Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

GMC - SYCLONE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er syclone fortsatt den verste pickupen. Verken ford svt lightning eller dodge ram SRT-10 kommer i nærheten.

 

Bilene har originalt en 4,3liters v6 med turbo og intercooler og 4wd. Dette gir sinnsyk aks, man hører kun et lite gnell fra dekkene og vips så er bilen langt borte. Motoren er vel oppgitt til 280hk og 350lb-ft, noe som er nærmere 480Nm!

 

Det er langt fra noen dusinbil, og hvis du finner noen til salgs så kommer det seg nok på mellom 150.000 og 200.000 kroner.

 

Syclone og Typhoon er søsken, men syclonen er hakket vassere. Dette fordi typhoonen veier bittelitt mer med sitt suv karroseri. TY har også mer påkostet interiør og plass til 5 personer.

 

13,4 på kvartmila og 0-100 på 5 sekunder er tall som få biler klarer å matche.

Lenke til kommentar
Motoren er vel oppgitt til 280hk og 350lb-ft, noe som er nærmere 480Nm!

 

13,4 på kvartmila og 0-100 på 5 sekunder er tall som få biler klarer å matche.

Imponerende i og med at bilen er gammel og "bare" har 280 hester og at det er en pickup. Det er dog en mindre pickup enn Ford SVT Lighting..

Lenke til kommentar

Orginalt er det tatt veldig lite ut av motoren. Du skjønner selv at 280hk er lite ut av en 4.3l når Lancer evo har samme effekt ut av en 2-liter. :)

 

En kompis av meg har en knallrød Syclone med Marlboro klistremerker på. Motoren har vært hos syclone-robban i Sverige for trim. Men pga en feil holdt motoren bare noen få dager. Nå er motoren nok engang i sverige. Bilen er rett og slett rå..

Lenke til kommentar

Naboen hadde en syclone før og han brukte den flittig på stripa, for å si det slik. Den gikk som et uvær, men hadde store problemer med intercooleren som rett og slett gikkvarm. Dette var en helt standard syclone uten noen form for modifiseringer.

 

Grunnen til at syclone og typhoon var oppgitt til 280hk var rett og slett fordi det var maks av hva fordelingskassen (eller girkassen, husker ikke) skulle tåle. Rundt 330hk er vel nærmere sannheten.

 

Trimmingspotensialet er stort i disse bilene, litt økt turbotrykk og du er langt på vei.

 

Fant forøvrig en syclone til salgs: http://biltorget.no/annonse.asp?ID=65980

 

PS: syclone har ikke slike felger som den på bildet lenger opp, den har zr1 felger fra corvette. Originale syclonefelger er mer som de på typhoonen.

Lenke til kommentar

Oi sann. fant faktisk enda en til salgs: http://www.auteco.no/carads_detailed.php?carid=2097

Solid at det er 2 stk til salgs i lille norge når det er laget under 3000 stk av dem.

 

Men den jeg linket til er jo en god del billigere, og bare gått 1000km lenger.

Porno bil er det i allefall, ikke tvil om det.

 

Men den fordelingskassen eller girkassen som du snakket om som ikke tålte mere enn 280hk. Vil den måtte byttes da viss man skal tune bilen noe?

 

Noen som vet hvor mye en syclone bruker på mila?

 

For ikke å snakke om hvor mye koster det å forsikre kjærra?

Lenke til kommentar

en syclone er så lite "rånebil" som du får det. klart du kan bruke denne bilen til alt hva man vanligvis bruker en pickup til.

 

Jeg tror nok girkasse/fordelingskasse tåler en god del mer enn de er spesifisert for. Tror GM var veldig beskjedne når de oppga hva de "skulle" tåle slik at de slapp eventuelle søksmål i ettertid. Hvis du ikke skal godt over 400hk tror jeg den holder i massevis. Men ville likevel kontaktet noen som har litt mer greie på slike biler for en ekspertvurdering på akkurat det punktet

 

Husker ikke hva naboen sin brukte på mila, men det var ikke særlig avskrekkende. Jeg vil tippe 0.9-1.0 liter pr mil på vanlig langkjøring

Lenke til kommentar

Snakka med en kar som hadde en slik syclone før, han kunne fortelle mye nyttig angående girkassen.

 

Den er, somsagt, noe av det svakeste ved SY/TY bilene. Etter en stund blir den "oppbrukt" og klarer ikke å få kreftene ut til hjula, bilen blir bare stående og slure. Spesielt idet den skal skifte gir.

 

Kassene i Sy/Ty er ikke helt lik andre TH700R4 kasser som sitter i biler med bakhjulstrekk. De er visstnok spesielle og det er derfor ikke så veldig mange som vet hvordan de skal overhales riktig, fikk jeg høre. Derfor kan det kanskje være litt dyrt dersom det skulle skje.

 

Ang import av sy/ty fra utlandet vil jeg tro at det blir mye dyrere enn om du finner en med norske skilter til salgs. Ikke nok med at eksemplarene gjerne koster mer i utlandet så har du ganske kraftige avgifter på slike biler hvis de skal inn til Norge. Noe som, i mine øyne, er rent forkastelig av staten..

Lenke til kommentar

Ja, eg merket at det blei ALT for dyrt. Stor motor og import er jo fyfy :no:

Sjekket på dinside.no/motor..

 

Det med girkassa der leste eg på ei eller anna side i går.

Der stod det at det var nokon av SyTy'ane som hadde det problemet

med girkassa, men det var visstnok ikkje ofte skjedde.. Det var liksom

bare nokon der kassen var 'dårlig', og bare ga problemer.

Husker ikkje kva side :(

Endret av PaulMV
Lenke til kommentar

Det som er greit med denne bilen angående import er jo at det er en turbomatet bil, skru ned (av) turbotrykket mens bilen fortsatt er i utlandet og du har en mye billigere bil å betale avgifter på. Dette fikses jo selvfølgelig med et lite skrutrekk når bilen får norske skilter. En kamerat av brodern har Syclone, går som et helsike! Forsikring må settes på foreldre eller andre med 80% premie :)

Lenke til kommentar
Det som er greit med denne bilen angående import er jo at det er en turbomatet bil, skru ned (av) turbotrykket mens bilen fortsatt er i utlandet og du har en mye billigere bil å betale avgifter på.

Her viser du klart at du ikke har importert bil selv. :)

 

Når det er klart for å betale avgift på bilene, betaler du det bilen har orginalt. Den blir liksom ikke kjørt på rulle og sjekket om den har den effekten den er oppgitt til...

Lenke til kommentar

Kjedelig a gitt :/ Er vel effekt som står på vognkortet? Kan ikke gamle eier nedtrimme bilen og få den godkjent med lavere effekt? Kan jo ikke være ny-bil-effekt, det blir jo dust. Men så snakker vi jo om Norge og avgifter også, da kommer ofte ordet dust opp! Men jeg vet som sagt ingenting angående dette, bare en ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...