Gå til innhold

Skal kjøpe nytt sjermkort. Ge.FX5900?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg nytt skjermkort og lurer på om noen har erfaring med dette kortet...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120648&cks=PRL

er ikke dette billig da.....? er dette et dårlig FX kort eller......?jeg skal oppgradere fra Ge-4 ti 4600 .....er det virkelig ATI kort som er mye bedre en dette til samme pris...?....takker for alle svar.....

##topic endret av moderator. "HJELP" har sjelden noe i topic å gjøre (i alle fall ikke med store bokstaver) og unødvendig tegnsetting (masse punktum, utropstegn og spørsmålstegn) bør og unngås - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI radeon 9800pro er en litt bedre enn det kortet der, men det billigste r9800p koster jo også ca. 400 kroner mer, men har du råd så er det det desidert beste kjøpet du kan gjøre for tiden (De billige r9800pro yter forresten like bra som dyre r9800pro's). ;)

Det kortet du viser der skal visstnok være et kjempegreit kort. et bedre valg enn middelklassekortet til ATI og Nvidia, respektive kalt radeon 9600xt (ATI) og fx5700ultra (Nvidia), i mine øyne. :)

Edit: skrivefeil

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

heisann....takk for svar...!...vet noen om det er stor forsjell på utgaven med 256 MB minne.......??? jeg spiller mye battlefield og andre tunge spill så alt hjelper vel men har det noe hensikt å gå på et slikt kort...?vil man merke noe forsjell...?har foresten en giga ram i maskina og XP2800.....nå er jeg litt lei ge4-ti4600 kortet.....håper å ikke måtte grave for dypt i lommeboka også......

Lenke til kommentar
ATI radeon 9800pro er en litt bedre enn det kortet der, men det billigste r9800p koster jo også ca. 400 kroner mer, men har du råd så er det det desidert beste kjøpet du kan gjøre for tiden (De billige r9800pro yter forresten like bra som dyre r9800pro's). ;)

Det kortet du viser der skal visstnok være et kjempegreit kort. et bedre valg enn middelklassekortet til ATI og Nvidia, respektive kalt radeon 9600xt (ATI) og fx5700ultra (Nvidia), i mine øyne. :)

Noen som kjapt kan fortelle en som ikke kan for mye hva alt dette betyr. Skal ha meg skjermkort, men skjønner ikke bæret av hva man skal velge: ATI, radeon, nVidia osv??? Er dette merker eller teknologi eller hva f.... er det? Og hva bør man velge til allround? Er ram viktig?

Lenke til kommentar

Det kortet du viser der skal visstnok være et kjempegreit kort. et  bedre valg enn middelklassekortet til ATI og Nvidia, respektive kalt radeon 9600xt (ATI) og fx5700ultra (Nvidia), i mine øyne.  :)

Noen som kjapt kan fortelle en som ikke kan for mye hva alt dette betyr. Skal ha meg skjermkort, men skjønner ikke bæret av hva man skal velge: ATI, radeon, nVidia osv??? Er dette merker eller teknologi eller hva f.... er det? Og hva bør man velge til allround? Er ram viktig?

og hva med 5600, 9200,9600 & 9800?

Lenke til kommentar

Det kortet du viser der skal visstnok være et kjempegreit kort. et  bedre valg enn middelklassekortet til ATI og Nvidia, respektive kalt radeon 9600xt (ATI) og fx5700ultra (Nvidia), i mine øyne.  :)

og hva med 5600, 9200,9600 & 9800?

ATI er et merke som produserer Radeon serien, i denne serien finner du kort som f.eks: 9800pro og 9800xt

Nvidia er et annet merke som produserer GeForce serien der du finner kort som f.eks: FX5900 og 5950.

Lenke til kommentar
kan det stemme at det er et XT kort da......driver komplett "svindel" eller......står ikke noe om XT på dette så langt jeg kan se........hva koster billigste 9800pro kort......?

Isåfall er det Gainvard som driver svindel, er jo de som lager navnet på produket. Forøvrig er alle 5900 kort med 2.8ns minne XT-kort.

Om valget står mellom 9600XT og 5900XT er saken klar hva du bør velge, men om du har råd til å betale 2000kr for et 9800pro så gå heller for det.

Lenke til kommentar
kan det stemme at det er et XT kort da......driver komplett "svindel" eller......står ikke noe om XT på dette så langt jeg kan se........hva koster billigste 9800pro kort......?

Gainardward tatt et fx 5900XT, klokket det litt, og selger det som fx 5900.

Jeg har akurat det kortet, og er kjempefornøyd. Det yter mye bedre en Radeon 9600XT (har hatt begge). Kortet klokker også noe ekstremt.

Endret av Selle
Lenke til kommentar
jeg spiller mye battlefield og andre tunge spill så alt hjelper vel men har det noe hensikt å gå på et slikt kort...?vil man merke noe forsjell...?har foresten en giga ram i maskina og XP2800.....nå er jeg litt lei ge4-ti4600 kortet.....håper å ikke måtte grave for dypt i lommeboka også......

Tviler på du vil merke noen "enorm" forskjell på ditt gamle og evt. nye kort...bortkastede penger etter min mening. Hadde ventet et halvt års tid med å kjøpe nytt jeg (minimum)...

Endret av lodott
Lenke til kommentar

han vil ikke merke noe spes i dx8 spill, men spill som far cry og andre dx9 spill vil han merke mye på å oppgradere til et 9800pro kort

ati er for tiden bedre enn nvidia, men det kan endre seg kjapt når de nye korta kommer, du bør kanskje vente littegrann å se hva som skjer med priser og sånt når de kommer

om du vil ha best velger du 9800pro, fx5900 er litt dårligere men også litt billigere, men begge kan flashes til de to beste på markedet, 9800xt og 5950ultra, med mindre du har uflaks og ikke får klokka de så høyt da

Lenke til kommentar

Fant en knapp i driverne som testet hvor mye kortet kunne klokkes. hadde oppe rivertune sammtidigt for å følge med på det som skjedde

dette ble resultatet. Etter testen foreslo driverne noen verdier som er litt lavere en de på bilde.

3Dmark03: (standar klokkefrekvenser. P4 2,4 HHz)

Radeon 9600XT 256MB: 3661

GeForce FX 5900XT 128MB 2.8NS: 4839

Nvidia m/overkloket CPU (2.7GHz)

5089

Nvidia m/overkloket CPU (2.7) /m klokket kort (492/886)

5915

Nvidia m/overkloket CPU (2.7) /m klokket kort (500/950)

6115

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...