Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er vaeret hjemme for tiden da? :p Her sitter jeg i over 30 grader paa kreta :tease:

"Internet Cafe - Fast internett (ISDN)" - Haha :!:

Som kontrast sitter jeg på Svalbard nå. Her er det vel 7-8grader ute + sterk vind. Som gir en ca -1grad effektivt.

Her sitter jeg og på "Fast Internett" 4Mbit/2Mbit som faktisk er levert av Telenor.. :w00t:

Lenke til kommentar
Her sitter jeg og på "Fast Internett" 4Mbit/2Mbit som faktisk er levert av Telenor.. :w00t:

På Svalbard? Jøss... Imponerende.

Været er forresten ikke allverden her hjemme, i dag er det overskyet og ca 16-17 grader. Man har vel meldt mye av det samme været til uken, litt regn på tirsdag, før det blir bedre mot slutten av uken. Kreta er nok bedre. :)

Lenke til kommentar
Her sitter jeg og på "Fast Internett" 4Mbit/2Mbit som faktisk er levert av Telenor..  :w00t:

Har ikke hele Longyearbyen 100Mbit gjennom pga samarbeid om kabel med den forskningen som foregår der? Eller bor du på en annen plass enn Longyearbyen?

Lenke til kommentar
Her sitter jeg og på "Fast Internett" 4Mbit/2Mbit som faktisk er levert av Telenor..  :w00t:

Har ikke hele Longyearbyen 100Mbit gjennom pga samarbeid om kabel med den forskningen som foregår der? Eller bor du på en annen plass enn Longyearbyen?

Er ikke så mangen andre steder å bo her oppe... :p

En kjøper bredbånd av telenor, som på fastlandet. Men det har vært snakk om å få høyere hastigheter. Men skolen og universitetet har 100+ både inn og ut. Må ha noe som kompanserer for kulden her oppe.

Men nokk OT...

Lenke til kommentar

I går kveld kom jeg hjem fra bilferie med et par kamerater. Vi tok båten til Danmark, og var der et par dager, før vi kjørte gjennom deler av nord-Tyskland, og tok båt over igjen til Danmark. Kjørte gjennom Sverige, og ferien tok en litt for brå slutt rett før Svinesund. Bilen ville ikke være på veien mer, og jeg havnet på Fredrikstad sykehus over natten til observasjon. Fikk beskjed om at jeg var i orden, og ble satt på toget hjem til Bergen morgenen etter (turen innebar mange timer venting i Oslo). I dag har jeg fortsatt vondt i hode, nakke, skuldre og nedover ryggen, samt at jeg er svimmel, og ikke har sjangs i helvete å få til å sove. Noen som vet hvor lenge slike "symptomer" kan vare?

Lenke til kommentar
I går kveld kom jeg hjem fra bilferie med et par kamerater. Vi tok båten til Danmark, og var der et par dager, før vi kjørte gjennom deler av nord-Tyskland, og tok båt over igjen til Danmark. Kjørte gjennom Sverige, og ferien tok en litt for brå slutt rett før Svinesund. Bilen ville ikke være på veien mer, og jeg havnet på Fredrikstad sykehus over natten til observasjon. Fikk beskjed om at jeg var i orden, og ble satt på toget hjem til Bergen morgenen etter (turen innebar mange timer venting i Oslo). I dag har jeg fortsatt vondt i hode, nakke, skuldre og nedover ryggen, samt at jeg er svimmel, og ikke har sjangs i helvete å få til å sove. Noen som vet hvor lenge slike "symptomer" kan vare?

Helvete, krasjet dere hardt? I Sverige er vel fartsgrensen 110 km/t? :ermm:

Vet egentlig lite om slike skader, men dersom du fikk beskjed om at du var ok på sykehuset, er du vel bare det man kaller gul og blå? ...Og det pleier vel å gå over etter et par dager i alle fall...

Lenke til kommentar
Fikk beskjed om at jeg var i orden, og ble satt på toget hjem til Bergen morgenen etter (turen innebar mange timer venting i Oslo). I dag har jeg fortsatt vondt i hode, nakke, skuldre og nedover ryggen, samt at jeg er svimmel, og ikke har sjangs i helvete å få til å sove. Noen som vet hvor lenge slike "symptomer" kan vare?

Det kan sikkert sitte i noen dager, men uansett.. Med slike symptomer hadde jeg nok ikke godtatt beskjeden om at jeg var i orden. Det er nok av skader som ikke kan sees med en enkel undersøkelse. Både pga forsikring og annet bør du gi beskjed til lege at du har disse smertene.

Lenke til kommentar

Ringte til legevakten nå nettopp og fikk beskjed om at jeg skulle komme inn der. Så vi får se hva som skjer, er lite lysten på å bli gående slik som dette lenger enn jeg har gjort til nå.

EDIT: Det har altså ikke bedret seg siden fredag. Og jeg har sover 1,5-2 timer siden fredag, så jeg er ganske på bærtur.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Byens desidert beste burger. 250g med lekkert kjøtt, badet i BBQ-saus, med salat, tomat, gode sylteagurker (i motsetning til snørrklumpene man får på McDonalds) og rødløk, nammelig og mykt brød, ost, samt potetbåter og litt ekstra salat på siden. Et riktig herremåltid, og koster snaue 139kr på Inside (i smauet ved BT-bygget).

post-63-1121725309_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da begynner dette å bli rimelig sykt. Var hos legevakten, men de kunne ikke gjøre annet enn å gi meg smertestillende, som jeg nesten tror jeg har blitt imun mot. Fikk også beskjed om at det kunne ta opp mot en uke før jeg ble bedre. Til poenget, det syke nå er at jeg går på min fjerde natt nesten uten søvn (jeg sov 2 timer natt til i mandag, that's it), er ikke spesielt trøtt, og har ikke sjangs i helvete å få sove.

Lenke til kommentar
Da begynner dette å bli rimelig sykt. Var hos legevakten, men de kunne ikke gjøre annet enn å gi meg smertestillende, som jeg nesten tror jeg har blitt imun mot. Fikk også beskjed om at det kunne ta opp mot en uke før jeg ble bedre. Til poenget, det syke nå er at jeg går på min fjerde natt nesten uten søvn (jeg sov 2 timer natt til i mandag, that's it), er ikke spesielt trøtt, og har ikke sjangs i helvete å få sove.

Omg sluffy, synes nesten du burde endre navn til Zombie :dontgetit: . Håper det ikke går for lang tid til nesten dype søvn, du går nok i koma da noen dager. God bedring ;)

Lenke til kommentar

Fire netter uten søvn gjør deg overtrøtt, ergo føler du deg ikke trøtt. ;)

svamp: Håøytoppen ligger i Meland kommune. Jeg sitter og ser på den nå, rett ut vinduet. Dog fra andre siden av fjorden.

Lenke til kommentar

Noen snille bergensere som har en USB-basert CD/DVD-ROM å låne bort i et par timer? Har en laptop som er så full av rask at det er ekkelt, og vil gjerne reinstallere XP.

Problemet er at den innebygde DVD-saken har tatt kvelden, og den eksterne jeg har lånt, blir ikke funnet før man kommer inn i XP. Det må altså gå an å boote fra enheten.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke været her lenger.. Hvorfor dette regnet idag når vi hadde det nice igår :(

Det var vel strengt tatt bare fint vær på formiddagen. Men mer av det fine været hadde ikke gjort noe. Holder på å male hus, men jeg blir jo aldri ferdig sånn som været forandrer seg hele tiden :p

Lenke til kommentar

Tor Erik: Etter at man er overtrøtt, pleier man å bli sånn rar trøtt, sånn at man kan sovne nesten hvor som helst, når som helst. Jeg har enda ikke vært innom stadiet skikkelig trøtt engang.

Psilo, du kan vel ta en sleip en hos Elkjøp, og låne en et par dager, før du angrer på kjøpet. :p Går det ikke an å installere det gjennom et nettverk?

Regga: Jeg lurer på hvor lang den utsovingen kommer til å bli hvis jeg ikke får sove i natt. Jeg sov forresten 3-4 timer natt til i dag, så det kommer seg. Men søvnen er ikke sammenhengende, og utrolig dårlig.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke tanken på piller som gjør merkelige ting med meg. Det innebærer også smertestillende, men jeg ser nytten av dem nå. I natt fikk jeg sove en del, men jeg våkner i ett sett, og når jeg sover er det dårlig.

Uansett. Noen som vet om klesbutikker i Bergen, som jeg ikke vet om, eller har sett i på en stund? :p Jeg begynner å bli lei de jeg regelmessig er innom. Jeg er på jakt etter t-skjorter og gensre med skarpe farger, gjerne av den litt sære sorten som ikke alle andre har, men dette virker umulig å oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...