Licht Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg er her, even. Bergen, Åsane. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 svalbard: Kan drøye det litt til. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg er her, even. Bergen, Åsane. Hmm... Det skulle vel ikke være deg, Even? Bergen, Åsane, Hordvikneset? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nå er påsken snart over. Gleder meg til å jobbe igjen. Har vært borte fra jobben i 13 dager på tisdag. Hadde influensa uken før påske. Ble litt for lang "ferie". Har vært hjemme hele påsken. Hvor har dere andre vært i påsken? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg har vært på Sandane, i Nordfjord. Og der fikk vi oppleve en bil som absolutt ikke ville være med på det vi ville. Det interessante skjedde onsdag, i ett-tiden. Jeg øvekjørte, pappa satt ved siden av, og mamma satt baki. Så skulle vi ut til en eller annen antikvitetsbutikk mamma ville kikke i. Først klarte vi å kjøre feil, men vi visste om en annen vei som førte oss tilbake der vi skulle. Men da jeg kjørte opp denne smale veien begynnte det å lyste i to av lysene i dashbordet på Citroënen. I det ene stod det STOP, så jeg stoppet. Da vi slo opp i manualen fant vi ut at det andre lyset viste at det var feil på hydraulikk-systemet (demping på hele bilen), og vi måtte stoppe umiddelbart. Vi ringte til et verksted, og forhørte oss om hva vi skulle gjøre. Vi fikk beskjed om at det sikkert var lite hydraulikkvæske, eller lavt trykk, så vi kunne kjøre rolig til nærmeste bensinstasjon, og kjøpe mer olje. Dette gjorde vi, og sølte olje rundt i hele motorrommet i samme slengen. Så kjørte vi på matvarebutikken, for å kjøpe mat. Da vi parkerte så vi at det dryppet litt olje fra bilen, men vi regnet med at dette var fordi vi hadde sølt så masse. Etter å ha handlet kom vi ut til bilen, og fant en liter olje på asfalten under bilen. Så vi kjørte rolig tilbake til bensinstasjonen, der de heldigvis hadde en ledig sak man løfter hele bilen opp med, og kikkker under. Da fant vi ut at vi hadde et mikroskopisk hull i ett av rørene, men siden trykket var så høyt, kom det en hel del olje ut der. Hullet kunne tydligvis ikke sveises eller lappes på noen som helst måte, og mannen hadde heller ikke deler til å fikse det. Så vi fikk ringt nærmeste Citroën-verksted, hvor de heldigvis også hadde redningsbil, så de kom og hentet bilen våres. Heldigvis hadde de fremdeles åpent, klokken hadde da krøpet mot 14:00, og da stengte det aller meste i området. Vi fikk låne farmor sin bil mens vi ventet på bilen våres, denne kunne vi kanskje få igjen i løpet av kvelden, eller på lørdagen. Farmor sin bil er en spy-grønn Opel Kadett, fra 1983, med 1,6 liters dieselmotor uten turbo. Altså den er matet med 3 geiter, et halt esel, og et lam. Lørdagen skulle pappa ringe og høre hvordan det gikk med bilen. Det vi da fikk høre var at han hadde bestillt den delen som måtte skiftes, men den fikk han ikke før på onsdag. Dette var en skikkelig hyggelig melding å få, siden Sandane ligger 4 timer unna med bil, 6 timer med buss, og vi hadde ikke pakket for å ta bussen hjem igjen. Forsikringsselskapet skulle dekke reisen hjem, og vi ringte og hørte om dette kunne være leiebil, det skulle gå greit, hvis prisforskjellen mellom det og billigste alternativ ikke var for stor, og vi vurderte det slik at leiebil var mest hensiktsmessig, noe det selvsagt var. Problemet var at leiebil ville komm på over dobbelte av prisen som buss ville koste, men buss var vi ikke så alt for instilt på. Heldigvis hadde de vi hadde besøk av stor bil, så min søster og jeg kunne sitte på hjem igjen i dag, og få med oss store deler av bagasjen. Mamma og pappa tar bussen ned i morgen, så må pappa opp igjen neste helg og hente bilen. Så jeg tror vi kan konkludere med at denne påsken ikke akkurat ble som planlagt, men helt grei likevel. Nå har jeg ikke giddet å korrekturlese dette, det er jeg rett og slett for trøtt til. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 *snip* Det er da du kommer hjem, slenger deg ned på sofaen, og tenker: "Dette var digg, dette." Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kjekt å få den der midt i påsken, ja... Ellers så er jeg fortsatt på ferie, utenfor Molde. Dårlig gjort å snakke om fint vær når jeg sitter med grått og trist vær her. Kjører forhåpentligvis hjemover innen et par timer, men kjenner jeg familien rett blir det sannsynligvis om 3-6 timer. *gjesper litt* Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er her, even. Bergen, Åsane. Hmm... Det skulle vel ikke være deg, Even? Bergen, Åsane, Hordvikneset? Uh, Flaktveit, Åsane. Og even i den setningen var som i den engelske versjonen av ordet. Lenke til kommentar
magio Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Da er bursdagsbarnet hjemme fra danmark Har hatt en super påske på treningsleir med masse trening Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er her, even. Bergen, Åsane. Hmm... Det skulle vel ikke være deg, Even? Bergen, Åsane, Hordvikneset? Uh, Flaktveit, Åsane. Og even i den setningen var som i den engelske versjonen av ordet. Uh, ok. Da så. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvilke videregående skoler er det som holder til i sentrum? De jeg kommer på er Tanks, Bjørgvin, BHG, Katten, Danielsen, er det noen flere? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Voldsom tåke på gang her i loddefjord. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hvilke videregående skoler er det som holder til i sentrum? De jeg kommer på er Tanks, Bjørgvin, BHG, Katten, Danielsen, er det noen flere? Du planlegger vel ikke å bytte fra ÅG? :| Endret 28. mars 2005 av Loomy Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hvilke videregående skoler er det som holder til i sentrum? De jeg kommer på er Tanks, Bjørgvin, BHG, Katten, Danielsen, er det noen flere? Tja... Har du ikke fått med deg de viktigste der da? EDIT: Leif was here. Endret 28. mars 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Voldsom tåke på gang her i loddefjord. Hele nordhordalandsbroen var innhyllet i tykk tåke da vi kom kjørende i kveld. Var litt stilig, så ut som det kun var broen som var "tåkelagt". Fikk ikke tatt bilde, though. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Voldsom tåke på gang her i loddefjord. Hele nordhordalandsbroen var innhyllet i tykk tåke da vi kom kjørende i kveld. Var litt stilig, så ut som det kun var broen som var "tåkelagt". Fikk ikke tatt bilde, though. Heh, kanskje du hadde fått huset mitt med på bildet da? Vi bor til høyre når du kommer kjørende mot Bergen, litt oppover. Og forresten, det er skikkelig tykk tåke her fremdeles. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Bor du i nærheten av de militær greiene? Vært der en par ganger. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Loomy: Nei, skal ikke skifte skole, selv om jeg har meget lyst til tider. Skal henge opp plakater om Dynamic. Edit: Tor Erik, dere har vanlig skoledag i morgen, sant? Endret 28. mars 2005 av sluffy Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Bor du i nærheten av de militær greiene? Vært der en par ganger. Du mener Tellevik Kystfort? Går ned på 5-6 min. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 *Lage ny post, sånn at Tor Erik får den med seg* Tanks har vanlig skoledag i morgen, sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå