Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en gang med oss så begynte han å fortellle den tørreste vitsen mitt i en forklaring om et mattestykke. tok et minutt for folk forsto ka pokker han holdt på med  :!:

Tørre vitser er jo en lærers vann og brød da. På den høgskolen jeg går på nå hadde vi en kjemilærer (kjent som Skinnvesten) som var helt topp som pedagog.

Han begynte timen med en vits som var tørrere enn tungen til en kamel som har vært strandet midt i Sahara flere dager under tørketiden. Så fikk han litt høflig latter, og fant frem kjemiboken. Han ruslet så bort til taven og skrev direkte av boken på tavlen, mens han mumlet det han skrev inn i tavlen.

Etter å ha gjort det en stund snur han seg til klassen, kommer med en tilsvarende tørr vits, og fortsetter med å mumle inn i tavlen. På begynnelsen av skoleåret var vi vel en 80-100 elever i timene, på slutten var det bare meg og kanskje 15 andre.

Vitsene hans var også ikke alltid like gjennomtenkte, så som når han kom med en eller annen vits som involverte kinesere. Plutselig rykker han til, snur seg og ser på de ti kinesiske studentene som sitter på fremste benk. Han bruker så fem minutter på å unnskylde seg til disse studentene (som ikke har lært så mye norsk ennå) før han avslutter med en (knusktørr) vits og snur seg til tavlen igjen.

Fin fyr.

Lenke til kommentar

Alt for mye snø... Er skikkelig lei, det er jo pent å se på og alt det. Men liker helst å betrakte snø på avstand :ermm: Bor i Arna, er ikke akkurat bergens navle, for å si det på den måten. Men her faller det tjukt, og det er ikke akkurat så mye trafikk her oppi heimen at snøen "forsvinner" litt av de grunnene.

Lenke til kommentar

nesten for mye sol :p er umulig å se noe når du er ute siden solen henger så lavt på himmelen og har sikkert sett 10 folk skli på isen i dag og to av de seriøst. men så lenge det holder seg kalst så klager ikke jeg :D

Lenke til kommentar

Noen som vet om det forsatt er sånne brukt blad sjapper i byn? Husker at før så var det steder man kunne kjøpe, selge og bytte blader men det er jo siden fjortiss dagene eg sist var innom noe slikt. Kunne tenkt meg å kjøpe en pose eller 2 med blad som "Alt om fiske" og "jakt & fiske" og villmarksliv. Sitter her med abstinenser og har såå lyst å begyne å svinge med fluestangen. Kanskje eg klarer å lese blader fram til våren uten at eg går amok. :p

Hvis det er slike steder igjen regner eg med det er i sentrum? Anyone?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det forsatt er sånne brukt blad sjapper i byn? Husker at før så var det steder man kunne kjøpe, selge og bytte blader men det er jo siden fjortiss dagene eg sist var innom noe slikt. Kunne tenkt meg å kjøpe en pose eller 2 med blad som "Alt om fiske" og "jakt & fiske" og villmarksliv. Sitter her med abstinenser og har såå lyst å begyne å svinge med fluestangen. Kanskje eg klarer å lese blader fram til våren uten at eg går amok.  :p

Hvis det er slike steder igjen regner eg med det er i sentrum? Anyone?

7888542[/snapback]

En gate som heter Marken har minst en gammel bladbutikk. :)

Donald til 4 kroner og lignende.

Gaten ligger rett ovenfor Busstasjonen.

Lenke til kommentar
Må du gi deg! Bergen er helt nydelig når den er hvitt og ren. Nå blir jo det kaldt ut uken så slaps blir det ikke og da er livet bare digg. Bergen er kun vakrere om sommeren.

*nyte utsikten*

7881386[/snapback]

Du har så rett, så rett. Det er mye stygt man kan si om bergen, men når det først er fint vær, er det en av de fineste byene jeg vet om. Alle sørlsndsbyene kan bare gå og legge seg.

Lenke til kommentar

Ja nå lurer jeg veldig her! Hva skal Friele fortelle oss? Hvis dere ser på bt.no, så har han en stor hemmelighet han har verket etter å fortelle oss bergensere.

Ser samtidig på tv2 nyhetskanalen at Bill Clinton kommer til Bergen i Mai. Om det er dette Friele vil fortelle oss så blir jeg skuffet.. Forventer noe stort her!

Noen som har formeninger om hva fyren kan komme med?

Edit: Jaok det var bare billy boy som skal ta seg en tur innom for å spille golf på meland og være med på festspillene.. jippi :/ Tenkte kanskje det hadde vært noe med at bompengene er betalt eller noe jeg.

- hsds

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...