Gå til innhold

Forskjell på vekt på høyere gB?


Anbefalte innlegg

Topic sier det meste, men for å presisere så lurer jeg på om en bærbar med 20gB hdd vil være lettere enn en samme bærbar bare med 80 gB hdd?

Vil en større hdd produsere mere varme og på den måten redusere batterilevetid?

Noen som har noen generelle tips ang. hdd i bærbare med tanke på batteri og vekt og andre faktorer som spiller inn ved kjøp av bærbar.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for det meste prosessoren som teller.. En vanlig bærbar har vel 1 til 2 timer levetid på batteri en centrino har opptil 3 ganger lengere!

 

Uten tvil kjøp en centrino!

 

De er litt dyrere men holder mye lengere, samt er mye raskere per MHz en f.eks P4.

 

En hardisk som er større bruker ikke mer strøm, det er somregel bare bedre datatetthet på disken, ellers er den vel helt lik.. Men større disker er nye og nyere bruker som regel mindre strøm!

Lenke til kommentar

Ja ok. Skal selvfølgelig ha centrino :p Men da er det vel bare å gå for den høyeste hdd som Dell (jeg tenker jeg skal ha den Dell maskin) leverer da. Det er vel en 80 gB hdd, og det er en gratis oppgradering fra 60 hhd'en :) Så det kan til og med hende at den store hdd'en bruker mindre strøm og ikke blir noe varmere ved bruk da?

Det høres jo veldig bra ut... :)

Lenke til kommentar
Ja, en maskin med 20GB harddisk vil være lettere enn en med 80GB.

Fordi en harddisk på 80GB benytter flere lagringsplater enn en på 20GB.

Jeg vet ikke hvordan det ligger ann med utviklingen av 2,5"-disker, men generelt er det ingen regel som sier at større disker alltid har flere plater enn mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...