Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

JoachimR: Hopp i Sparkjøp-grilldressen og løp opp Stoltzekleiven :p

Nei, men hvis dere vil ha solnedgang en kveld (forutsetter sol da :) ), kan dere gå opp på sandvikspilen og se ut til havgapet. Sandviken - fjellveien - munkebotn - toppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hotel i boks. Så var det noe åf inne på. Gode/fine/romatiske spisesteder som kan anbefales?

Ser ikke ut som dere lider av pengeproblemer, så da kan jeg anbefale bryggeloftet for mat. Elgstek med rypsbryst til forrett er en klassiker (vært der et par ganger med den tidligere jobben min). Ellers vet jeg ikke om Lousiana fremdeles er oppe, men om de er det så har det SVÆRT mye god mat der.

Litt synd at munkestuen (eller hva det nå enn het) ikke eksisterer lengre, men har blitt overtatt av noen andre. Der var det veldig intimt og fint. Skal dere ut og drikke vin og øl etterpå så kan Frille/Dyvekes vinkjeller være et veldig bra sted. Dette utestedet har holdt på i mange hundre år, det er faktisk i Dyvekes vinkjeller at Peer Gynt etter sigende utåndet.

Lenke til kommentar
Hotel i boks. Så var det noe åf inne på. Gode/fine/romatiske spisesteder som kan anbefales?

Ser ikke ut som dere lider av pengeproblemer, så da kan jeg anbefale bryggeloftet for mat. Elgstek med rypsbryst til forrett er en klassiker (vært der et par ganger med den tidligere jobben min). Ellers vet jeg ikke om Lousiana fremdeles er oppe, men om de er det så har det SVÆRT mye god mat der.

Oh yeah, Bryggeloftet har god mat! Har du penger, gå dit. :)

Lenke til kommentar

God Påske alle sammen.:w00t:

Nå sitter jeg her hjemme alene. De andre har reist på hytta med svigers. De kommer hjem på onsdag, men fram til da må jeg finne på noe. Har hatt influensa siden tisdag så det var like greit å være hjemme slik at jeg blir fortest mulig frisk.

Hva gjør dere andre på nå i påsken?

Lenke til kommentar

Tja.. Får avslag på huslån for all fremtid :p

Var i banken i dag.. Jeg er visst veldig heldig med kundebehandlerene, for jeg greide pinadø å møte på en sur drittkjærring i dag også.

I følge henne kan jeg ikke få lån med den lønnen jeg har nå (80% lærlinglønn + borteboerstipend), jeg kan ikke få lån som student, studielån + 100k i inntekt, og jeg kan heller ikke få lån dersom jeg går ut i arbeid som ferdig utdannet ikt-driftsoperatør. Med andre ord, jeg kan aldri få lån.

Jeg forstår at de må ta høyde for renteøkning (opp til 9%), men damen mente at vi måtte ta høyde for at jeg skulle kunne betale avdrag + renter også. Hun jeg har pratet med tidligere pratet om mulighet for avdragsfritt lån - men det gikk visst ikke.

Nei "du er litt for tidlig ute". Jeg var visst helt dum som trodde at jeg kunne få et topplån hos Bergen kommune. Javel. Det kan hun si til kollegaen sin på Laksevåg som foreslo at jeg skulle søke.. og de som har skrevet teksten på www.bergen.kommune.no TOPPLÅN står det med svart på hvitt. Jaja. Jeg får ødsle ut litt mer penger på å leie. Trossalt er jo det tull å kjøpe. Man sparer faktisk penger. Hørt på sånt tøys?

Lenke til kommentar

vel, de ser nok etter mer enn bare god inntekt. det er nok inntekt over tid som er viktig. Får du deg en samboer eller medlåntaker stiller du straks mye sterkere. men det er tøft å kjøpe bolig i disse dager, prisene er på topp og ventes ikke noen mer stigning i dette øyeblikk på disse kanter, dvs at kjøper du nå kan du risikere betale mer nå enn om en stund( en stund er relativt, alt fra 1 mnd til 1 år.) Men seff må en ha hus å bo i, kan ikke vente i all evighet.

Lenke til kommentar

Tja.. Får avslag på huslån for all fremtid :p

Var i banken i dag.. Jeg er visst veldig heldig med kundebehandlerene, for jeg greide pinadø å møte på en sur drittkjærring i dag også.

Du er like uheldig som meg du. Mens kompisene mine fikk lån bare de spurte måtte jeg dokumentere meg ihjel for så å få et latterlig lavt tilbud. Enda jeg hadde bedre økonomi enn dem. Fordelen deres var at de hadde foreldre som kausjonerte for dem. Det fikk ikke jeg :p

Bare ikke gi opp du. Lyg litt i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...