mpeg Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hei. Har tenkt å kjøpe meg et slikt kamera.Men lurer på om det er et problem å bruke Zoomen på dette uten å bruke stativ?Ser det ikke er bildestabilisator på det,og ser for meg et problem når man zoomer et motiv helt inn,at det kanskje ikke blir så lett å holde det stødig nok,til at bilde blir bra?Noen av dere som vet noe om det? Takker så mye for svar. MVH MPEG Endret 31. mars 2004 av mpeg Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Optisk bildestabilisator er det ikke mange kameraer som har, ihvertfall ikke av de kameraene som er for meg og deg. Så de problemene du evt. får med 10x zoom får du også med alle andre kameraer med 10x zoom. Men hvis du ikke får det til å bli bra, så kan du jo la vær å zoome så langt inn. Jeg mener, jeg har 3x zoom på mitt kamera, liksom. Du kan jo late som om du har det samme, med mindre du har stativ. Lenke til kommentar
John A Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Jeg kan anbefale Panasonic FZ 10, stor lysstyrke, 12x zoom og optisk bildestabilisator. Men det er ikke noe lommekamera... Her finner du en liten omtale i Dagbladet. Panasonics egne sider. Et par tester: www.dcresource.com Steve's Digicams Nå er det tre uker siden jeg fikk mitt og jeg er meget fornøyd, anbefales! Endret 31. mars 2004 av John A Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Når du først har 10x zoom må du jo bruke den... Det er riktig at det er vanskelig å holde kameraet stødig nok på 10x zoom. Men det er fullt mulig, og det er avhengig av hvor lyst det er. For å ta bilder håndholdt trenger du 1/(35mm-ekv) lukkertid, dvs 1/380 på 10x zoom. Altså må du ha endel lys.. Du kan også bruke stativ eller noe annet som kan funke, f.eks. et gjerde, en bil, et tre eller noe annet stødig. Så du er ikke avhengig av alltid å ha med deg stativ for å kunne bruke zoomen. Å bruke 10x zoom innendørs i dårlig lys er derimot nytteløst. Da får du heller gå nærmere det du skal ta bilde av, og bruke blitzen Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg kan anbefale Panasonic FZ 10, stor lysstyrke, 12x zoom og optisk bildestabilisator. Men det er ikke noe lommekamera... Her finner du en liten omtale i Dagbladet. Panasonics egne sider. Et par tester: www.dcresource.com Steve's Digicams Nå er det tre uker siden jeg fikk mitt og jeg er meget fornøyd, anbefales! Hei. Har vært i en butikk å sett på nettopp Panasonic FZ10,da jeg har sett tester av den,og en venn har LC5 typen.Kjempefint kamera,og det tar utrolig bra bilder også.Trodde FZ10 var mye tyngre ,men det var ikke noe problem,når jeg holdt det.Som du sier, det er ikke noe å putte lommen.Men det gjør ikke noe. Jeg liker begge de to kameraene,olympus C-750 ultrazoom,og FZ10.Jeg skal kjøpe meg et med kraftig zoom uansett,men likte godt c-750,pga.prisen,og tester som jeg har lest.Panasonicen ligger i en høyere prisklasse en jeg hadde beregnet meg å bruke penger på.Men hvis det blir noe igjen på skatten som kommer,er det ikke umulig at jeg kjøper FZ10.Men sånn i utgangspunktet nå,blir det nok C-750.Men måtte spørre ang.C-750 og det å ta bildet med full zoom uten stabilisator.Da det blir kjedelig hvis man får dårlige bilder pga.at det ikke er en stabilisator på det.Har forøvrig et stativ da.Men ikke så praktisk å dra med seg overalt.En stor takk for tipset til deg,og anderfo. MVH MPEG Lenke til kommentar
John A Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei mpeg. Du bør også merke deg at FZ10 har bedre lysstyrke på tele enn C-750 (FZ10 = F2.8, C-750 = F3.7). Det gjør at FZ10 er bedre egnet enn C-750 til å ta bilder med zoom selv uten bildestabilisatoren aktivert! Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Hei igjen. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.Også noe å ta i betraktning.Takker for det tipset.Håper bare jeg betalte alt for mye i skatt i fjor,og får tilbake så det holder.De er like rundt hjørnet nå. Ihvertfall svaret på om man må betale eller får igjen. MVH Mpeg Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg vurderer å kjøpe FZ10, hvordan opplever du hastigheten på autofokusen? Lenke til kommentar
John A Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg vurderer å kjøpe FZ10, hvordan opplever du hastigheten på autofokusen? Hastigheten på autofokusen er "grei" men kunne vært kjappere. Hvis du har tid så vent til Kai Thon kommer med testen av FZ10, den skal komme snart, det er lenge siden han annonserte at det kom til å bli "hyggelig" lesning. Lenke til kommentar
FinnL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hei ! Har du overset det nye Canon Powershot S1 IS. Prisen i Danmark er lige kommet ned under 4.000 kr. og det gør den nok også snart i Norge. Den HAR bildestabilisator, og har fået gode anmeldelser. Her af en norsk side: http://php.dinside.no/php/art.php?id=101310 Andre har også anmeldt det, for eksempel: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s1is.html Det er værd at have med i overvejelserne! Hilsen Finn Endret 2. april 2004 av FinnL Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Hei. Takker for tipset.Det er et flott kamera det også.Det er så mange flotte digital kameraer,at man kan bli helt sprø av det å skulle bestemme seg,for hvilken man skal kjøpe.Ikke lett i et hav av kameraer.Men har vel betemt meg90% for Panasonic FZ10 nå. MVH Mpeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå