Gå til innhold

Bergensere på forumet!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joakim: Som sagt på forrige side, så skal visst folkene som selger VK2-bøker komme til Torgalmenningen i morgen. Jeg var heldig og fikk kjøpt de fleste bøkene av en bekjent, men mangler fremdeles fysikkbøkene. Tar nok en tur til byen i morgen for å se om jeg finner.

Lenke til kommentar
Og nå er byen vår fylt opp av studenter igjenn :hrm:

6691451[/snapback]

Er det noe å være sur for da? Bergen er en universitetsby, formet og holdt i live (i sin nåværende form) av studenter. Tror nok ikke det hadde vært like kult i Bergen uten høyskolene og universitetet.

6693237[/snapback]

 

Jeg bor rett ved Fantoft studentby. Så blir litt mye til tider...

Og jeg vil ha byen min i fred i helgene! :hrm:

Men student damene kan godt bare bli ;)

Mye flott å se ved studentbyen for tiden :p

Lenke til kommentar

Har Hordaland Fylkeskommune samlet hele Bergens røykende ungdom og gjetet dem inn på samme skole?

Hver eneste gang jeg går forbi Årstad VGS ved Danmarksplass i skoletida er det tett av elever som puster dødelige gasser på meg, og det er med nød og neppe man kommer seg levende gjennom. Sjelden å se så mange som suger papirpinner på en gang.

Lenke til kommentar
Har Hordaland Fylkeskommune samlet hele Bergens røykende ungdom og gjetet dem inn på samme skole?

Hver eneste gang jeg går forbi Årstad VGS ved Danmarksplass i skoletida er det tett av elever som puster dødelige gasser på meg, og det er med nød og neppe man kommer seg levende gjennom. Sjelden å se så mange som suger papirpinner på en gang.

6737167[/snapback]

Nåja er jo sånn ca 1400 elverer der, og er en god del som røyker(gikk der i fjor).

Men uansett hvilken VGS du går på vil du nok se en god del røykere utenfor, pga de trange stedene som er lov og røyke på nå.

Lenke til kommentar
Kanskje det har en sammenheng med at det er en yrkesskole, og røyking er overrepresentert i slike sosiale sjikt. :)

 

Det kan nok være noe sannhet i der. Jeg gikk der i to år, Kjemi & Prosess og VK1: Laborant. 10 år siden, mens det ennå het Bergen Yrkesskole. Da var det egentlig en anerkjent sannhet at Bergen Yrkesskole var byens største omsetningsplass for narkotikum. Mot det har ikke vanlig tobakk noe å stille opp med.

Lenke til kommentar
Kanskje det har en sammenheng med at det er en yrkesskole, og røyking er overrepresentert i slike sosiale sjikt. :)

6737408[/snapback]

 

Jepp. På skolen min, Laksevåg Videregående, så røyker de fleste. I hvert fall i klassen min.

Det som er så artig er at rett utenfor inngangen står det (røyking forbudt), men røykeplassen (hvor man får lov til å røyke) er bare 5 meter unna. :!:

Lenke til kommentar
Kanskje det har en sammenheng med at det er en yrkesskole, og røyking er overrepresentert i slike sosiale sjikt. :)

 

Det kan nok være noe sannhet i der. Jeg gikk der i to år, Kjemi & Prosess og VK1: Laborant. 10 år siden, mens det ennå het Bergen Yrkesskole. Da var det egentlig en anerkjent sannhet at Bergen Yrkesskole var byens største omsetningsplass for narkotikum. Mot det har ikke vanlig tobakk noe å stille opp med.

6737524[/snapback]

Pøh nå sier alle at årstad er værste knarkis skolen og alle er på bæret. Så ingen som selgte fjodde hele året jeg var der, og så kun en som var på bæret.

Lenke til kommentar
Pøh nå sier alle at årstad er værste knarkis skolen og alle er på bæret. Så ingen som selgte fjodde hele året jeg var der, og så kun en som var på bæret.

 

Det kan jo være det har forbedret seg, og at det er bare et gammelt rykte som henger ved skolen. Men selv jeg, en skjermet nerd som studerte kjemi, så folk som sto og solgte all verdens spennende remedier og eksotiske former for tobakk. Igjen, dette er 10 år siden, så ting kan ha forandret seg.

Lenke til kommentar
Kanskje det har en sammenheng med at det er en yrkesskole, og røyking er overrepresentert i slike sosiale sjikt. :)

6737408[/snapback]

 

Jepp. På skolen min, Laksevåg Videregående, så røyker de fleste. I hvert fall i klassen min.

Det som er så artig er at rett utenfor inngangen står det (røyking forbudt), men røykeplassen (hvor man får lov til å røyke) er bare 5 meter unna. :!:

6737561[/snapback]

Under skuret ved AF-bygget kan man jo svømme i sigarett stumper. Ganske ekkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...