Gå til innhold

Bergensere på forumet!

tor_erik

Anbefalte innlegg

Side 100 gitt, plager meg fremdeles at jeg postet ett innlegg i denne tråden, den er bare plagsom på "Mine innlegg" da jeg ikke er bergenser. :wee:

Menmen, stå på alle sammen!

Sånn er det. Du skulle aldri ha lagt inn en post her. :p

Denne posten kommer til å ligge leeenge i din sin "Mine innlegg"

Hei. Dette ble den første posten på side 101 (51) :whistle:

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er helt sant det Psilocybe skriver. Jeg har lovet å skjekke ut leirduebane og eventuelt låne/ leie hagler. Jeg skal høre med Norges Jeger og fiskeforbund. De har en bane i Åsane.

Det er viktig å ivareta sikkerheten så vi kan trenge instruktør. Jeg har hagle og jaktkurs, men det kan være en forddel å ha med instruktør.

Det bli i allefall ikke aktuellt før til våren.

Vi må oppleve artige ting. Jeg tror at denne Bergen-gjengen i forumet har virkelig noe på gang. Det er veldig artig å kunne gjøre noe i lag. Det er jo ikke bare lan-treff som er spennende. :D

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Banen ligger vel strengt tatt på vei mot Arna, men la gå, Åsane da.

Anyway, jeg tror ikke jeg kan love at jeg vil betale 150 kr av mine surt trengte penger til dykking når jeg egentlig ikke har så voldsomt lyst. Altså, nå er jeg ærlig, for Foxtrot sa at vi måtte prioritere å møte opp dersom vi sa at vi ville være med. Så stryk meg av den listen.

Når det gjelder skyting er jeg derimot glatt med! :)

Lenke til kommentar
Absolutt, spesielt i makrellsesongen. Da biter det jo hele tiden! :D

Hmm. Har aldri vært plaget med at makrell biter så voldsomt (er veldig glad i steikt Pir). Men helsike, jeg våkner fremdeles skrikende om natten når jeg tenker på sommeren for en 5 år siden eller så. Da kokte det alle steder med paler. Det var umulig å kaste ut og få noe annet enn en jævla dopale.

Lenke til kommentar
Absolutt, spesielt i makrellsesongen. Da biter det jo hele tiden! :D

Hmm. Har aldri vært plaget med at makrell biter så voldsomt (er veldig glad i steikt Pir). Men helsike, jeg våkner fremdeles skrikende om natten når jeg tenker på sommeren for en 5 år siden eller så. Da kokte det alle steder med paler. Det var umulig å kaste ut og få noe annet enn en jævla dopale.

Fattern har fått 12 makrell på 10 kroker :!:

Lenke til kommentar

Ah, da var enda en flott dag i Bergen over. Seriøst, det var sol i dag. Og i tillegg var det over 5*C. Vilt...

Anyway, tenkte litt videre på det der koseptet med turer. Skal man først på en fisketur, kan man jo kombinere det med favorittaktiviteten til gjengen vår om sommeren; båttur med påfølgende grilling. :D

Det hadde vært litt kult egentlig. Nå er det dessverre slik at jeg ikke har tilgang på en båt per dags dato, så vi er i så fall avhengige av at andre stiller opp med båt. Men then again, det var bare en tanke. :)

Lenke til kommentar

Snakker vi om fisking bør vi vel vente til våren vel? Det er jo ikke noe problem å fiske nå men jeg vet ikke om det er mest fisk å få nå eller til våren. Er jo hyggeligere å fiske og grille når det er varmt ute.

Jeg er veldig tent på dykkingen men jeg vil jo ha med flere. 100 kr. pr. person er en utrolig god pris etter at det egentlig koster 250 kr. Det er sant at jeg gjorde en glipp med at jeg trodde det fremdeles var gratis.

Nemo hadde faktisk gratis prøvedykk i januar men det er litt for sent nå. :(

Skal jeg kanselere hele turen eller har skal vi gå for den?

Lenke til kommentar
Så sant det ikke kommer på førstkommende søndag (13. februar) er jeg fortsatt med. :)

Neida, vi trenger ikke å dra den 13 februar. Jeg ønsker som sagt at alle som vil være med skal få være med å bestemme dato. Hvis dere som fremdeles står på listen ønsker forslag på datoer fra Nemo så ordner jeg det. Jeg stresser ikke med dette.

Lenke til kommentar

Dykking høyres gøy ut, men kanskje ikkje i basseng (eg har dykkarlappen). Andre kurante ting å finne på er vel typisk basket, landhockey, fotball etc, ein ein eller anna gymsal. (Nesten) gratis, gøy, sunt og sosialt. Og mat smaker supert etterpå!

Kjekt å sjå at det finst eit bergensk HW-miljø. Etter å ha sett utviklinga på hw.no forventa eg høg fjortisfaktor, og det stemte til ein viss grad :-) no offence, men det ser lovande ut; folk tar ansvar og får ting til. Og som gift tobarnsfar er eg heller ikkje einsam.... :thumbup:

BTW: Eg har ein liten lidenskap for å samle på gammalt dataskrot, og ser nytte i mykje rart. Postsending funker ikkje for slikt skrot pga. frakt etc. Men kva med å gi vekk (evt. bytte litt) innan Bergen? Alle har vel noko liggande. Gjenbruk er miljøvern i praksis, etc. og kanskje kan også http://www.giverglede.com/ være ein spennande ide? Eller er det litt kjedelig med nerdetreff der ein berre nerder? ;-)

Lenke til kommentar
Dykking høyres gøy ut, men kanskje ikkje i basseng (eg har dykkarlappen). Andre kurante ting å finne på er vel typisk basket, landhockey, fotball etc, ein ein eller anna gymsal. (Nesten) gratis, gøy, sunt og sosialt. Og mat smaker supert etterpå!

Kjekt å sjå at det finst eit bergensk HW-miljø. Etter å ha sett utviklinga på hw.no forventa eg høg fjortisfaktor, og det stemte til ein viss grad :-) no offence, men det ser lovande ut; folk tar ansvar og får ting til. Og som gift tobarnsfar er eg heller ikkje einsam.... :thumbup:

BTW: Eg har ein liten lidenskap for å samle på gammalt dataskrot, og ser nytte i mykje rart. Postsending funker ikkje for slikt skrot pga. frakt etc. Men kva med å gi vekk (evt. bytte litt) innan Bergen? Alle har vel noko liggande. Gjenbruk er miljøvern i praksis, etc. og kanskje kan også http://www.giverglede.com/ være ein spennande ide? Eller er det litt kjedelig med nerdetreff der ein berre nerder? ;-)

Velkommen til tråden vår. :)

Håper at du henger med oss framover og blir med på noen av treffene våre. Artig at du har dykkersertifikatet også.

Det er sant og sikkert at dykking i basseng ikke er den ultimate opplevelsen, men for de som ikke har gjort det før er det helt topp. Jeg skal selv være med.

Jeg er derimot gift ettbarnsfar. :)

Hvor i Bergensomeråde bor du ? Jeg bor i Blomsterdalen.

Lenke til kommentar

Jada, bassengdykking er _inngangsporten_ til "den ultimate opplevelsen". Forsåvidt også så mykje nytt på ein gong at eg tykkte det var ganske spennande første gongen.

Eg bur for tida på Kronstad, praktisk så lenge eg studerer ved UiB. Har planar om å flytte til ein meir barnevennleg stad så snart det let seg gjere, for ikkje snakke om større. 60m2 er lite for fire på sikt. Vurderer sant og seie Askøy (banner eg i kirka på "bergenserforumet" no??) :-). Supert med nærleik til sjø og liker tanken på å ta båt+sykkel til jobb.... ultimat kombinasjon! Ser altså etter hus for tida, men det er (hittil) noko galt med alle sammen..... om det ikkje betrer seg, og bybana kjem, så får vi begynne å kikke sørover ;-)

Er elles oppteken med rugby når eg får tid, har spelt fotball i alle år, men ikkje seriøst dei siste seks-sju åra. Og sidan ungane er 0,5 og 2 år, er det litt travelt no.....

Eg har slekt i Blomsterdalen (Apeltun) og i Mildevegen forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...