Gå til innhold

Død pc

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp pc`n min (Packard Bell) kommer det en prompelyd:) fra diskettstasjonen, Packard Bell logoen kommer opp og ett pip kommer. (Windowspipet)? Deretter blir skjermen helt svart, kun en liten hvit strek står og blinker i øvre venstre hjørne. Hva kan ha skjedd og hva kan jeg eventuelt gjøre?

Bare en ting, dersom noen svarer, prøv å gjøre det forståelig for en totalt uvitende innen data :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke windows installasjonen som er ødelagt da?

Eller venter du ikke lenge nok? På en pc jeg hadde en gang i tiden kunne den plutselig bruke 4-5min. bare på å loade, og da sto det bare en prikk i det ene hjørne å blinket.

Lenke til kommentar

Hm, det er nok windows som er ødelagt. Hadde problemet selv en gang, det var refreshlock som hadde lagt seg i startup med for høye Hz frekvenser, var ikke mulig å få gjort noe i sikkerhetsmodus eller noe.. Formater og legg inn win på nytt, hjelper på det meste.

Lenke til kommentar
Når jeg starter opp pc`n min (Packard Bell) kommer det en prompelyd:) fra diskettstasjonen, Packard Bell logoen kommer opp og ett pip kommer. (Windowspipet)? Deretter blir skjermen helt svart, kun en liten hvit strek står og blinker i øvre venstre hjørne. Hva kan ha skjedd og hva kan jeg eventuelt gjøre?

Bare en ting, dersom noen svarer, prøv å gjøre det forståelig for en totalt uvitende innen data :)

Har du et nytt skjermkort, hvis du har det og en ny skjerm, så er det oppløsningen, eller VPU recover på skjermkorte, har det hjemme, har det hjemme nå :blush:

Håper du finne feilen, Stian_A

Lenke til kommentar
Det blir vel til at jeg må legge inn win på nytt antagelig. Bare så irriterende med alle bildene som jeg ikke hadde fått lagt over på cd. Turen til London og greier :(

ja, det kan du takke windows for! Jævla windows duster (bruker windows, liker ikke Linux, men liker heller ikke windows )

Stian_A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...