krizkriz Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Så litt på en annen topic her om "Hvor mye løfter DU i benkpress" og ble litt interessert i åssen trener du? Hva er den beste måten å trene på (i kondisjon og styrke)... Selv trener jeg ca annenhver dag med vekter... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Får ikke så mye kondis av å løfte vekter akkurat... Men løping er vel det enkleste. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hva som er best kommer an på hva du har som mål. Få kondis/gå ned i vekt...eller bygge muskler/gå opp i vekt. Å få til begge deler er som du sikkert skjønner, ganske vanskelig.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg har trent lenge etter HST prinsippet, med gode resultat. I det siste har jeg prøvd noe som heter Release your potential. Det er et prinsipp som bygger på HST og Body for Life. Har hatt veldig gode resultater med det også. Er ca midtveis i en 13 ukers periode. Mine erfaringer er at disse litt nye treningsprinsippene ikke kan sammenlignes med tradisjonelle 3/4-split program når det gjelder fremgang. Da tenker jeg først og frems på muskelvekst, men også styrke. Nøkkelen til gode resultater er et bra program og ikke minst et bra kosthold. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kondis: Løping. Styrke: Vekter, 3x5, løft vekten3x5 ganger med 1min pause etter hvert 5 løft. Vekten skal vøre så tung at du ikke klarer å løfte den 6 ganger. Så er kosthold veldig viktig. Hvis du ikke trener kan du stappe i deg hva du vil, men når du trener blir kosthold som sagt viktig. Det er kosthold jeg har problemer med, ettersom jeg er fælt kresen på mat. Lenke til kommentar
JågI Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) begynn på amerikanskfotball god trening det Endret 31. mars 2004 av JågI Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Gode treningsformer: -Svømming -Jogging -Hoppetau "Wannabe"-trening: -Benkpress ol. -Manualer (Svømmer 10 timer i uken selv , semi-profesjonelt nivå i Bergen ) Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Gode treningsformer:-Svømming -Jogging -Hoppetau og langrenn Lenke til kommentar
kag Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Den beste treningen er vel svømming. Men det kommer helt an på hva det er du vil ha ut av treningen. Svømming er i hvert fall en genial all-round øvelse. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 "Wannabe"-trening:-Benkpress ol. -Manualer En skulle jo tro noen som faktisk utøver idrett på et semi-profesjonelt nivå, holdt seg for god for slike idiotiske uttaleser. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 "Wannabe"-trening:-Benkpress ol. -Manualer En skulle jo tro noen som faktisk utøver idrett på et semi-profesjonelt nivå, holdt seg for god for slike idiotiske uttaleser. Min mening Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 "Wannabe"-trening:-Benkpress ol. -Manualer En skulle jo tro noen som faktisk utøver idrett på et semi-profesjonelt nivå, holdt seg for god for slike idiotiske uttaleser. Min mening Greit nok det. Har du noen argumenter på hvorfor styrketrening er "wannabe" trening? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 "Wannabe"-trening:-Benkpress ol. -Manualer En skulle jo tro noen som faktisk utøver idrett på et semi-profesjonelt nivå, holdt seg for god for slike idiotiske uttaleser. Min mening Greit nok det. Har du noen argumenter på hvorfor styrketrening er "wannabe" trening? Det er ikke noe argument for en slik tullekommentar. Trening av biceps, triceps, bryst, mage, nakke, "V-en" får du ikke med annet en vektløftning, benkpress, manualer osv. Skal du trene beina og rompa + samtidig resten av kroppen er jogging det beste du kan gjøre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 "Wannabe"-trening:-Benkpress ol. -Manualer En skulle jo tro noen som faktisk utøver idrett på et semi-profesjonelt nivå, holdt seg for god for slike idiotiske uttaleser. Min mening Greit nok det. Har du noen argumenter på hvorfor styrketrening er "wannabe" trening? Det er ikke noe argument for en slik tullekommentar. Trening av biceps, triceps, bryst, mage, nakke, "V-en" får du ikke med annet en vektløftning, benkpress, manualer osv. Skal du trene beina og rompa + samtidig resten av kroppen er jogging det beste du kan gjøre. Har skikkelig six-pack selv ( ) og er den beste i klassen i håndbak og har ALDRI rørt hverken benk eller manualer, har bare svømt, svømt og svømt. Der ser du hvor mange som tar så grundig feil om at det er eneste mulighet å få muskler på. Skal du absolutt drive styrketrening er push-ups, sit-ups, rygg-ups, armdrag og beinløft det beste etter min mening. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Skal du absolutt drive styrketrening er push-ups, sit-ups, rygg-ups, armdrag og beinløft det beste etter min mening. Tull. Du kommer bare et visst stykke med kroppen som belastning. Holder du på med det en stund klarer du evig mange repitisjoner og stagnerer etter en tid. Trening av biceps, triceps, bryst, mage, nakke, "V-en" får du ikke med annet en vektløftning, benkpress, manualer osv. Skal du trene beina og rompa + samtidig resten av kroppen er jogging det beste du kan gjøre. Det du beskriver der er et typisk nybegynnerfeil-program. Ser ofte unge gutter som kun trener musklene du kan se forfra i speilet. Bryst, mage, skuldre biceps og tripceps. Kroppen blir ikke sterkere enn sitt svakeste ledd. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det beste må jo helt klart være og se på at andre trener Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det beste må jo helt klart være og se på at andre trener "haha" Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Skal du absolutt drive styrketrening er push-ups, sit-ups, rygg-ups, armdrag og beinløft det beste etter min mening. Tull. Du kommer bare et visst stykke med kroppen som belastning. Holder du på med det en stund klarer du evig mange repitisjoner og stagnerer etter en tid. Hva med push ups på en hånd oppetter veggen?? Situps der du henger i en stang og løfter HELT opp?? Hvis du greier din egen vekt på én arm, da er du god Finnes utallige måter å gjøre ting tyngre på Ved bruk av vekter får du som regel (ja, det finnes unntak) bare trent én muskelgruppe om gangen noe som gjør at du får skevt fordelt trening (som igjen er uheldig for de bittesmå muskelgruppene som stabilisere alt). Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ved bruk av vekter får du som regel (ja, det finnes unntak) bare trent én muskelgruppe om gangen noe som gjør at du får skevt fordelt trening (som igjen er uheldig for de bittesmå muskelgruppene som stabilisere alt). Dette er utrolig dårlige arguent. Vet du egentlig hva du prater om? Ja, det finnes mange unntak. Det kalles basisøvelser. Det er øvelser som trener flere muskler. For eksempel benkpress, chins, roing, dips, knebøy og markløft. Vips, der har du trent hele kroppen med basisøvelser. Selv om du driver med svømming, betyr ikke det at det er det eneste riktige. Jeg har faktisk drevet med svømming i 6 år selv. Det er lov å åpne øynene. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) På Mandager trener jeg Biceps og Triceps. På Tirsdag trener jeg kondis og bein, løper 4km. På Onsdag er det fri! Torsdag er det skuldre og bryst! På Fredag er det rygg og mage. Bruker 3x6 repetisjoner på alt! Unntatt situps, dem tar jeg 3x50-60 av. Løfter slik at jeg må ha hjelp på f.eks den sjette gangen av hver repetisjon (så tungt jeg klarer) Ved bruk av dette programmet i 7måneder, har jeg gått opp 35Kg i benk uten noen kunststoffer som f.eks Kreatin o.l. Spiser vanlig, og drikker vanlig Endret 1. april 2004 av Gef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå