RaW_DeNiM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Har en litt helfjern pc... Ett Raidmax kabinett og ett Asus A7V600-x Hovedkort xp 2400 cpu. en seagate 160gb HD og en western digital 120gb HD og Gainward fx5900 SKjermkort+ en Q-Tec 550 psu. og noen lys og greier. Det som skjer er at av og til når jeg starter opp pcen så slår den seg av igjen men etter at jeg skifta skjermkort så ga det seg med det men nå så blacka pcen mens jeg spillte. (FARCRY). og nå lurer jeg på hva i H som skjer.... er det meg det er noe galt med eller hva f... er galt... HJELP! ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 23. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) "Wild guess " Dårlig PSU ... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=226095&hl=#12 .............. Endret 31. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Enig med duden over her.. Når PSU ikke klarer å holde spenningene tilstrekkelig innen en viss verdi vil hovedkortet slå seg av uten forvarsel og hensyn. Hadde lignende problemer jeg og hvor jeg skiftet ut min Q-tek550w PSU med en Levicom 500w. Ikke opplevd lignende problemer i ettertid. Merk. Q-tek 550watteren har faktisk bare halve ytelsesverdiene i forhold til Levicom 500watteren.. sånn ca Edit.: Alternativt kan være å formattere/slette windows og legge det inn på nytt.. Grundig!!! Løser også ofte de fleste problemer Endret 31. mars 2004 av Kozesmurf Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Enig med duden over her..Når PSU ikke klarer å holde spenningene tilstrekkelig innen en viss verdi vil hovedkortet slå seg av uten forvarsel og hensyn. Hadde lignende problemer jeg og hvor jeg skiftet ut min Q-tek550w PSU med en Levicom 500w. Ikke opplevd lignende problemer i ettertid. Merk. Q-tek 550watteren har faktisk bare halve ytelsesverdiene i forhold til Levicom 500watteren.. sånn ca Edit.: Alternativt kan være å formattere/slette windows og legge det inn på nytt.. Grundig!!! Løser også ofte de fleste problemer formatert har jeg gjort sånn ca 100000000000000000000000000000000000000 ganger da men . ARGH Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 prøv en gang til.. bare for å være sikker Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 prøv en gang til.. bare for å være sikker nei det gidder jeg ikke...er dritt lei alt som heter formatering hehe Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Sjekka at ATX kontakten og CPU sitter ordenterlig i? Begge tingene som jeg nevnte har sotti løst og jeg fikk samme problem som deg... Prøv det du Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Sjekka at ATX kontakten og CPU sitter ordenterlig i? Begge tingene som jeg nevnte har sotti løst og jeg fikk samme problem som deg... Prøv det du har nok sjekka det ja.... men har ikke hatt noen problemer nå siden jeg la inn ny skjermkort drivere så håper det holder seg sånn hehe.... takk for all hjelp dere prøvde å gi meg:) Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 q-tec er noe av verdens dårligste PSU lagere.! bare dritten!! Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Tror du burde investere i en ny PSU.. Q-tec er ikke akkurat et kvalitetsmerke Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 ALT er bedre enn Q-tec.... 1 q-tec opp i røyk (poooff!) , knekt HK. fikk ny på garanti, gikk 2 dager før jeg kasta den ut å heiv inn en billig Cheiftec istedet.. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Tror du burde investere i en ny PSU.. Q-tec er ikke akkurat et kvalitetsmerke hehe jah... Har bestillt meg en 480watt MIST psu nå så håper det holder da Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Enig med duden over her..Når PSU ikke klarer å holde spenningene tilstrekkelig innen en viss verdi vil hovedkortet slå seg av uten forvarsel og hensyn. Hadde lignende problemer jeg og hvor jeg skiftet ut min Q-tek550w PSU med en Levicom 500w. Ikke opplevd lignende problemer i ettertid. Merk. Q-tek 550watteren har faktisk bare halve ytelsesverdiene i forhold til Levicom 500watteren.. sånn ca Edit.: Alternativt kan være å formattere/slette windows og legge det inn på nytt.. Grundig!!! Løser også ofte de fleste problemer ehh, jeg kjører dobbel psu, en 300w og en 500w...(ikke q-tek)..Den har fortsatt samme problemet, restarte uten forvarsel....(bare i spill og pc tester) Noen som kjenner seg igjen? -Stian_A Endret 8. april 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 da kan det være 300watteren din sliter. I.o.m. at du bruker dobbel PSU ser jeg for meg at du bruker 300watteren til hovedkortet og 500watteren til alt ekstrastæsjet. tar for gitt at begge PSUer er jordet i kabinettet ditt. dvs. felles Jord. Lenke til kommentar
Yitzak Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei folkens.. Vedrørende restartinger som pc`en foretar sånn helt uten videre. Dette er et fenomen som veldig ofte kan skyldes 1 av 2 ting. Nr 1.) Minnet kan rett og slett ha en dårlig kontakt. Eller en feil på. Ved overklokking kan en faktisk risikere at den økte varmen forårsaker brist eller dårlig kontakt i selve minne chippene som sitter på brikkene.. Som en test for dette, bør du ta ut minne brikkene og bruke et vanlig mykt viskelær for å "viske" vekk eventuelle fettflekker som sitter på kontaktene.. som en annen ting er det også viktig at minnebrikke kontakene har samme metall som det som sitter på kontaktene nede på hovedkortet. lett å sjekke, de må ha samme farge.. (forskjellige metaller skaper korrodering) Når du har utført dette, ville jeg brukt en kjølespray for å kjøle ned brikkene under bruk.. sånn at det ikke oppstår varme.. dette vil da også være en test for minnebrikkene, for er det noen feil i brikken, vil dette gjøre sånn at hele maskinen blir svart.. (stopper) Nr 2.) Det kan også være en feil i en sektor på harddisken, der hvor feks. et spill ligger i en katalog.. så når du bruker et spill/program som har en fil akkurat der hvor sektoren på harddisken er ødelagt.. vil du kunne få sånne merkelige feil.. som at maskinen restartes, eller viser en blå skjerm med masse rare tegn på.. og låser seg.. (BSOD, "blue screen of death") Du vil da måtte installere program på nytt, i en annen katalog eller på en anne disk.. Men om du bare reinstallerer programmet, vil det nødvendigvis legge seg inn på samme plassen som før.. så det er best å velge en annen disk. og deretter slette gammelt program.. Hilsen Yitzak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå