Hoax Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg har HighPoint SB133 1 kanals IDE kontroller kort med BIOS, under bootingen bruker maskinen utrolig lang tid på å finne wd120GB disken som er koblet til. Så det jeg lurte på er om det er mulig å jekke BIOS IC chip'en ut av sin socket å bruke kortet uten BIOS. Bør jo funke teoretisk, kan hende jeg må "Bridge" med korte ledninger eller noe i BIOS IC kontakten kanskje... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Den må jo ha biosen sin, Det er jo den som leter fram disken og tar seg av oppsett slik at disken kan benyttes av resten av systemet, tror du får en ubrukelig kontroller hvis du vipper ut biosbrikka på kontrolleren din... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 BIOS og BIOS da...den gir bare boot valg, om jeg vil boote fra en av de to diskene det går ann å koble til...Hvorfor den bruker så horribelt lang tid på å finne 1 HD må du ikke spørre meg om, det er koblet riktig i.flg manual. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Tar du ut BIOS så vil den ikke klare å boote i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå