Pjolter Knicksen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Byen er bergen og laget er brann! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Byen er bergen og laget er brann! 9247137[/snapback] Jepp... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Så vi kom på andre plass som Norges peneste by, og det var først etter alle i Ålesund organiserte massive kjedebrev 3 dager før stemmingen avsluttet, at vi tapte første plassen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ålesund er da veldig lik Bergen, sånn stilmessig, så det gjør jo ikke så mye. Hadde det derimot vært Oslo som vant, hadde det vært grunn til bekymring. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ålesund er da veldig lik Bergen, sånn stilmessig, så det gjør jo ikke så mye. Hadde det derimot vært Oslo som vant, hadde det vært grunn til bekymring. 9248362[/snapback] Hear hear! Oslo må være en av de desidert styggeste byene i Norge. Og da står det ikke bare på arkitekturen, men også alle de narkomane, prostituerte, søppelet som flyter og slikt. Bergen er noe bedre på dette og har et veldig fint bybilde mellom de syv fjell. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Enig der. Jeg syns Oslo burde vært lenger nede enne 10-ende plass. Bergen har noe ganske spesielt over seg, men Ålesund er ikke de verste å tape til. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det er nå vel ganske mange prostituerte, narkomane ol. i Bergen også. Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Men de er veldig mye mer skjult her. Det var riktignok litt småtidlig forrige gang jeg kom til Oslo, men det første jeg så utenfor Oslo S var en samling narkomane, noe som også var greien langt oppover Karl Johan. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg så de faste gamle hver dag i Bergen sentrum/Torgallmenningen. Det var også typisk å møte på narkomane/uteliggere/diverse i marken, i gågaten og ut mot nordnes. Oslo er jo mer enn Karl Johan Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Spør du meg så kan ikke bergen sammenlignes med oslo når det gjelder narkomane/uteliggere. Bor i Bergen, og er med jevne mellomrom i byn, kan hende jeg er heldig og de gjemmer seg hver gang jeg kommer ser selvfølgelig de jeg pleier og se men det er ikke spesielt mange. I oslo når jeg var der i sommer så jeg narkomane/uteliggere i ett forbanna kjør, kunne ikke gå 10 meter før det satt noen der med en gammal seven eleven kaffe kopp. Men greit nå har jeg bare vært i oslo 2-3 ganger. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg synes i det store og det hele at man ikke kan avgjøre om en by er fin eller ikke etter hvilke folk som er der. Når alt kommer til alt så er det vel noe helt annet som avgjør om det er en pen by eller ikke. Oslo og Bergen er helt vidt forskjellig arkitekturmessig, så jeg synes ikke Oslo kan måle seg med Bergen engang. Men som sagt, det er ikke pga det er færre uteliggere og narkiser i Bergen. Jeg synes ikke noe om å "pynte på fasaden" ved å skufle narkisene og utskuddene til et annet sted fordi de gjør byen mindre pen. Problemet er der fremdeles, det er bare forflyttet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Går gjennom marken mer eller mindre hver dag, og det er stort sett tiggere, Smiley og noen møllspiste folk som selger Megafon. Folk med permer og vester er et større problem, spør du meg. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Bor på Askøy, velger å kalle meg selv en Bergenser på forum etc, for det er ikke alle som vet hvor Askøy er. Til dere, det er ca 25 min litt nord-vest(?) for byen, 10 min med båt. Er født på Barneklinikken ved Haukeland da. Skal begynne på Almennfag på Askøy te høsten. Jobb? GIDDE DET. Men ja, jeg må skaffe meg en snart.. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Ny Bergenser her. Har flyttet inn på Damsgård studentboliger. Er ganske bra her syntes jeg. Ganske koselig by, men litt mye narkiser kanskje. Har blitt ganske kjent på 2 dager nå, har gått mye rundt. Byen var ikke så stor som jeg trodde egentlig. Det var veldig lett å finne frem. Selv i fylla i går så fant jeg lett frem uten problemer. I stedet for å følge ett fast mønster så navigerer jeg etter feks. DNB-bygningen. Endret 11. august 2007 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nei den er ikke så stor. Men jeg må si at jeg syntes antall narkomane er en million ganger mindre midt i Bergen sentrum, enn midt i Oslo. Markant forskjell... Håper du vil trives her. Flott studentby Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Litt mye narkiser? Hvor kommer du egentlig fra? Bergen er en by, og har naturligvis minussidene som følger med. Det er sant at Bergen sentrum ikke er så stort, men Bergen som by med bydeler er ganske stor Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er verdt å merke seg at noen av de som kanskje ser litt narkis ut, egentlig bare er gærninger som psykiatrien er rause nok til å la gå fritt siden de ikke gjør en flue fortred. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ny Bergenser her. Har flyttet inn på Damsgård studentboliger. Er ganske bra her syntes jeg. Ganske koselig by, men litt mye narkiser kanskje.Har blitt ganske kjent på 2 dager nå, har gått mye rundt. Byen var ikke så stor som jeg trodde egentlig. Det var veldig lett å finne frem. Selv i fylla i går så fant jeg lett frem uten problemer. I stedet for å følge ett fast mønster så navigerer jeg etter feks. DNB-bygningen. 9260305[/snapback] Hva skal du studere da? Selv tar jeg årsstudium i psykologi på universitetet i Bergen nå til høsten. Skal bli riktig spennende. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Litt mye narkiser? Hvor kommer du egentlig fra? Bergen er en by, og har naturligvis minussidene som følger med. Det er sant at Bergen sentrum ikke er så stort, men Bergen som by med bydeler er ganske stor 9262186[/snapback] Kommer ikke fra så stor by nei, men har vært i veldig mange storbyer. Men fikk litt sjokk da jeg kom til Bergen. Men mulig det var bare dårlig førsteinntrykk fordi jeg gikk gjennom parken (der alle narkisene henger) litt sent på kvelden. Men ellers så er byen koselig, både arkitekturmessig og folkene som er her. Hva skal du studere da? Selv tar jeg årsstudium i psykologi på universitetet i Bergen nå til høsten. Skal bli riktig spennende. 9262317[/snapback] Jeg skal studere kognitiv vitenskap. Så da kan det hende at vi møtes på det samfunsvitenskaplige fakultet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå