Gå til innhold

Bergensere på forumet!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
irriterer meg når innflyttere(les: østlandsfolk) kaller meg stril som kommer fra fyllingsdalen?!?

For disse folkene er striler alle som kommer utenfor sentrum. det er FEIL.

Makan.

 

Forresten os er så stril så du kommer. Godeste søviknes er jo sjefsstrilen.

6905550[/snapback]

Da er jeg enda mer stril da, som kommer fra Bønes:P

Lenke til kommentar
Øygarden folk er striler.

 

Og om du har lyst å provosere dem skikkelig kan du kalle dem gnalinger. Da kan du få problemer. Men, på den andre siden, et godt gammelt strileord for byfolk er ryler, så det er jo og et godt tips om dere trenger nye begrep i hverdagen...

 

Og ja, jeg er selv stril, slostril faktisk, og egentlig ganske stolt av det. Litt av en forkleinelse for de "ekte" bergenserne at når jeg befinner meg andre steder i Noriigs riige, så mener folk at det grautamålet jeg nytter meg av faktisk er bergensk. Så de kaller meg bergenser...

Lenke til kommentar
irriterer meg når innflyttere(les: østlandsfolk) kaller meg stril som kommer fra fyllingsdalen?!?

For disse folkene er striler alle som kommer utenfor sentrum. det er FEIL.

Makan.

 

Forresten os er så stril så du kommer. Godeste søviknes er jo sjefsstrilen.

6905550[/snapback]

 

Os er ikke så stril som du skal ha det til. Det er bare noen osinger som prater skikkelig osing, og de vil jeg definere som striler. Det er bare dialekten som gjør det da.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har vært nevnt alt:

 

Er det noen andre enn meg som hadde et middels lidenskapelig forhold til vaflene på Sundt?

 

Jeg var idag oppom 4. etasjen for første gang etter at den ble gjenåpenet etter ombyggingen. Kafeen er borte vekk, hele etasjen er blitt enda flere klesbutikker. Istedet for kafeen er det kommet en ørliten standard fastfood-disk. Og vaflene er borte for alltid. :cry:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Noen her som var på Black Debbath i går?

Øyh! Jeg skulle visst ikke ha vært på ByLAN i går, nei. Finnes det noe nettsted med oversikt over forskjellige events i Bergen, siden folk ser ut til å ha oversikt over sånt hele tida?

 

Geir: Passer ikke alltid med den smileyen etter innleggene dine, ødela hele den triste stemninga i det forrige innlegget ditt, jo! :p

Lenke til kommentar
Noen her som var på Black Debbath i går?

Øyh! Jeg skulle visst ikke ha vært på ByLAN i går, nei. Finnes det noe nettsted med oversikt over forskjellige events i Bergen, siden folk ser ut til å ha oversikt over sånt hele tida?

 

Geir: Passer ikke alltid med den smileyen etter innleggene dine, ødela hele den triste stemninga i det forrige innlegget ditt, jo! :p

6972317[/snapback]

 

Her. Hvis du går til midten av siden kan du søke på f.eks konserter. Veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...