PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jankee-vennen; det er mange utflyttede fra Bærum rundt om kring også. Meg selv, for eksempel, likevel føler jeg meg sterkt knyttet til Bærum. Jeg ber deg og Simen1 om at dere poster noe på moderatorforumet slik at det blir en god regel på dette. Enten alle stedstråder, på godt og ondt, eller ingen, og da heller ingen, desverre, bergenstråd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Jeg kan ikke si noe mer om hva vi diskuterer internt. Hva enn vi kommer frem til så får dere høre konklusjonen før eller senere. Jeg er overbevist om at vi skal få til en rettferdig løsning som dere blir førnøyd med. Ang. det Jankee sa så er det forskjell på "bergensere" og "bergen". Endret 7. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Og jeg står fast på at det er forskjell på Bærum og bæringer. En gang bæring, alltid bæring! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kan være at de resterende er fra skien/bærum osv. Dessuten kunne de også blitt velutviklet, hvis de hadde vært her noen månder til (slik som denne.) Men ta f.eks. Bærumstråden. Den startet med et ganske så likt innlegg som denne. Og den rakk å utvikle seg, det startet en liten diskusjon om bygdens barn (i dette tilfellet Idol-Christian). Ergo "lokal småpjatt" som BHsand så fint kaller det. Jeg beklager, men hvorfor skal bergensere få bedrive lokalt småpjatt men ikke andre? Jeg tror det er en god del mennesker fra eksempelvis Bærum på dette forum også. Hvem har liksom sagt at vi ikke kan arrangere bærumsmøte? Det er jo høyst aktuelt. Poenget, ihvertfall fra min side, er at denne tråden startet feil. Den startet som noe som kan minne om en del av de andre trådene som kom i "rushet" i går kveld/natt. Når det er sagt; den kom på grunnlag av at det virket som det var mange bergensere på forumet, noe som stemte. Hadde det derimot vært en av trådene som kom i det rushet, så hadde jeg gjerne ikke hatt noe å si på det. For selv om grunnlaget var litt annerledes, så minte det om en telletråd i starten. Det som er (og som også er ganske viktig), er at tråden ikke er slik lengre. Den kom forbi det "stadiet" for lenge siden. Med andre ord; den burde kanskje blitt stengt da den kom. Men for det første var det ikke et lass med andre veldig like tråder da. Og når det ikke ble gjort, så har tråden fått godgjort seg. Det er ikke et privilegie som alle tråder skal ha (denne er ikke noe unntak), men nå skjedde det slik. Den ble ikke stengt, som den kanskje burde, og dermed har det blitt en god tråd. Nå kommer det jo en avgjørelse angående dette fra moderatorteamet når de er ferdig å diskutere, men jeg regner med at Bærumstråden ville hatt større mulighet for å overleve hvis innholdet hadde vært "Har sett noen. ", og tittelen formulert ganske telletrådaktig. Ok, flott. Go go forskjellsbehandling. Bare fordi denne tråden er lang? Det er jo bare SO for bergensere. Har du lest gjennom tråden? Som jeg prøvde å forklare er det en del mer enn bare "Siste Ordet". Hvis jeg skulle gått med på at det var en form for SO, så er det en Bergenser-SO. De andre trådene (som jeg leste ihvertfall) var stort sett telletråder, eller så ut til å bli det. Vi er langt forbi "Jeg er også fra Bergen!"-stadiet. Vi diskuterer alt fra hvor i Bergen ting skjer på 17. mai til hvilke videregående skoler som er best og hvor i byen det er best å bo. Joda, så blir det litt generelt snakk innimellom. Men mener du at SO4 kan være en erstatning for dette? Jeg ber deg og Simen1 om at dere poster noe på moderatorforumet slik at det blir en god regel på dette. Enten alle stedstråder, på godt og ondt, eller ingen, og da heller ingen, desverre, bergenstråd. Er ikke det det som er poenget at det ikke skal være da? På godt og ondt. Som jeg spurte om i et av de tidligere innleggene, men som ingen svarte på; ser dere ikke forskjellen på denne tråden og de telletrådene som har kommet? Og hvis dere først skal lese litt for å kunne dømme denne tråden - se forbi de første sidene. Jeg vil bare avslutte med; skal ikke dette tas opp på PM med den/de aktuelle moderatoren(e)? Eventuelt på tilbakemeldinger-forumet (generelt rundt tråder som dette). Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har du lest gjennom tråden? Som jeg prøvde å forklare er det en del mer enn bare "Siste Ordet". Hvis jeg skulle gått med på at det var en form for SO, så er det en Bergenser-SO. De andre trådene (som jeg leste ihvertfall) var stort sett telletråder, eller så ut til å bli det. Vi er langt forbi "Jeg er også fra Bergen!"-stadiet. Vi diskuterer alt fra hvor i Bergen ting skjer på 17. mai til hvilke videregående skoler som er best og hvor i byen det er best å bo. Joda, så blir det litt generelt snakk innimellom. Men mener du at SO4 kan være en erstatning for dette? Så du innrømmer at tråden har gått fullstendig off-topic? Den har gått forbi telletrådstadiet og er derfor noe annet, mens de andre trådene ikke fikk en sjangse til dette. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Så du innrømmer at tråden har gått fullstendig off-topic? Den har gått forbi telletrådstadiet og er derfor noe annet, mens de andre trådene ikke fikk en sjangse til dette. Nei, det gjør jeg ikke. Tittelen er "Bergensere på forumet!". På hvilkten måte er tråden OT da? Den har videreutviklet seg. Til det bedre. Som jeg sa - hadde den blitt stengt tidligere, så hadde ikke den heller fått muligheten til det. Noe den kanskje ikke burde, ettersom den var litt telletrådaktig i starten. Den var imidlertidig langt ifra så gale som mange av de andre trådene som kom i går. Poenget er at den kanskje fikk en litt "heldig" mulighet til å gjøre det. Du kunne jo ha lest det som jeg skrev over det du siterte - der jeg allerede har sagt dette. Er "Har sett noen. " et godt grunnlag for at tråden skal leve?? Lenke til kommentar
Mathan Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hetlevikåsen, Loddefjord ... jobber. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 var det du som sto og maste med hu engelsktalende dama om plasseringen av de skjermene i går sånn i halv 4 tiden?Var såvidt innom og så på bildene på andre veggen da.. så bra ut det lokalet der.. Det var meg, ja. Selvfølgelig har vi kjøpt feil minnetype, så PC-ene kommer ikke opp før neste uke en gang. Regga: Poenget er at folk skal kunne bla gjennom motiver og bilder på maskinene. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Grattis, da er det bare å kjøre så det ryk ette.. Hvis du ikke har hatt bil før så vet ikke hvor mye penger du sparer Hehe, har en anelse ja... Om alt dette opplegget for/mot stenging: Denne tråden er ikke som de andre trådene, slik flere allerede har påpekt. I de fleste andre finner man poster som "Vestre Holmenkollåsen her, 16 år" og lignende, mens vi her, som bhsand så klokt sa, diskuterer hendelser/begivenheter/etc. i Bergen. Noen mener at den eneste årsaken til at den lever er at den er lang, det er jeg sterkt uenig i. Det er faktisk laget en helt egen webside som baserer seg på denne tråden! Denne siden er også med på å luke ut poster som kun handler om hvor man kommer fra og hvor gammel en er. Det skjer for det meste på websiden. Over til noe helt annet. Hadde min andre bading i år i kveld! Denne begivenheten fant sted i Tellevik, hvis det sier noen noe. Kan uansett anbefale Tellevik som badested, egentlig ganske lite folk, masse plass, to stupebrett, brygge for båter... Helt på høyde med steder som Helleneset. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hadde det ikke vært for akkurat denne tråden så hadde ikke jeg møtt mange av de hyggelige folka som vanker i denne tråden. Denne begivenheten fant sted i Tellevik, hvis det sier noen noe. det høres veldig øyaktig ut ... Er det nord for bergen da?? er det bra badeplass? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Denne begivenheten fant sted i Tellevik, hvis det sier noen noe. det høres veldig øyaktig ut ... Er det nord for bergen da?? er det bra badeplass? Nord for Bergen, korrekt. Øy, ikke korrekt. Er nok på fastlandet. Tilsynelatende en helt normal badeplass, men den er faktisk veldig bra! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvor må man kjøre/gå for å komme ned til badeplassen på Tellevik, er det ned til fortet, eller? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Arrgh! Korfor kan ikke hundeeiere med hunder som ikke er glade i andre hunder av samme skjønn holde de i bånd i offentlig sted! Var ute og gikk langs storevannet (loddefjord) her nettop da denne border collie blandingen kom løpende mot meg og santoz og gikk rett i trynet på santoz for å yppe og seff ble det helvete ut av det. Eieren kom løpende fra lang avstand mens santoz hang i nakken på han. Han beklaget seg naturligvis men pokker nå ble det noen sår på gutten min her. Selv misliker santoz 70% av alle hannhunder han treffer på og da er det opptil meg som eier å holde han i bånd i offentlige steder der folk med hunder ferdes. Vært flere slike episoder i sommer men dette er eneste gang han havner i slåsskamp. Burde ha anmeldt fyren til politiet men lot være med tanke på at hunden ble skadet nok og det er straff i seg selv. Forrige dagen på lyderhorn turen hadde eg santoz i bånd og var nervøs pga folk med løse hunder. Ellers er det fint og vamrt i bergen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Enig! Båndtvangen er til for å brukes. Jeg er selv litt nervøs i nærheten av hunder og missliker at de er løse og alltid skal komme bort og snuse på meg men de våte ekle snutene. En annen ting med hunder som irriterer meg er at når våren kommer så oppdager man hvor sløve hundeeiere er med å plukke opp etter seg. Ekle bæsjer som ligger annenhver meter langs fortauene. Æsj! Når hundeeiere er så sløve med å ordne opp etter seg så går det en liten jævel i meg som sier at båndtvangen burde vært omgjort til totalt hundeforbud i byene. Men det er klart det ikke går an å foreslå noe slikt for hundeeiere. De ville jo steilet på øyeblikket og kommet med eksempler om gamle ensomme damer som vil ha en uskyldig kosebikkje til selskap. Huff, blir vist ikke fred i verden før _alle_ hundeeiere holder båndtvangen, plukker opp etterlatenskaper og holder dyrene sine unna andre folk. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Dæggeren, skal si det er mange som skal på black sabbat konserten. Blir sikkert korka fullt på koengen Skulle ønske jeg kunne gå, etterpå en liten tur på bryggen for å kjøle ned hue med noen kalde og glo litt på utelivet.. sukk!.Hvis noen her skal, please gi en liten rapport Endret 8. juli 2005 av regga Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hvor må man kjøre/gå for å komme ned til badeplassen på Tellevik, er det ned til fortet, eller? Nei, man kjører ned til Tellevik kai, og går forbi det første badestedet man kommer til. Hvor bader dere da? Kjenner forresten også MANGE som skal på Black Sabbath. Ikke jeg, though. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg skal på black Sabbath :weeeeeeeeeee: Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg bader som regel ikke. Men hvis jeg skal, gjør jeg det helst fra båt. Hater alt mulig ekkelt som vokser i sjøen. I kveld blir det ikke Sabbath, men en tur på byn blir det. Og man skal heller ikke se bort i fra nach med live-stream fra Sensation Black. Jeg står allerede i "kø" for å være med på visningen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvor bader dere da? Solsnes, Askøy og fra båt midt i byfjorden. Har badet mange timer i dag, og det har jammen vært fin temperatur i vannet... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Har badet mange timer i dag, og det har jammen vært fin temperatur i vannet... Second that. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå