskoleår, men det får heller være. Blir fortere ferdig med studier og sånt nå, som strengt tatt ikke skader når jeg skal gå femårig. Snorre: Jeg har semesterregistrert meg... fikk beskjed om at det var anbefalt å vente til etter informasjonsmøtet, men har fire (faste) fag + exphil/exfac første året, så tror ikke jeg kan ha valgt så mye feil. Det eneste som ikke lå inne i systemet fra før av var hvilken exphil-modell jeg ville ha. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Når vi snakker om skole. Jeg skal begynne på Danielsen Intensivgymnas, ta 3mx og 2fy:P Blir skummelt å begynne på skole, og ikke minst kristenskole :S Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 KJenner endel folk som har tatt 3mx og 2fy ved Danielsens, og de sier de ikke merket så mye til at det var en kristen skole. De sier også at det var bra lærere. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Danielse har et veldig bra rykte. Masse greie folk der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har en venn som går på Danielsen. Før syklet han mye (hopping og skjit), men etter at han begynte der har han ikke gjort det, men heller blitt helt gudsfrelst.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg begynner også på UiB i morgen, rettsvitenskap. Gleder og gruer meg, egentlig. Angrer litt på at jeg ikke tar et folkehøgskoleår, men det får heller være. Blir fortere ferdig med studier og sånt nå, som strengt tatt ikke skader når jeg skal gå femårig. Snorre: Jeg har semesterregistrert meg... fikk beskjed om at det var anbefalt å vente til etter informasjonsmøtet, men har fire (faste) fag + exphil/exfac første året, så tror ikke jeg kan ha valgt så mye feil. Det eneste som ikke lå inne i systemet fra før av var hvilken exphil-modell jeg ville ha. 9265862[/snapback] Ok, har fire faste fag første året selv. Ex.phil, ex. phac, psyk 101 og psyk 102 eller noe slikt. Så tror ikke det er så komplisert for meg heller gidt. ; ) Men men. Må vel betale semesteravgiften idag så får jeg heller registrere meg på Studentportalen litt senere. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 men heller blitt helt gudsfrelst.. 9268031[/snapback] Virus kan man få hvor som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 men heller blitt helt gudsfrelst.. 9268031[/snapback] Virus kan man få hvor som helst. 9268753[/snapback] Jau. Tror mer på at det var en trojaner jeg, da, men.. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ok, har fire faste fag første året selv. Ex.phil, ex. phac, psyk 101 og psyk 102 eller noe slikt. Så tror ikke det er så komplisert for meg heller gidt. ; ) Men men. Må vel betale semesteravgiften idag så får jeg heller registrere meg på Studentportalen litt senere. 9268418[/snapback] Jeg har seks faste inkl exfac/exphil. Men der er det litt valgfrihet i forhold til hvilke seminargrupper man skal være med i o.l. Fristen for registrering er torsdag, men allerede i kveld var over halvparten av dem fulle. Hmpf, fikk ikke tidene jeg ville ha. Menmen, er veldig fornøyd med studiestarten. Fadderuken er herlig, gleder meg til fortsettelsen selv om det ble litt rolig og tidlig kveld i dag. Vi fikk beskjed om at rekkefølgen av registrering på studentportalen og innbetaling av semesteravgiften er irrelevant, så lenge begge deler er gjort før 1. september (eller, for oss på juridisk må vi registrere semestergrupper og dermed bekrefte utdanningsplanen innen 26/8, men tror det er et unntak). Så tror det skal gå fint så lenge du har personnr + studentnr + PIN (de to siste står på fakturaen du fikk tilsendt). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nokon som var på Verftet i kveld? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva som skjedde der da? Og viktigst av alt, hva som skjer der de nærmeste dagene, nå som fadderuken begynner. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Årh, godt å komme hjem til Bergen etter flere dager i Oslo. Oslo er egentlig ikke den verste byen med de rette folka, men Bergen er så ufattelig mye penere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bergen! ... Bergen! ... Bergen! ... Bergen! ... Bergen! ... Bergen! ... Lenke til kommentar
magio Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Årh, godt å komme hjem til Bergen etter flere dager i Oslo. Oslo er egentlig ikke den verste byen med de rette folka, men Bergen er så ufattelig mye penere. 9277649[/snapback] Så OK ut på nattestid ihvertfall Og jeg forstår ikke bæret av hva du sier på telefon Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Well, du er tunghørt. Det er jo nesten litt trist når østlendinger skjønner meg på telefon og andre bergensere sliter xP Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nå har jeg riktig nok bodd i Bergen siden jeg var fire (Er 19 nå), men har selv aldri hatt problemer med å forstå bergensere eller vestlendinger for den saks skyld. Sørlendinger og østlendinger forstår jeg også veldig godt. Derimot sliter jeg noe mer med nordlendinger. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva som skjedde der da? Og viktigst av alt, hva som skjer der de nærmeste dagene, nå som fadderuken begynner. 9276107[/snapback] Var konsert med Low Frequency In Stereo (Som eigde, men publikum var heilt homo) og Datarock (Som brukte halve konserten på å finne formen, men dei fikk opp stemninga.) Trur det skjer ein del på Verftet no framover. Kvarteret held alle konsertane sine der no. Nye lokala skulle egenteleg ha vore åpna allerede, men det er ein GOD del "frivillige" som har latt vere å møte opp, så det ser framleis heilt bomba ut der inne. Får kaanskje åpna til helga. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Well, du er tunghørt. Det er jo nesten litt trist når østlendinger skjønner meg på telefon og andre bergensere sliter xP 9278739[/snapback] Ka språk snakker du da? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg snakker bergensk, selvsagt xP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå