endrebjo Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har pønsket litt på dette, og jeg lurer egentlig litt på hva godt det gjør å "rense" nåler i sitrusfrukt. Noen som sitter inne med litt informasjon? Syre gjør mye rare saker. I USA bruker man f.eks Cola (rimelig sur for brus å være) til å vaske vekk blod fra gatene. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Har pønsket litt på dette, og jeg lurer egentlig litt på hva godt det gjør å "rense" nåler i sitrusfrukt. Noen som sitter inne med litt informasjon? Sterile injeksjonsnåler får man for 1-2kr på apoteket, så det er ikke verdens største utgift, sammenlignet med hva en dose heroin koster. Ville du solgt sprøytespisser til en narkoman? Vet at det er fullt lovlig, men det blir jo et moralsk dilemma for enhver farmasøyt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har pønsket litt på dette, og jeg lurer egentlig litt på hva godt det gjør å "rense" nåler i sitrusfrukt. Noen som sitter inne med litt informasjon? Sterile injeksjonsnåler får man for 1-2kr på apoteket, så det er ikke verdens største utgift, sammenlignet med hva en dose heroin koster. Ville du solgt sprøytespisser til en narkoman? Vet at det er fullt lovlig, men det blir jo et moralsk dilemma for enhver farmasøyt. Noen tanker dukker da opp. Det blir rimligere å rense mange sprøyter i en sitrus, enn å kjøpe mange sprøyter for engangs bruk. Ah, fint å få den gode gamle bredden på tråden tilbake. Store bilder er noe pes az.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har pønsket litt på dette, og jeg lurer egentlig litt på hva godt det gjør å "rense" nåler i sitrusfrukt. Noen som sitter inne med litt informasjon? Sterile injeksjonsnåler får man for 1-2kr på apoteket, så det er ikke verdens største utgift, sammenlignet med hva en dose heroin koster. Jeg trodde de brukte sitronsaften til å løse opp heroinen med, den kjøpes vel i klump- eller pulverform og må løses opp for å få i blodet. Men jeg tror ikke jeg ville kjørt sitronsaft i årene. Dessuten har jeg fint lite peiling på dette, så dette er sikkert veldig feil. BTW: Du vil kanskje se meg på jobben din rundt 23. Juni. Da er alt jeg trenger å bruke munnen til over for en stund, så jeg kan hive et hull eller to i tungen, uten at det går ut over andre enn nettopp tungen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Æsj.. nettsiden spilte meg ett puss! Edit Endret 16. juni 2005 av regga Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Vet at de bruker sitronsaft til å løse opp heroin i, ja. Hvorfor det ikke er vann (eller brus eller saft), er jo også et godt spørsmål. Snakket med tre av de jeg jobber med, og alle mente at dette hovedsakelig var en vandrehistorie (som antageligvis også eksisterer innad i heroin-miljøet). Å stikke en skitten nål i en sitron fjerner verken HIV, hepatitt eller andre lumske virus. Utseendemessig blir den kanskje renere, men det er også alt. tor_erik: selge en narkoman en steril nål, eller nekte vedkommende og la ham/henne måtte ty til en brukt, som igjen vil føre til at enda en narkoman får hepatitt, som igjen kanskje vil føre til at en unge blir smittet av viruset ved å stikke seg på en henslengt nål..? Jeg vet hva jeg ville valgt, selv om jeg klarer å styre min begeistring for narkiser. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Det skulle ha vært noen sånne "nåleputer" i veggen rundt omkring i byn, der de kunne stikke nåla i veggen og få sterilisert tilbake. En pute med steriliseringmiddel i.. Typos Endret 16. juni 2005 av regga Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 tor_erik: selge en narkoman en steril nål, eller nekte vedkommende og la ham/henne måtte ty til en brukt, som igjen vil føre til at enda en narkoman får hepatitt, som igjen kanskje vil føre til at en unge blir smittet av viruset ved å stikke seg på en henslengt nål..? Jeg vet hva jeg ville valgt, selv om jeg klarer å styre min begeistring for narkiser. Jeg ville også solgt til vedkommende. Men jeg ser for meg at mange ville tenkt for mye i de baner at "nå hjelper jeg ham til å bruke narkotika" o.l. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da hadde jeg klart å stå i tysk, og faktisk gått opp i forhold til hva jeg fikk i karakter. Må si jeg er rimelig fornøyd, og skjønner ikke hvordan sensor klarte å gi meg den karakteren (medlidenhet?). Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Da gratulerer vi gutten! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da hadde jeg klart å stå i tysk, og faktisk gått opp i forhold til hva jeg fikk i karakter. Må si jeg er rimelig fornøyd, og skjønner ikke hvordan sensor klarte å gi meg den karakteren (medlidenhet?). Og nå rett bort til Mr. Tatto og perforere tunga Grattis ! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Drøyer å hulle tungen til jeg har vært på møte om nettsidene til Åsane Turn. Jeg har plutselig fått mye mer å si enn jeg selv vil, og siden jeg stort sett er den eneste som har noe å si (eneste med litt erfaring), tenker jeg at å klare å si noe i det hele tatt er en fordel. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ah. Da har jeg fått tråkket litt rundt i denne byen vår igjen. Desverre viste ikke solen seg før det ble for sent, så jeg gadd ikke verftet. Kan noen fortelle meg hva det derre greiene under det store svarte partyteltet var? Noen som satt og spilte på strengeinstrumenter, en nisse som danset rundt og var lettere homoerotisk i oppførselen sin. Og en ting til: Husker jeg feil når jeg sier at det i fjor på denne tiden var masse skriblerier om hvor ovsleg fælt det var med panfløytefolkene? I dag var det noen som sto og spilte nede med den blå steinen. De hadde et stort anlegg og herjet med indianerhyl. Er disse de samme og har de fått lov nå? Hva var det korps-greien i musikkpaviljongen? Tror ikke det er det mest samspilte korpset jeg har hørt. Men men, jeg fikk da kjøpte meg Antony and the Johnsons med Antony and the Johnsons. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 ehheheh, eehh..hh hva kan jeg si. Velkommen til Bergen O kompost:) Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 ehheheh, eehh..hh hva kan jeg si. Velkommen til Bergen O kompost:) Velkommen og velkommen... Det er vel mer velkommen tilbake da det er først i år at jeg har bodd andre steder enn Sotra/Laksevåg/Loddefjord. Men når jeg først søkte vekk søkte jeg likegodt til før nevnte Narvik. Men takk i alle fall... Mange takk. IT feels good to be back. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Da er regnet tilbake.. Flotters... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Da er regnet tilbake.. Flotters... Ikke her i alle fall. Menmen, var ute og hadde avslutning med skolen i går. Scotsman hadde 18 års grense til ære for oss, må si at vi hadde det utrolig kult! Lærerne var med ut også, ble mange morsomme situasjoner utover kvelden... Synd å måtte forlate så utrolig mange bra folk på en gang da. Årets avgangskull på Tanks har vært utrolig bra, både faglig og sosialt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jaja da var eg kommet tilbake til bergen. Tok vist med meg solen men den ville ikke fram idag. :/ Ellers...... har eg gått glipp av noe særlig? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 SnowDOG_: Skjer vel som vanlig ikke stort her i Bergen. Blir du her for en stund nå, eller er du bare hjemme "på ferie"? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) SnowDOG_: Skjer vel som vanlig ikke stort her i Bergen. Blir du her for en stund nå, eller er du bare hjemme "på ferie"? nja, litt skjer det jo. tror fru hansen har plantet noen nye roser i christian mikkelsens gate 8, der til høyre etter butikken. Edit: noen som har sett det nye bygget i åsane, ser ut som en heissjakt som stikker langt til værs?? Endret 18. juni 2005 av regga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå