Gå til innhold

Bergensere på forumet!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem av disse er han Otto-karen som går rundt i sentrum med sykkel og brannmannshjelm?

6373124[/snapback]

 

Han er ingen av de, men han er den selv bygdeungdommen fra Sotra kjenner til. Han og regnbuedamen.

 

Det er også en veldig hyggelig tigger som pleier å sitte borte i en trapp med trekroneren, og han har med seg en kassettspiller som vræler gjennom byens gater. Jeg har ikke vært nært nok til å lukte på fyren, og har heller ikke lagt merke til utseendet, men han er en av de få tiggerne som gjør meg i godt humør.

 

Her i Narvik (skolegang) er det også et par originaler, men de er ikke så koselige. Vi har Tante Tiggi. Hun fylte akkurat 90 år, farger håret sitt ildrødt, går rundt i byens gater med gåstolen sin og kun kledd i hullete klær. Hun spør som regel etter penger, men av og til forsøker hun også å bomme røyk. Da har det hendt flere ganger at om man ikke har noe røyk til henne, så spytter hun deg i fjeset. Dette er en av grunnen til at jeg går en lang bue utenom henne. Jeg røyker ikke, og dermed faller det seg ganske naturlig at jeg ikke har røyk, og om hun hadde spyttet meg i fjeset er det stor fare for at jeg hadde endt som drapsmann. OG det er ikke det jeg har mest lyst til liksom. Det er også en kar som jeg kaller julenissen. Han pleier å henge med Tante Tiggi, der de sitter og drikker øl utenfor ARilds grillbar. Det sies at Tante Tiggi egentlig er svært rik, men at alle pengene ligger under madressen hennes på aldershjemmet der hun bor.

 

En annen artig kar er Mose, som er av typen lukter vondt, og med en hygiene som bare i beste fall kan beskrives som tvilsom. Mose kjører rundt i en gammel bil, og om man ser inni denne bilen så ser man egentlig en mobil søppelhaug. Etter det en kamerat forteller meg så pleier han å komme innom Statoil hver morgen, for å kjøpe seg røyk og en pølse i papir.

 

Men det er klart, det er mange flere slike personligheter i en by som bergen, som tross alt er mye større enn Narvik.

Lenke til kommentar
Regnbuedamen :D En farge for hver ukedag, og nå har hun klart å lure med seg en kar som blir offer for denne farge-terroriseringen :p

6373843[/snapback]

 

Hihi, artig å høre dette. Husker en gang når en venn av meg plaget hun regnbuedama og hun hadde en spade og slo til han. Lo som f***.

:p

6373911[/snapback]

Høres ut som tjommien din fikk som fortjent.

Skjønner ikke at de 2 ikke snart blir drittlei i å gå rundt i sentrum hele dagen i drittvær.

regnbuedamen og kompanjong tigger ihvertfall ikke.. d skal de ha.

6374045[/snapback]

 

Selvfølgelig tigger de ikke. Kan ikke sammenlignes med tiggere. Veldig hyggelig dame.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde en gang en utorlig deilig treningsshorts fra Frank Shorter. Det var størrelse M, men det så mye stretch i den at det faktisk var plass til to gutter i den.

post-30930-1153829064_thumb.jpg

Men for en stund siden forsvant den på mystisk vis (sammen med en fin, grønn Fotball-VM 2006 t-skjorte fra Tyskland) og siden har jeg måttet trene i langbukse. Nå er jeg lei av å trene i langbukse.

Er det noen som vet hvilke butikker i Bergen som har Frank Shorter-klær?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...