ReVolvolution Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Enda en bergenser melder seg til tjeneste! Dalet! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Velkommen til forumet. Nei, nå må det bli fotball på Salhusbanen... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hva i he*vete er det som skjer med Brann for tiden?? Alt har jo gått ræva ette Kvisvik gikk... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Eller etter at Martin Andresen ble skadet. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Enda en bergenser til tjeneste, Bosted: Totland(nær nesttun, bor oppå et rævæ ødemarkland ) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Noen som kan anbefale en elektriker? Trenger å få inn noen flere stikkontakter på rommet mitt snart Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Er det nå jeg skal være litt småfrekk, og anbefale pappaen til en jeg har et rimelig godt øye til for tiden? Ing. Hans Pedersen Endret 8. august 2005 av sluffy Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Noen som kan anbefale en elektriker? Trenger å få inn noen flere stikkontakter på rommet mitt snart Vi bruker alltid samme elektriker, tror han heter Eismann eller noe... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Noen som kan anbefale en elektriker? Trenger å få inn noen flere stikkontakter på rommet mitt snart vi bruker alltid NSI (Svein Hatvik) på jobben, men det er fordi de holder til i samme bygg som oss Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Enda en bergenser til tjeneste, Bosted: Totland(nær nesttun, bor oppå et rævæ ødemarkland ) Bor på Dyngeland jeg.. Nesten naboer jo ! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg blir reservebergenser fra og med i morgen av grunnet studier, så det er vel på sin plass å skrive inn en liten notis her. Jeg skal bo i Ytre Sandviken, visstnok omtrentlig 4km fra sentrum og like ved NHH, der jeg skal studere. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 thomasr: Velkommen til Bergen, vi får prøve å omvende deg til riktig dialekt etterhvert. Er det oppi bakken, på det studenthjemmet, du skal bo? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Takk, takk. Jeg skal bo i en privat leilighet. Mormor og morfar er opprinnelig fra Bergen, men flyttet derfra for omtrentlig 50 år siden, og de har i lange tider advart meg mot den fæle formen Bergensdialekten har fått, samt det generelle moralske forfallet. Personlig synes jeg egentlig dialekten kan være veldig fin (men den har også potensiale til å være blant landets mest irriterende). Endret 10. august 2005 av thomasr Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hehe. Dialekt-forfallet var nok til det beste. Det er den "ikke-forfalne" dialekten som er irriterende. Forfinede bergensere. *Fnys* Når det gjelder moralen, så skjønner jeg ikke hva De prater om. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Hehe. Dialekt-forfallet var nok til det beste. Det er den "ikke-forfalne" dialekten som er irriterende. Forfinede bergensere. *Fnys* True, true. Det er ikke noe kult med gamle bergensfruer som sier "øen" og "Tyrkiet". Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hehe. Dialekt-forfallet var nok til det beste. Det er den "ikke-forfalne" dialekten som er irriterende. Forfinede bergensere. *Fnys* True, true. Det er ikke noe kult med gamle bergensfruer som sier "øen" og "Tyrkiet". For noe tull. Herman herjer! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 For noe tull. Herman herjer! Enig. Selv om jeg snakker en bastardversjon av strilamål, bergensk (av den "gatevarianten") og krydrer det litt med sognamaol, så synes jeg fremdeles det er ufattelig artig å snakke om Spanien og slikt. Og jeg gjør det bevisst. Oldemor bor i Sandviken og har hatt butikk der på 50-60-70-tallet, og jeg stjeler bevisst ord for henne. Hvorfor vil jeg dialekten min så vondt? Jo fordi jeg er irritert over at jeg har opplevd ubevisst bastardisering av den (jeg skarrer vilt), og siden jeg flyttet til Nord-Norge har jeg ikke hørt annet enn klaging på at det er så vanskelig å forstå meg. Naturligvis fører det til at jeg virkelig ønsker at de skal få kjenne vanskelig, og dermed har jeg begynt å adopterer andre deler av den norske sprogarven. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Gatebergensk for teh win! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Gatebergensk for teh win! Re-pre-sent. Anyway, blir muligens noen slag på Wasteland i morgen. Har ikke vært der på mange år... Blir nok fett. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Eg er stril! Jeg kommer fra Askøy/ Knaskøy... Gleder meg til jeg kommer ut av dette hølet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå